www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

اردوی دوم تیم ملی کوهنوردی بانوان به تعویق افتاد !

عصر دیروز بنا بر اعلام اعضای برگزار کننده اردوهای انتخابی تیم ملی کوهنوردی ، اردوی دوم بانوان که قرار بود فردا در منطقه تخت سلیمان برگزار شود به یک هفته بعد موکول شد .

دلیل این تعویق شرایط نا مساعد جوی عنوان شده است .

سفر به دشت لار را با دوچرخه تجربه کنید

 
گذر از تنگه اژدها و تماشای طبیعت دشت لار که مرتفع‌ترین دشت ایران با ارتفاع هزار و 800 متر به حساب می‌آید بخشی از جذابیت‌های سفر به لار است.
خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گردشگری ـ باشگاه دوچرخه کوهستان گشتا در یک برنامه ماجراجویانه سخت قصد دارد این هفته به مسیر گرمابدر پلور برود.
 
به گزارش خبرگزاری میراث‌فرهنگی، برنامه جمعه 28 اردیبهشت باشگاه دوچرخه کوهستان گشتا به دشت لار اختصاص دارد. گذر از تنگه اژدها و تماشای طبیعت دشت لار که مرتفع‌ترین دشت ایران با ارتفاع هزار و 800 متر به حساب می‌آید بخشی از جذابیت‌های این سفر است.
 
دوچرخه‌سواران در این مسیر همچنین از چشمه دوبرار، دریاچه سد لار و چشم‌انداز دریاچه و قله دماوند دیدار می‌کنند.
 
محمد معمارصادقی، در این‌باره به خبرگزاری میراث‌فرهنگی گفت: «برای حضور در این برنامه افراد باید دارای سطح آمادگی بالای باشند.»
 
وی افزود: «تمام مسیر 66 کیلومتر است که 12 کیلومتر ابتدا مسیر گذر از گردنه خاتون بارگاه بوده و بقیه با پنج کیلومتر سرازیری به دشت لار وارد می‌شود. انتهای مسیر در امتداد رودخانه لار به دریاچه منتهی می‌شود.»
 
منطقه دشت لار جزو مناطق حفاظت شده است.
 
هزینه این تور 15 هزار تومان است و بیمه تور، راهنماو مربی دوچرخه‌سواری، صبحانه و تنقلات بین‌روز از جمله خدمات تور هستند.
 
دوچرخه‌سالم، کلاه ایمنی، دستکش، وسایل مورد نیاز شخصی، زیرانداز یک نفره و یک وعده غذای سرد نیز باید همراه گردشگران باشد.

51 مورد سقوط کوهستانی تنها در یک هفته

گروه سلامت:
طی هفته گذشته تعداد کل تماس‌های مفید با مرکز اورژانس 115 تهران 97 هزار و 500 مورد بود که از این تعداد 15 هزار و 318 مورد تماس مفید و درمانی گزارش شد.

همچنین به گزارش روابط عمومی‌اورژانس تهران، تعداد کل ماموریت با آمبولانس 5 هزار و 523 مورد بوده که از این تعداد 2 هزار و 429 مورد درمان سرپایی و دو هزار و 64 مورد نیز افراد بستری شده را تشکیل دادند.

در این هفته 853 مورد اورژانسی مبتلا به حملات قلبی و 403 مورد بیمار تنفسی گزارش شد. همچنین میزان تصادفات 868 مورد گزارش شد. در ضمن آمارهای این هفته اورژانس تهران، حاکی از 51 مورد سقوط از ارتفاع و کوهستان بود.

تصادفات، سوختگی‌، حوادث جاده‌ای و اتوبان و سوانح کوهستان بیشترین مأموریت‌های اورژانس در این چند سال را تشکیل می‌دهند. همچنین حوادثی مثل سقوط و گودبرداری‌های نامعقول هم به میزان زیادی دردسر‌ساز است و برای همین گفته می‌شود کشور ما یکی از بالاترین آمارهای تلفات سقوط از ارتفاع را دارد.

کارشناسان طب کار می‌گویند ارتفاع از 5/1 متر به بالا تلقی می‌شود و هر فردی اگر بخواهد از این میزان بالاتر برود باید حتما حفاظ و حمایت داشته باشد. متاسفانه به دلیل رعایت نکردن همین نکات است که در حال حاضر در تهران در هر روز، 4 کشته در اثر کار در ارتفاع داریم که این میزان تلفات در دنیا بی‌نظیر است.

در هفته گذشته تقریبا در تمامی‌آمارهای روزانه مرکز اورژانس تهران موارد سقوط به اشکال مختلف به ثبت رسید که علت اصلی اغلب آنها هم عدم رعایت نکات ایمنی، بی‌احتیاطی و نقص تجهیزات مربوطه اعلام شد.

نمونه آن سقوط یک پسر بچه 12 ساله از طبقه دوم ساختمان بود که با اعزام تیم امدادی و انجام اقدامات اولیه از جمله کنترل خونریزی و فیکس کردن اندامها و ستون فقرات این نوجوان به بیمارستان لقمان حکیم انتقال یافت.

کارشناسان می‌گویند چنانچه پنجره لبه پشت‌بام یا راه‌پله بدون حفاظ بوده و یا میله‌های حفاظ به اندازه کافی به هم نزدیک نباشند، احتمال بروز موارد سقوط بخصوص در بین گروه سنی کودکان و نوجوانان بالا می‌رود. عدم نصب صحیح داربست، نردبان، چهارپایه، جرثقیل و امثال آن نیز ممکن است منجر به سقوط افراد گردد.

علاوه بر این، صخره‌نوردی، کوهنوردی و... هم بدون برخورداری از تجربه و اطلاعات و تجهیزات کافی و آمادگی مناسب بدنی می‌تواند حادثه‌ای ناگوار به همراه داشته باشد. اغلب این سقوط‌ها به دلیل مه‌گرفتگی شدید در مناطق کوهستانی و نامناسب بودن شرایط جوی رخ می‌دهند. در کوهنوردانی که سقوط کرده‌اند، عمومأ شکستگی‌های استخوان‌های زانو و استخوان ساق پا دیده می‌شود.

در بعضی موارد هم سقوط می‌تواند به آسیب‌دیدگی شدید سر، گردن و پشت منجر شود و در نتیجه باعث ضعف قوای جسمانی و مرگ گردد. در حال حاضر با رسیدن فصل بهار و تابستان و پرداختن به ورزش کوه‌پیمایی و کوهنوردی لازم است افراد با اطلاعات کافی و با به همراه داشتن کیف کمک‌های اولیه مناسب به این امر اقدام نمایند.

دوره مقدماتی جستجو و نجات کوهستان

با سلام و احترام به اطلاع عموم کوهنوردان می رساند :

   کمیته جستجو و نجات کوهستان فدراسیون کوهنوردی اولین دوره مقدماتی     جستجو و نجات را بصورت کشوری برگزار می نماید .

 زمان برگزاری 29 خرداد تا 1ول تیرماه .

  نحوه ثبت نام از طریق هیات کوهنوردی استان و یا شهرستان .

 حداکثر مهلت ارسال اسامی :  5 خرداد .

 مدارک لازم :

1-     کپی حکم کارآموزی سنگنوردی و یا برف که حداقل یک سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد .

2-     معرفی نامه از هیات کوهنوردی استان مربوطه .

3- ارسال اصل فیش بانکی به مبلغ    100000ریال ( ده هزار تومان ) به حساب شماره 52103 بنام فدراسیون کوهنوردی – بانک ملی شعبه پیام انقلاب  قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور . 

۴- هزینه کل دوره مذکور مبلغ  ۵۵ هزار تومان می باشد که الباقی آن در زمان حضور در محل کلاس  دریافت خواهد شد.        

   آدرس فدراسیون کوهنوردی : تهران خیابان پاسداران – نرسیده به میدان نوبنیاد – خیابان بهارستان هشتم – پلاک 17 – طبقه دوم .

4- دارا بودن گواهی صحت و سلامت از پزشک . 

لازم به ذکر است این دوره بصورت اردوئی و به مدت ۴ روز برگزار می شود . علاقمندان پس از احراز کلیه شرایط شرکت در دوره و ارسال مدارک تا مهلت تعیین شده صبح روز سه شنبه ۲۹ خرداد ساعت ۸ صبح در محل فدراسیون کوهنوردی حضور بهم رسانند .

نفرات برتر سنگنوردی بولدرینگ بانوان

مسابقات سنگنوردی بولدرینگ بانوان انتخابی تیم ملی با معرفی افراد برتر به پایان رسید. 

  

دراین رقابتها دور روزه که باحضور 26سنگنورد از سراسر کشور درمجتمع کوهستانی پلور برگزار شد درپایان فاطمه جعفری از کرمان به مقام نخست رسید و خانمها لعیا صدیق بنایی از تهران و نیلوفر یزدانی از کرمان بترتیب مقامهای دوم وسوم را کسب کردند.

 

کادرفنی تیم ملی سنگنوردی شش تن از برترین این مسابقات را برای شرکت در رقابتهای اسیایی چین به اردوی تیم ملی دعوت خواهد کرد.

 

بولدرینگ نوعی مسابقات سنگنوردی است که در ان سنگنورد بدون حمایتچی و طناب، شش دیواره سه متری را با درجه سختی مسیرهای مختلف طی می کند و براساس امتیاز افراد برتر ان مشخص می شوند.

سقوط و مجروحیت حین آموزش !

حین آموزش سنگنوردی رخ داد:
سقوط از دیواره بند یخچال دربند

یکی از اعضای تیم آموزشی سنگ‌نوردی حین بالا رفتن از دیوار «آلبرت» بند یخچال سقوط کرد و به شدت مصدوم شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ایسنا ، صبح روز گذشته بیستم اردیبهشت ماه سال جاری، یک تیم سنگ‌نوردی 6 نفره برای برگزاری کلاس آموزشی به ارتفاعات دربند رفتند و در این میان یکی از سنگ‌نوردان 29 ساله به سمت دیواره «آلبرت» بند یخچال رفت و در حال بالا رفتن بود که ناگهان پایش از روی صخره سنگها سر خورد و از ارتفاع سقوط کرد.

این جوان که «امیر صبا» نام دارد، بر اثر سقوط از ناحیه زیر زانوی پا دچار خونریزی شدید شد.

در پی وقوع این حادثه، ساعت 10 صبح همان روز طی تماس با مرکز فوریتهای پلیسی «110» و اورژانس و اطلاع به امداد کوهستان جمعیت هلال‌احمر شمیرانات، 15 دقیقه بعد، یک تیم 4 نفره از پایگاه امدادی دربند به محل وقوع حادثه اعزام شد.

45 دقیقه نگذشت که امدادگران به محل سقوط رسیده و با جوان سنگ‌نوردی روبه‌رو شدند که دچار خونریزی شدید شده است، از این رو بی‌درنگ وارد عمل شده و جهت انتقال مصدوم، وی را روی برانکارد قرار دادند.

حسین درخشان، مسؤول امداد کوهستان سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: مصدوم ساعتی پس از اعزام امدادگران کوهستان به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: مصدوم حادثه از جمله سنگ‌نوردان حرفه‌ای بوده که متاسفانه بر اثر سقوط به شدت مجروح شد.

