www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

اعطای کلنگ طلایی همه دوران به والتر بناتی

اعطای کلنگ طلایی همه دوران به والتر بناتی
والتر بناتی را شاید بتوان پیشگام کوه نوردی فنی در دهه 50 میلادی و اوایل دهه 60 دانست. بدین منظور دست اندرکاران جایزه کلنگ طلایی بر آنند تا در مراسم پیش رو که از 24 آوریل در شامونی فرانسه و کوردمایور ایتالیا برگزار می شود کلنگ طلایی تمامی دوران را به وی اعطا نمایند. این کوه نورد معروف که هم اکنون 79 سال سن دارد (وی متولد 22 ماه جون 1930 می باشد) در اواخر دهه 40 و در دوران جوانیش توانست فعالیتهای شاخصی را در آلپ صورت دهد. در 1951 وی اولین صعود جبهه شرقی گراند کاپوچین را انجام داد که فنی ترین صعود در غرب آلپ لقب گرفت.
در 1954 بناتی عضو تیم نخستین صعود به قله کی دو بود و به رغم شایستگی بر اساس تبانی سرپرست و اعضای صعود کننده به قله(لاسیدلی و کامپاگنونی)، از صعود کی دو بازماند. در این صعود بناتی به همراه مهدی باربر پاکستانی در ارتفاع 7900 متری بیتوته نمودند که جزو بلندترین شب مانی ها در فضای آزاد تا آن زمان به شمار می رفت.
چهار سال بعد او با صعود به گاشربروم چهار به ارتفاع 7925 متر (معروف به دیواره درخشان) کاری بس بزرگ را به ثمر رساند.
از دیگر فعالیتهای شاخص بناتی می توان به صعود انفرادی درو، صعود زمستانی و انفرادی گراندژوراس، مسیر جدید در دیواره شمالی ماترهورن را نام برد. بناتی همچنین بعنوان یک عکاس ماهر و نویسنده کتب کوه نوردی شناخته شده است.
منبع:
http://www.pioletsdor.com
http://www.climbing.com
http://en.wikipedia.org

برگرفته : کوه قاف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد