www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

صعودهای جسورانه در نپال


صعودهای جسورانه در نپال
در ماه نوامبر 2008 کوه نورد اسپانیایی جوردی توزس موفق به صعود انفرادی دو قله 6000 متری در دره خومبو گردید. ضمن آنکه تلاشی جسورانه را بر روی جبهه جنوبی لوتسه و نوپتسه صورت داد.
توزس توانست قله 6238 متری آمفو گیابسن مرکزی را از مسیری با درجه سختی TD که ترکیبی عمودی از سنگ و یخ بود فتح نماید. این قله در منتهی الیه شمال آمادابلام قرار دارد و نخستین صعود آن توسط جان هانت و تام بوردیلون در سال 1953 و هم زمان با برنامه آماده سازی تیم اورست صورت گرفته است. کل مسیر صعود توزس بالغ بر 1200 متر بود که با صعود بخش یخی به شیب 80 درجه و درجه سختی M4 کاری بس متهورانه به شمار می آمد.
توزس برای این صعود در اوایل نوامبر وارد دهکده چوکونگ گردید. وی همچنین قله 6146 متری آمفوی جنوبی را نیز صعود کرد.
در صعود به نوپتسه وی از مسیر سال 1961انگلیسیها صعود خود را آغاز نمود و تا ارتفاع 6300 متری بالا رفت. سپس بدلیل قرار داشتن حصاری صخره ای در سر راه نوپتسه مرکزی او به سمت مسیر سال 2003 بابانوف و کوشلنکوف یعنی قله شرقی نوپتسه به ارتفاع 7795 مترمنحرف شد. وی در نهایت تا ارتفاع 7600 متری این کوه بالا رفت.
همچنین در دیواره جنوبی لوتسه، وی تا ارتفاع 7400 متری صعود نمود. شاید تنها خرابی هوا مانع از فتح کامل دیواره توسط وی گردیده!

منبع:
http://www.thebmc.co.uk  

منبع :‌کوه قاف

مسابقات بولدرینگ جام سیمرغ با قهرمانی نیشابور به کار خود پایان د

بولدرینگ جام سیمرغ

مسابقات سنگنوردی بولدرینگ جام سیمرغ که توسط گروه کوهنوردی سیمرغ قزوین و همکاری هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی قزوین در مورخه ۶/۱۰/۸۷ بمدت یک روز در سالن سنگنوردی مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن قزوین برگزار شده بود. با قهرمانی آتش نشانی نیشابور به کار خود پایان داد

ادامه مطلب ...