 

نتایج مسابقات سنگنوردی انتخابی استان – نیشابور اردیبهشت ماه 86

دراین دوره از مسابقات که انتخابی استان خراسان رضوی را در بر داشت تعداد 35 شرکت کننده در غالب 6 تیم با هم دیگر به رقابت پرداختنداین مسابقات که دردو رشته سختی و سرعت در سه رده نونهالان و نوجوانان و جوانان برگزار شد که در رده نوجوانان به دو گروه Aو Bبا هم تقسیم شده و باهم به رقابت پرداختند که قهرمانان این دوره از مسابقات به مسابقات انتخابی تیم ملی که در اردیبهشت ماه 86 در شهرستان پلور برگزار می شود اعزام خواهند شد . که برترین های انتخابی پلور به مسابقات آسیای سنگاپور اعزام خواهند شد .

مربیان : ابوالفضل فولادی و سعید حاجی بگلو

نونهالان :

1_ رشید کمال پور

2 _ سید علی رشید آبادی

3_ صالح نقابی

نوجوانان A سرعت

1 _ محسن عسگری خیابانی

2 _ حیدرعلی خوش نیت

3_ رشید کمال پور                           اتش نشانی نیشابور

نوجوانان A سختی

1 _ ادریس انتظاری                         اتش نشانی نیشابور

2 _ خسرو هاشم زاده

3 _ هادی عسگری پور

نوجوانان B سختی

1 _ ایمان احسانی فر                         اتش نشانی نیشابور

2 _ محسن عسگری خیابانی

3 _ سعید چوپانکاره

جوانان سختی

1 _ محمدرضاصالح آبادی

2 _ داودگاراژیان

3 _ امیدمقدادی

جوانان سرعت :

1 _ خسروهاشم زاده

2_امیدمقدادی                                اتش نشانی نیشابور

 3_ علی رضاقنبرنیا

 

اردوی هیمالیا نوردی خراسان رضوی (سامی دعوت شده )

احتراماٌ در ادامه اردوهای هیمالیانوردی استان جهت اتخابی تیم برون مرزی 1386 به استحضار می رساند اردوی امادگی اقایان و بانوان به طور همزمان از مورخه 27/2/86 در منطقه علم کوه برگزار میگردد لذا خواهش مند است نسبت به اطلاع رسانی اسامی ذیل نامه هر گونه هماهنگی و اقدام لازم مبذول فرمائید .

لازم به ذکر می باشد که عدم حضور در برنامه به منزله انصراف از کلیه برنامه تلقی می گردد.

لوازم مورد نیاز :

صندلی صعود – کاربین پیچ –کلنگ – کرامپون –کلاه کاسک – یومار – چادر – سوخت – پوشاک برنامه زمستانی – کفش مناسب ترجیحاٌ دوپوش – تغذیه جهت طول برنامه

آقایان :                                                                 بانوان :

1 _ محمد علیان                  1 _ معصومه قشقائی                 مشروط

2 _  جواد نوروزی              2 _ سارا صفائیان                    مشروط

3 _ یاسر علیان                    3 _ بصیره حسن زاده    

 4_ مجید مذهبی                   4 _ حکیمه وفادار نیا

5 _ قربان رمضان پور          5 _ محبوبه باغبان                   مشروط

6 _ محسن داودیان                6 _ حاجر محمدی                    مشروط

7 _ جواد سیدی                    7 _ ملیهه حسینی 

8 _ داود ظریف                    8 _ الهه بیضائی

9 _ محمود توسلی                 9 _ غضنفری

10 _ مهدی عمیدی

11 _ حسن الهی

12 _ علی کدخدائی

13 _ جواد اکبری

14 _ ناصر اکبری

15 _ مهدی جلیل زاده

اسامی دعوت شدگان به اردوی آقایان ( مهمان )

مجید جنگی – رضا ترشیزی – علی ناجی – عبدا... عبداله زاده – مهمدی جهانگیری – رضا خوش دل – حمید نظام دوست – احمد زحمتکش – دکتر شهرستانی – جواد نظام دوست – علی فاطمی زاده – محمد اکبری – محمد خورشیدی – رضا رحمانی – حسین بهمنیار – امان بهنیا – حسین فقفوریان – امید اکبری – مهدی ناصری – حمید ایلکی – زوری

 اسامی دعوت شدگان به اردوی بانوان ( مهمان )

ابراهیمی – مخدراتی – مریم مهربان – حسین زاده – رویا آروین  - لیلا روشن ضمیر – زری سلیمانی – یاسمن حسینی –

برای هماهنگی های بیشتر با آقای کدخدائی باشماره تلفن 091531116345 تماس حاصل نمائید .

