www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

دیدار هیات رییسه فدراسیون کوهنوردی با سرپرست

اعضای هیات رییسه فدراسیون کوهنوردی که از زمان ریاست "آقاجانی" تغییر نکرده‌اند روز گذشته، دوشنبه با سرپرست فدراسیون دیدار کرد. در این دیدار موضوع پی‌گیری برگزاری انتخابات از سوی حاضران در جلسه به اجماع رسید.
به گزاش خبرگزاری میراث فرهنگی، این جلسه که با حضور میرسلیم، مروتی، قیامتیون، ناژداکی، کشاورز، گلبرگ، مهدی داورپور، خانم‌ها علی‌آبادی و مرزوقی و صفایی و دکتر هدی در فدراسیون کوهنوردی برگزار شد موضوعاتی از جمله عملکرد سال گذشته فدراسیون، بیلان کاری سال گذشته و تقویم ورزشی امسال از سوی حاضرین بحث و بررسی شد.

اعضای این جلسه همچنین بر برگزاری انتخابات به عنوان یکی از ضمانت‌های اجرایی تقویم فدراسیون اجماع داشتند.
مهمترین برنامه اجرایی فدراسیون در سال جاری صعودهای هیمالیانوردی و مسابقات سنگ‌نوردی داخل سالن ماکائو است.
حضور اعضای هیات رییسه و دعوت هوایی، سرپرست فعلی فدراسیون کوهنوردی به نظر نشان از تعامل این دو با هم دارد. "مهدی داورپور" هم که با حضور هوایی در فدراسیون از سمت خود در بخش کمیته کوهنوردی و کوهپیمایی استعفا داده بود نیز در این جلسه شرکت داشت.
حسین رضایی، مدیر روابط عمومی فدراسیون کوهنوردی درباره انتخابات فدراسیون و جلسه هیات رییسه به خبرگزاری میراث‌فرهنگی گفت: «فدراسیون پیش از این دو تاریخ را برای برگزاری انتخابات به سازمان تربیت‌بدنی پیشنهاد داده بود، اما سازمان با این دو پیشنهاد موافقت نکرد.»
وی افزود: «قرار است به زودی سرپرست فدراسیون کوهنوردی جلسه با معاونت ورزش قهرمانی سازمان تربیت‌بدنی داشته باشد تا تاریخ انتخابات را مشخص کنند.» به گفته رضایی، انتصاب‌ها و استعفاهای صورت گرفته در ماههای گذشته، بازنگری در تشکیلات فدراسیون و رسیدگی به وضعیت پناهگاه‌ها از دیگر موارد بررسی شده در این جلسه بود.
حبیب کاشانی، حسن بیادی، سردار مقدم و امانپور از غایبین جلسه هیات رییسه فدراسیون کوهنوردی بودند.

دو جانباز خراسان شمالی برای صعود به قله هیمالیا راهی نپال شدند

دو جانباز بالای ‪ ۵۰‬درصد استان خراسان شمالی برای صعود به هیمالیا، بلندترین قله جهان، عازم کشور نپال شدند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، غلامرضا مهنانی از بجنورد و شیرمحمد کریمی از اسفراین جانبازان بالای ‪ ۵۰‬درصد این استان، عضو تیم ملی کوهنوردی جانبازان و معلولان هستند.

بر اساس این گزارش این دو جانباز که در گذشته کارنامه صعود موفق به قله "کلیمانجارو" تانزانیا را دارند، از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان برای صعود به هیمالیا دعوت شده‌اند.

روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی خراسان شمالی اعلام کرد: این دو جانباز امروز راهی تهران شده و روز چهارشنبه نیز برای صعود عازم نپال خواهند شد.


مسابقات سنگنوردی بولدرینگ انتخابی تیم ملی

در اجرا یتقویم ورزشی سال 1386 مسابقات سنگ نوردی انتخابی تیم ملی در رشته بولدرینگ جهت کسب آمادگی لازم به منظور حضور در مسابقات آسیایی چین بشرح زیر برگزار میگردد.

تاریخ برگزاری :

آقایان : 13و 14/2/86               ورود و ثبت نام :12/2/86 از ساعت 14

بانوان : 20و21/2/86                ورود و ثبت نام 19/2/86 از ساعت 14

ثبت نام حداکثر تا تاریخ 29/2/86 جهت آقایان و 16/2/86 جهت بانوان انجام خواهد شد .

 محل برگزاری : مجتمع کوهستانی پلور

ارائه معرفینامه از هیئت کوهنوردی استان الزامی است .

هزینه ثبت نام : 150000 ریال

هزینه ثبت نام پس از تاریخ معین شده (9و16/2/86 ) 200000ریال

همراه داشتن کارت بیمه ورزشی سال 1386

همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای افراد فاقد کد شناسای

فقط اسکان شرکت کنندگان به عهد میزبان می باشد .

 

یک نوجوان گیلانی به اردوی تیم ملی کوهنوردی دانش‌آموزان دعوت شد

یک کوهنورد نوجوان گیلانی به اردوی تیم ملی کوهنوردی دانش‌آموزان کشور دعوت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از سوی مسوولان تیم کوهنوردی دانش‌آموزان ایران " جاوید بالایی " از استان گیلان به اردوی تیم ملی دعوت شد.

اردوی تیم ملی کوهنوردی دانش‌آموزان ایران به‌مدت یک ماه در تهران برگزار می‌شود.

این اردو برای آمادگی تیم ملی کوهنوردی دانش‌آموزان ایران برای صعود به یکی از قلل ترکیه تشکیل می‌شود.

قهرمان سنگ نوردی کشور در فارس تجلیل شد

امین عباسی قهرمان سنگ نوردی کشور دراستان فارس مورد تجلیل قرار گرفت.

وی متولد ‪ ،۱۳۶۲‬مدت ده سال دراین رشته ورزشی فعالیت دارد و علاوه بر کسب عناوین متعدد در استان فارس و کشور، در سال ‪ ۸۰‬عنوان اول مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را در زنجان بدست آورد.

عباسی به عنوان عضو تیم ملی در رقابتهای جهانی روسیه،آسیایی،کره جنوبی، چین تایپه و کرمان حضور داشته است و اکنون نیز برای اعزام به رقابتهای آسیایی تابستان سالجاری در ماکائو، در اردوی تیم ملی بسر می‌برد.

به گزارش روز شنبه‌اداره روابط عمومی تربیت بدنی استان فارس وی دردیدار با مدیر کل تربیت بدنی استان فارس گفت: سنگ نوردی در سالهای اخیر شاهد پیشرفت بوده ولی همچنان دراستان فارس سالن اختصاصی سنگ نوردی نداریم.

عباسی از توجه ویژه مدیرکل تربیت بدنی استان فارس به ورزش سنگ نوردی و مربیان خود و هیات کوهنوردی تقدیر کرد و خواهان حمایت از قهرمانان استان فارس شد.

در این دیدار سید غلامرضا کمانه مدیر کل تربیت بدنی استان فارس از این ورزشکار سنگ نورد تجلیل کرد.


ششمین اجلاس منطقه‌ای اتحادیه جهانی طبیعت خردادماه در تهران برگزا

ششمین اجلاس منطقه شمال آفریقا ، غرب و مرکز آسیا با میزبانی مشترک اتحادیه ‌حفاظت از طبیعت ‪ IUCN‬و جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود.

این اجلاس اول تا چهارم خرداد ماه سال جاری همزمان با هفته تنوع زیستی در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، ایران پس از گذشت ‪ ۲۰‬سال در اواخر سال ‪ ۱۳۸۴‬ مجددا به عضویت اتحادیه حفاظت جهانی (‪ (IUCN‬درآمد.

به دنبال آن برنامه اقدام ملی مشترک ایران و اتحادیه حفاظت از طبیعت با نام "حمایت این اتحادیه درحفاظت از تنوع زیستی ایران " با همکاری دفتر منطقه‌ای شمال آفریقا ، غرب و مرکز آسیا برگزار می‌شود.

این اجلاس با موضوعات آموزش مدیریت اکوسیستم ها، حمایت ملی در حفاظت از تنوع زیستی ایران ، بهبود مدیریت در مناطق حفاظت شده، ظرفیت‌سازی کشور در خصوص قوانین زیست محیطی و ظرفیت ‌سازی اعضای عضو اتحادیه ‌حفاظت از طبیعت در حمایت از جوامع مدنی برگزار می‌شود.

اکوتوریسم و تشکیل مرکز منطقه اکوتوریسم به منظور پیگیری موضوع پیشنهادی یونسکو، آموزش عمومی و اطلاع رسانی و برقراری دوره‌های آموزشی از دیگر موضوعاتی است که در این اجلاس مطرح می‌شود.

دراین اجلاس، علاوه بر مقامات ارشد ‪ IUCN‬و مسوولین دبیرخانه آن ، ‪ ۲۴‬کشور منطقه نیز در سطح مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست این کشورها شرکت خواهند کرد.

کشورهای الجزایر، مراکش، مصر، لیبی، تونس، افغانستان،بحرین، عراق،اردن، کویت، لبنان، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان، سوریه، امارات متحده عربی، یمن، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیسکتان، ترکمنستان و ازبکستان ازجمله کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس هستند.

