www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

انتخاب عجایب هفت گانه طبیعی جهان

با رای دادن به دماوند و غار علی صدر به این دو مکان کمک کنید تا جزو عجایب هفت گانه طبیعی جهان شوند

. 
                
 

 

در دومین مرحله عجایب هفت گانه طبیعی دنیا در معرض انتخاب قرار گرفته اند. از بین462  نامزد از 6 قاره جهان (77 نامزد از هر قاره) بر اساس تعداد آرا در مرحله اول 21 فینالیست از هر قاره (جمعا 126 فینالیست)، و در مرحله دوم از بین این 126 فینالیست عجایب هفت گانه طبیعی دنیا انتخاب و معرفی می شوند. رای گیری تا پایان سال 2008 میلادی ادامه دارد و نتیجه نهایی در سال 2010 اعلام خواهد شد.

غار علی صدر و طبیعت کوه دماوند دو نماینده ایران در این مبارزه هستند. در حال حاضر غار علی صدر در رتبه بیست و چهارم و کوه دماوند در رتبه بیست و هشتم این لیست قرار گرفته اند. رای هر کدام از ما می تواند این دو شگفتی طبیعی کشورمان را به صدر جدول عجایب طبیعی دنیا نزدیکتر کند.     

برای این منظور به تارنمای www.new7wonders. com  مراجعه کنید، روی نقشه قاره آسیا کلیک کرده و رای خود را به غار علی صدر و کوه دماوند بدهید. و یا به پیوند زیر مراجعه کنید و رای خود را بدهید.

http://www.new7wond ers.com/nature/ en/vote_on_ nominees/

بعد از پایان رای گیری email ی برای شما ارسال می شود. توجه داشته باشید تا زمانی که بر روی لینک موجود در این email کلیک نکنید رای شما معتبر نخواهد بود.

با ارسال این مطلب به دوستان خود آنها را هم در این رای گیری شرکت دهید.

Vote now for the New Seven Wonders of Nature 360x

منبع :‌هم طناب

برگزاری یک دوره کلاس امداد و نجات در کشور ارمنستان

برگزاری یک دوره کلاس امداد و نجات در کشور ارمنستان

زیر نظر مربیان دوره دیده در کشور های آلمان فرانسه و امریکا

زمان: نیمه دوم مهرماه

مدت برنامه:8 الی 10 روز

ارائه مدرک بین المللی از موسسه جوخه اسپیتاک ارمنستان

مدارک:

دارا بودن گذرنامه

انجام خدمت نظام وظیفه

هزینه دوره:650 هزار

کسانی که مایل به شرکت در کلاس هستند می توانند به ایمیل زیرتقاضای شرکت خود را ارسال کنند

tibloc@yahoo.com

جهت راهنمایی بیشتر می توانید با شماره زیر تماس بگبرید

09153517845

 

گزارش دومین دوره مسابقات سنگنوردی نونهالان

گزارش مسابقات سنگنوردی آزاد نونهالان
27 شهریور
دومین دوره مسابقات سنگنوردی آزاد نونهالان (رشته سرطناب) در دو رده سنی الف (11 تا آخر 13) و ب (7 تا آخر 10) در دو بخش دختران و پسران، روز چهارشنبه 27 شهریورماه، توسط هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران در محل باشگاه رسالت برگزار شد. تعداد شرکت‌کنندگان که شامل 38 نفر ( دختران 16 نفر و پسران 22 نفر) از تهران، کرج، قزوین و آمل می‌شدند و استقبال قابل توجه مربیان و والدین و حتی تماشاچیان، به مسابقه رونق خاصی بخشیده بود. امید است با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای این رده سنی، شامل شکوفایی این عزیزان در آینده باشیم.
ادامه مطلب ...