هماش ملی ورزشی کویرنوردی و کوهنوردی در بیرجند برگزار می‌شود

همایش ملی ورزشی کویرنوردی و کوهنوردی ویژه بانوان ازسوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در بیرجند برگزار می‌شود.

دبیر همایش مزبور روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی هدف از اجرای این همایش را آماده‌سازی جوانان در کویر و کوه برای مقابله با حوادث ذکر کرد.

فائزه موهبتی افزود: شرکت‌کنندگان در این همایش گروه سنی ‪ ۱۵‬تا ‪ ۲۴‬سال از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر می‌باشد.

وی گفت: تاکنون ‪ ۲۳‬استان کشور برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

او افزود: در این همایش ملی حدود ‪ ۳۰۰‬نفر از جوانان کشور در برنامه کویرنوردی از نهبندان تا روستای "دهسلم" و در کوهنوردی مسیر "بنده دره" و کوه باقران را طی می‌کنند.

این همایش از ‪ ۲۱‬تا ‪ ۲۴‬اردیبهشت در بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار می‌شود. ک/‪۳‬

تیم سنگ‌نوردی بانوان گیلان عازم رقابت‌های قهرمانی کشور شد

مسوول کمیته صعودهای ورزشی هیات کوهنوردی استان گیلان گفت: تیم سنگ‌نوردی بانوان استان گیلان روز سه‌شنبه عازم رقابت‌های قهرمانی کشور شد.

"مریم پورکریم" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی از روز ‪ ۱۹‬اردیبهشت ماه به مدت پنج روز دررده‌های سنی نوجوانان،جوانان و بزرگسالان در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود:مهتاب نیستانی، ارغوان صداقت‌کیش، مهناز زاوه، سپیده عدالت‌خواه و مونا اکبرزاده اعضای تیم سنگ‌نوردی بانوان گیلان را در رقابت‌های قهرمانی کشور تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: "ستاره بنای متجدد" به عنوان مربی تیم گیلان را در رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی بانوان کشور همراهی می‌کند.

وی که به عنوان داور در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت، گفت: محبوبه عزتی و زهرا محمدی‌پور نیز از استان گیلان به عنوان داور این رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند.

به گفته وی، نفرات برتر این مسابقه به رقابت‌های آسیایی که پاییز امسال در کشور ماکائو برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد. ک/‪۳‬


یک دوره مسابقه کوهنوردی در مریوان برگزار شد

 مناسبت نامگذاری امسال به نام سالاتحاد ملی و انسجام اسلامی و گرامیداشت هفته مقام معلم یک دوره مسابقه کوهنوردی روز چهارشنبه در بخش سرشیو شهر مریوان برگزار شد.

در این مسابقه ‪ ۱۴۰‬نفر از معلمان، کارکنان و پرسنل اداره آموزش و پرورش شهرستان به ارتفاعات سه هزار و ‪ ۵۰۰‬متری قله " کنه شم شم " صعود کردند.

شرکت‌کنندگان در این مسابقه کوهنوردی با حمل پلاکارد و دست نوشته‌های از دستیابی جمهوری اسلامی به دانش تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای حمایت کردند و آن را حق ملت و دولت ایران دانستند.

صعودکنندگان به قله " کنه شم شم " همچنین در حین صعود، این قله را از انواع زباله و مواد زاید پاکسازی کردند.