همایش کوهنوردی به کوه‌های ارنان برگزار شد

کوه ارنان به فاصله 100 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد و در روستایی به همین نام قرار دارد.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ همایش کوهنوردی به تپه‌های تاریخی و کوه ارنان به مناسبت گرامیداشت هفته محوطه‌ها و بناهای تاریخی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، کوه ارنان به فاصله 100 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد و در روستایی به همین نام قرار دارد که احتمالا نام این روستا، از نام شخصیتی گرفته شده که در گذشته‌های دور آن را بنیان نهاده است.

محیط کوهپایه‌ این کوه حدودا 25 کیلومتر و ارتفاع قله کوه از دامنه 840 متر است که مشرف به سه روستای سرو و ارنان و بخ است.

پیشینه هنر سنگ تراشی در یزد به استناد سنگ نگاره‌های موجود در این استان به هزاره دوم پیش از میلاد می‌رسد که از این سنگ نگاره‌های کوه ارنان  با نقوش ارنان با نقوش انسانی و حیوانی قدیمی‌ترین سند تاریخی یزد را در خود نگهداری می کند که برتخته سنگی از آن نقشها و نگاره‌هایی مربوط به بیش ازسه هزار سال پیش کشف شده است.

از طریق این سنگ نبشته‌ها می‌توان شیوه زندگی و تاریخ دیرینه مردم را مورد تحقیق قرار داد و می‌توان پی برد که در دوره‌های بسیار قدیم یزد مرکز سکونت و استقرار تمدن بوده است.

این کوه و محوطه اطراف آن در تاریخ 17/2/1378 و به شماره ثبتی 2361 درفهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

۲۵‬هزار کوهنورد از قله دنای کهگیلویه و بویراحمد صعود کردند

مدیر تربیت بدنی شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:
‪ ۲۵‬هزار نفر کوهنورد داخلی و خارجی سال گذشته به قله‌های مرتفع دنا صعود کردند.

فضل‌الله مختاری شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ‪ ۶۳‬درصد کوهنوردان حرفه‌ای بودند که در قالب اکیپهای مختلف از دنا صعود کردند.

وی اظهار داشت: همچنین ‪ ۱۸‬اکیپ از کوهنوردان ‪ ۱۱‬کشور اروپایی و آسیایی نیز امسال از قله‌های مختلف دنا صعود کردند.

وی با اشاره به اینکه یش از پنج هزار و ‪ ۴۰۰‬نفر از کوهنوردان زن بودند، بیان کرد: میزان استقبال کوهنوردان در سال گذشته به قله‌های دنا ‪ ۲۳‬درصد بیشتر از سال قبل از آن بود.

وی یکی از مشکلات کوهنوردی در دنا را کمبود خوابگاه در شهر سی سخت و جان پناه در مسیر صعود به دنا عنوان کرد.

وی گفت:اکیپهای کوهنوردی که قصد صعود به قله‌های دنا را دارند باید با کسب مجوز و هماهنگی تربیت بدنی اقدام نمایند.

دنا در کوههای زاگرس دارای ‪ ۴۴‬قله بالای چهار هزار و ‪ ۴۰۰‬متر است.



تیم هیمالیا نوردی اصفهان قله ‪ ۷۱۲۶‬متری "هیمالانگ هیمال " را فت

تیم هیمالیا نوردی هیات کوهنوردی استان اصفهان موفق به فتح قله هفت هزار و ‪ ۱۲۶‬متری" هیمالانگ هیمال" در نپال شد.


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان ، "مجتبی غلافگر" رئیس هیات کوهنوردی این استان با اعلام این خبر افزود : تیم ‪ ۱۵‬نفری هیات کوهنوری اصفهان به‌سرپرستی" ابراهیم نادری " از تاریخ ‪۲۲‬ اسفند ماه سال گذشته جهت صعود به این قله به نپال اعزام شده بود.

وی افزود: این تیم صعود خود را از دوم فروردین امسال آغاز کرد و پس از ‪ ۲۰‬روز موفق به فتح قله" هیمالانگ هیمال " شد.

وی اضافه کرد: کوهنوردان اصفهانی به عنوان نخستین کوهنوردان ایرانی این قله را فتح کردند.


نجات یک کوهنورد در ارتفاعات شهرستان نمین

با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل یک کوهنورد در ارتفاعات بخش ویلکیج شهرستان نمین از مرگ حتمی نجات یافت. مسوول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این کوهنورد به دنبال بروز حمله قلبی در کوه‌های مشترک بخش ویلکیج با استان گیلان گرفتار شده بود. رامین معبودی افزود: دو گروه امدادی جمعیت هلال احمر نمین از جمله شش امدادگر ، یک پزشک به‌همراه آمبولانس و خودرو به محل اعزام و پس از دو ساعت جستجو کوهنورد را که به‌شدت دچار ضعف شده بود پیدا کردند.