دوره پیشرفته سنگ‌نوردی ویژه آقایان

نظر به برگزاری آزمون ورودی دوره پیشرفته سنگ‌نوردی آقایان در مردادماه سال جاری، دوره فوق به شرح زیر برگزار می‌گردد:

۱- زمان برگزاری: ۸۷/۰۷/۱۵ لغایت ۸۷/۰۷/۱۹

۲- زمان و محل ثبت‌نام و پذیرش: روز دوشنبه ساعت ۱۶:۳۰ مورخ ۸۷/۰۷/۱۵ پل خواب

۳- پایان دوره: روز جمعه مورخ ۸۷/۰۷/۱۹ ساعت ۱۶:۳۰

۴- مدارک و شرایط: تهیه و تأمین کسری مدارک درخواست شده در آزمون ورودی شامل رونوشت‌های برابر اصل شده (حکم کارآموزی سنگ‌نوردی، شناسنامه، آخرین مدرک تحصیلی)، نتایج آزمون آمادگی جسمانی، یک قطعه عکس ۴×۳ جدید، معرفی‌نامه از هیئت کوه‌نوردی استان، ارائه کارت بیمه ورزشی سال‌جاری، پرداخت مبلغ ۷۰۰/۰۰۰ ریال به‌صورت نقدی در هنگام پذیرش، گواهی صحت و سلامت از پزشک، حداقل سن ۱۷ سال تمام.

۵- لوازم و تجهیزات: لوازم فنی استاندارد UIAA ـ CE ، شامل کلیه لوازم صعود مصنوعی و طبیعی (جهت هر دو نفر)، لوازم شب‌مانی و کمپ (چادر)، پوشاک مناسب، نوشت‌افزار، کمک‌های اولیه، تغذیه برای مدت ۴ روز

۶- کلیه شرکت‌کنندگان موظفند با حداکثر آمادگی جسمی و فنی (عملی و تئوری) و توجه کامل به اطلاعیه فوق در این دوره حضور یابند.

مقتضی است کلیه هیئت‌های کوه‌نوردی ضمن اطلاع‌رسانی و حمایت لازم، اسامی و مدارک مربوطه کلیه واجدین شرایط شرکت در دوره فوق را تا تاریخ ۳۱/۶/۸۷ به فدراسیون کوه‌نوردی اعلام نمایند.

اخبارجدیدفدراسیون

کارآموزی غارنوردی (ویژه انتقالی بانوان مربیان درجه ۳ سنگ‌نوردی)  

دوره مربی‌گری درجه ۳ سنگ‌نوردی بانوان  

معادل‌سازی احکام دوره‌های دیواره‌نوردی   

شرح وظایف کارگروه‌های کوه‌نوردی هیئت‌های استان‌ها  

دوره مربی‌گری درجه ۳ سنگ‌نوردی ویژه آقایان  

دوره مربی‌گری درجه ۲ سنگ‌نوردی آقایان  

ادامه مطلب ...

معرفی وب سایت

اولین فروشگاه مجازی تجهیزات کوهنوردی و سنگنوردی ف امداد و نجات
مشاوره بصورت انلاین 

  

www.tibloc.com

پیدا شدن جسد کوهنورد فرانسوی در کشمیر هند

تهران/ واحد مرکزی خبر/ جسد یک کوهنورد فرانسوی در ارتفاعات پوشیده از برف کشیمر هند پیدا شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سرینگر، پلیس هند امروز دوشنبه این خبر را اعلام کرد ولی درباره علت مرگ این کوهنورد بنام ژروم ویرا توضیحی نداد.
جسد ویرا در ارتفاع هفت هزار و صد و سی و پنج متری قله نان Nun در منطقه کارگیل در دویست و بیست کیلومتری شرق شهر سرینگر پیدا شده است. وی دو هفته پیش جان باخته است و کوهنوردان محلی جسد او را پیدا کرده اند.
این منطقه همه ساله پذیرای صدها کوهنورد هندی و خارجی است.

پیمایش غار پراو توسط گروه خادم مشهد

پیمایش غار پراو توسط گروه خادم مشهد . 
                