در پایان این رقابت به ‪ ۱۰‬نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

این مسابقه کوهنوردی با همکاری و مشارکت تربیت بدنی مریوان و آموزش و پرورش مریوان برگزار شد.ک/‪۲‬

اجساد دو غار شناس در صربستان کشف شد

صربستان :خبرگزاری (بتا) گزارش داد : 4 غارشناس در جریان کاوش یک غار در مرکز صربستان در گذشتند .
رئیس کلانتری منطقه گزارش داد : اجساد این چهار غارشناس در حدود یک هزار و 200 متری درون غار راوانسیا ) در نزدیکی شهر کوپرییا حدود 140 کیلومتری جنوب بلگراد کشف شد .

افرادی که جسد قربانیان را بیرون می کشیدند نشت گاز منواکسید کربن از پمپ استخراج آب از یک دریاچه در این غار را عامل احتمالی مرگ آنها اعلام کردند . 4 نفر که همگی آنها اهل بلگراد بودند به همراه پنج غار شناس دیگر برای بررسی این غار رفته بودند .

... و آن دو پیدا شدند !

بنا بر گزارش های رسیده : امروز صبح یکی از کوهنوردان جوان که معمولا در ارتفاعات منطقه شیر پلا به کوهنوردی می پرداخته ، در بالاتر از منطقه چشمه نرگس با پیکر سوخته دو نفر که به حالت نشسته قرار داشتند و  بدلیل برخورد صاعقه جان باخته اند مواجه می شود . وی به شیر پلا باز می گردد و موضوع را اطلاع می دهد و عصر امروز یک فروند بالگرد با  نیروهای هلال احمر پس از فرود در شیرپلا به همراه این کوهنورد جهت مشخص کردن موقعیت به سمت حادثه دیدگان عزیمت می کنند که بدلیل دشواری فرود ، بالگرد باز می گردد تا صبح فردا عملیات تخلیه با همکاری نیروهای امداد صورت گیرد ... در این حین خانواده مفقودین نیز مطلع می شوند و ... !

اخبار کاملتر متعاقباَ

فراخوان اردوهای هیمالیانوردی

اردوی سوم آقایان و دوم بانوان

بنا بر اعلام کمیته هیمالیا نوردی فدراسیون به هیات های کوهنوردی استانهای سراسر کشور ، مرحله سوم اردوی انتخابی تیم ملی کوهنوردی آقایان و اردوی دوم بانوان با دعوت از نفرات پذیرفته شده در اردوهای پیشین در تاریخهای ذیل برگزار می گردد :

* مرحله سوم اردوی آقایان : پذیرش در تاریخ  ۲۰ اردیبهشت ماه ساعت ۶ صبح واقع در مجموعه ورزشی شهید شیرودی - آزمون کوهستان در البرز مرکزی به مدت دو روز

* مرحله دوم اردوی بانوان : پذیرش در ۲۶ اردیبهشت ماه واقع در رودبارک ، قرارگاه فدراسیون - آزمون کوهستان در ارتفاعات رودبارک - به مدت دو روز

 

کوهنوردان مهربان در شهرستان سراب به قله حاجی‌علمدار صعود کردند

کوهنوردان مهربان در شهرستان سراب به‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم به قله ‪ ۳۴۲۵‬متری حاجی‌علمدار این شهر صعود کردند.

در این صعود دسته‌جمعی که درآن تعدادی از فرهنگیان مهربان وتیم کوهنوردی مخابرات تبریز حضور داشتند، شرکت‌کنندگان پس از فتح قله و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس کشورمان برفراز آن، یاد و خاطره شهید والامقام مرتضی مطهری را گرامی داشتند.

در پایان این صعود به ‪ ۱۲‬نفر از فرهنگیان صعودکننده به‌قله به قید قرعه جوایزی اعطا شد.

شهرستان سراب با ‪ ۱۳۷‬هزار نفر جمعیت در ‪ ۱۴۰‬کیلومتری شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.ک/‪۲‬