 
گروه کوهنوردی خادم مشهد در تاریخ 6/16 مشهد را به مقصد کرمانشاه و به منظور پیمایش غار پراو ترک کردند و بعد از برقراری کمپ خود در منطقه ورودی غار توانستند با چندین پیمایش  متوالی تا چاه 19 نفوذ کنند آقای خادم در توضیح فعالیت خود در این منطقه فرمودند که تمامی اعضای 15 نفری ما تا چاه 10 نفوذ کردند و گروه ای تا چاه 15 و تیم پیشرو ما نیز توانستند به چاه 19 دست پیدا کنند ایشان فرمودند از عواملی که نفوذ آنها را بیشتر از این ممکن نساخت بالا آمدن سطح آب غار بود به دلیل باراندگی ها اخیر کرمانشاه 
این گروه فردا وارد مشهد می شوند

منبع :‌هم طناب

ترکیب تیم ملی کوه نوردی امید آقایان اعزامی به هیمالیای نپال اعلا

این گزارش حاکی ست ؛ پس از انجام سه مرحله اردوی آمادگی و انتخابی اسامی نفرات منتخب تیم ملی امید آقایان نیز به همراه نفرات ذخیره آن  اعلام شد

بر این اساس آقایان سید محمد واسع سید موسوی از استان کردستان ، حمید نائینی از استان همدان ، ایرج معانی از استان اردبیل ، سعید حاجی بیگلو از استان خراسان رضوی ، احسان رحیمی از استان آذربایجان غربی ، وحید طهوری از استان تهران ،  فرزاد ارج از استان زنجان و سامان طهمورثی از استان کرمانشاه به عنوان نفرات منتخب و آقایان حسین مقدم از استان زنجان ، سید محمد سید آقایی از استان تهران ، سینا حسینی از استان آذربایجان غربی و محسن سعید زاده از استان زنجان به ترتیب به عنوان نفرات اول تا چهارم ذخیره انتخاب شدند .

این تیم نیز در نیمه اول مهرماه جاری به سرپرستی حسین امانی و همراهی دکتر بهالو به عنوان پزشک ارتفاع تیم به منظور صعود به قله ی ۷۱۳۴ متری تیلی چو پیک عازم کشور نپال خواهد شد .

دستور شناسایی مقصران حادثه کوهنوردی «نانگاپاربات» صادر شد

از سوی بازپرس جنایی

دستور شناسایی مقصران حادثه کوهنوردی «نانگاپاربات» صادر شد

خبرگزاری فارس: بازپرس جنایی تهران دستور شناسایی مقصران حادثه فقدان یک جوان 27 ساله کوهنورد در کوهستان نانگاپاربات واقع در پاکستان را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس،‌ صبح امروز خانواده مرد 27 ساله با حضور در دادسرای امور جنایی تهران و در حضور بازپرس جنایی از راز فقدان فرزندشان پرده برداشتند.
این خانواده در شکایتشان از یک گروه کوهنوردی مدعی شدند این گروه متشکل از 6 نفر در تاریخ 23 خرداد ماه به مقصد فتح قله نانگاهپاربات به کشور پاکستان رفته‌اند که فرزند 27 ساله این خانواده به نام سامان عضو این گروه بوده است.
این خانواده در حضور بازپرس عنوان کردند این گروه صعود خود را آغاز کردند اما با پس از گذشت زمانی، سامان در رشته کوه مذکور مفقود شده و اثری از وی در دست نبوده است.
اصغرزاده بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران در خصوص این پرونده گفت: این خانواده مدعی‌اند این گروه فاقد مجوز ‌های لازم بوده و به همین دلیل مسئولان گروه را در فقدان فرزندشان مسئول می‌دانند.
وی ادامه داد: در حال حاضر دستورات لازم برای استعلام از مراجع قانونی جهت مشخص شدن زوایای پنهان این پرونده و همچنین شناسایی مقصرین احتمالی صادر شده است.

ترکیب تیم ملی کوهنوردی بانوان ایران مشخص شد

برای صعود به قله جیاجی خانگ-نپال

ترکیب تیم ملی کوهنوردی بانوان ایران مشخص شد

خبرگزاری فارس: هشت کوهنورد به قصد صعود به قله جیاجی خانگ ( 7058 متر) در منطقه هیمالیا آبان ماه آینده راهی نپال خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان پنج مرحله اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی بانوان، فرشته خادمی، شیما جمشیدی فر، مریم خمسه و مریم ساعی پارسا از استان تهران، بدری ولیان از سمنان، رقیه سعدئی از آذربایجان شرقی، معصومه نظر زاده از استان لرستان و آزاده معذی از استان مرکزی به عنوان ترکیب نهایی تیم اعزامی از سوی فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی برای صعود به قله 7058 متری جیاجی خانگ در منطقه هیمالیا معرفی شدند.
این صعود که به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید، نیمه آبان ماه آینده به سرپرستی پوریا پرچمی دبیر کمیته هیمالیانوردی و به همراهی شهبازی به عنوان پزشک ارتفاع صورت می‌گیرد.

دومین دوره مسابقات سنگنوردی رده سنی نونهالان A و B

هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران در جهت رشد و توسعه این رشته ورزشی در سطح گسترده و همینطور استعدادیابی در گروه سنی نونهالان در نظر دارد دومین دوره مسابقات سنگنوردی در رشته سرطناب را برگزار نماید

ادامه مطلب ...

مقصر مرگ کوهنوردان‌مان کیست؟!

طی دو ماه پیش و در دو صعود برون مرزی کوهنوردان ایران به قله‌های نانگاپاربات و لنین، سه تن از هموطنان به نام‌های "سامان نعمتی"، "مصطفی شفیعی" و "حسین کبکستانی" جان خود را از دست دادند. مرگ جزیی جداناپذیر از این رشته است اما، از بین رفتن هموطنان‌مان زمانی بیشتر ناراحت‌مان می‌کند که بدانیم چرا این اتفاقات بیشتر برای کوهنوردان ایرانی رخ می‌دهند

ادامه مطلب ...

مقدمه- تاریخچه صعود به کی 2 از آغاز تا به امروز  

قسمت اول : مقدمه

قله اورست همه ساله توجه بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جلب می کند. زمانی که اورست بسته می شود ،در اواخر می ماه ،نمایش دیگری آغاز می شود و این فصل بازگشایی قراقروم در پاکستان و چین است. معمولاً دور از چشم رسانه های بین المللی، بهترین کوهنوردان جهان در ماههای ژوئن و ژولای در این مکان جمع می شوند تا خشن ترین و سر سخت ترین قلل آلپی جهان را صعود کنند.  تاج سر این قلل قله ای به نام K2 است! قله K2  در سلسله جبال قراقروم دومین قله بلند جهان بوده و در میان سه قله معروف دنیا ، به عنوان سخت ترین قله برای صعود شناخته شده است. این قله با ارتفاع 8611 متر و آب و هوایی که عمدتاً سردتر و کمتر قابل پیش بینی نسبت به قله اورست است ،دستیابی به بالای K2  و برگشت سالم و زنده را از این قله برای هر کوهنورد کهنه کاری به صورت یک رویا تبدیل کرده است. حرف K در قله K2  از لغت قراقروم Karakorum  سرچشمه می گیرد. K2  اولین بار در تاریخ 31  ژولای 1954  صعود گردید. از آن زمان به بعد ، با آخرین رقم اعلام شده در هفته گذشته که تعداد 15 نفر اعلام شد، تاکنون تعداد حدود 285 نفر این قله را صعود  کرده اند. (در مقایسه با اورست که تعداد 344 نفر فقط در بهار امسال بوده است!)

ادامه مطلب ...

کمیسیون فنی بررسی حوادث کوه نوردی تشکیل جلسه داد

یرو حوادث پیش آمده ی اخیر به ویژه در جریان صعودهای برون مرزی تیم های مستقل کوه نوردی و بعضاً شکایات رسیده در همین رابطه به فدراسیون ، کمیسیون فنی بررسی حوادث کوه نوردی در روز چهارشنبه مورخ ۶ شهریور ماه جاری با حضور محمود شعاعی رئیس و اقبال افلاکی دبیر فدراسیون و اعضای این کمیسیون ؛ دکتر حسن صالحی مقدم ، سید مرتضی موسوی ، کیومرث بابازاده ، مهدی داورپور ، حسن جواهر پور ، مهدی شیرازی ، حسن نجاریان ، حمید مساعدیان و محمد خلیلی قاضی در محل فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی تشکیل جلسه داد ( رضا زارعی و محسن نوری از اعضای کمیسیون با اطلاع قبلی در جلسه حضور نیافتند.)...

ادامه مطلب ...