این کوهنورد پس از اقدامات اولیه پزشکی برای ادامه درمان به بیمارستان امام خمینی نمین انتقال و بستری شد. شهرستان نمین با ‪ ۵۰‬هزار نفر جمعیت در ‪ ۳۰‬کیلومتری شرق شهر اردبیل واقع است.

فدراسیون عامل حذف بانوان اردبیلی از تیم ملی

دبیر هیات کوهنوردی استان اردبیل گفت: عدم اطلاع‌رسانی و فراخوان به‌موقع فدراسیون کوهنوردی از بانوان کوهنورد اردبیلی برای تست انتخاب اعضای تیم ملی سبب شد آن‌ها نتوانند به تیم ملی کوهنوردی بانوان کشور راه یابند.
لطفعلی حاجی‌محمدی روز سه‌شنبه با اشاره به فراخوانی اواخر سال گذشته کمیته هیمالیا نوردی فدراسیون کوهنوردی اظهارداشت : با اینکه بانوان کوهنورد استان شایستگی و آمادگی حضور در اردوی تیم ملی را داشتند ولی نتوانستند در تست این اردو به‌موقع حضور یابند.
وی افزود : بانوان کوهنورد استان درسال گذشته تمرینات سختی را پشت سر گذاشتند و درداخل کشور برای نخستین بار در فصل زمستان به کوه سبلان صعود و درخارج از کشور نیز موفق به صعود به کوه آرارات در ترکیه شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرب‌العجل فدراسیون کوهنوردی در فراخوان برای تیم ملی تنها ‪ ۹‬نفر از کوهنوردان مرد استان اردبیل توانستنددر تست کمیته هیمالیانوردی فدارسیون شرکت کنند.
وی گفت: حسین سیفی ، ایرج معانی ، وحید شادمان ،حامد دیارمند و مهدی پهناور به عضویت تیم ملی درآمده و علی آذرنیا ، مهدی پهناور و لطفعلی حاج محمدی نیز در ترکیب مربیان تیم ملی قرار گرفتند.
حاجی محمدی افزود: این کوهنوردان از سوی فدراسیون امسال به سه برنامه هیمالیانوردی اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به مشکلات کوهنوردی در استان اردبیل افزود :با توجه به وجود قله ‪ ۴۸۱۱‬متری سبلان و استعدادهای غنی این ورزش در اردبیل ،متاسفانه هزینه سنگین این رشته باعث دوری جوانان مستعد استان از این ورزش شده است .
دبیر هیات کوهنوردی استان اردبیل به قیمت تمام شده بیست میلیون ریالی البسه و امکانات ورزش هیمالیانوردی درشرایط کاملا تخصصی اشاره کرد و گفت : با توجه به هزینه سنگین این رشته ورزشی اداره کل تربیت بدنی استان تنها از برخی برنامه‌های هیات حمایت مالی می‌کند و این هیات نیازمند حمایت‌های مالی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی می‌باشد.
حاجی محمدی همچنین اشاعه فرهنگ کوهنوردی با اجرای برنامه‌های کوه پیمایی عمومی و کوهنوردی همراه با خانواده ، برگزاری اردوهای آموزشی و تدارکاتی جهت آمادگی جسمانی کوهنوردان را از اهم برنامه‌های هیات کوهنوردی استان در سال جاری ذکر کرد.
بیش از ‪ ۷۰۰‬کوهنورد به‌صورت سازمان یافته دراستان اردبیل کارت کوهنوردی دارند که ‪ ۴۰۰‬نفر از این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

اعتماد به کارگاه بکسلی جان سنگنورد را گرفت

اعتماد کردن به کارگاه سیم بکسلی که شاید تاریخ مصرف ان گذشته بود و نداشتن کلاه کاسک باعث شد سنگنورد مشهدی جان خود را از دست بدهد. این اتفاق در تاریخ 15/1/86 در سنگ سیاه واقع در کوههای خلج رخ داد .
طی روزهای گذشته یکی از سنگنوردان مشهد به نام حمید قلعه نویی در هنگام فرود بر روی یکی از مسیرهای منطقه سنگنوردی سنگ سیاه شهر مشهد، بر اثر پاره شدن سیم بکسل کارگاه و برخورد وی با سنگ بر اتر ضربه مغزی (مرگ مغزی) درگذشت .
ضایعه درگذشت این سنگنورد عزیز را به همنوردان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض مینمائیم.

برگزاری آزمون ورودی مربیگری درجه 2 یخ و برف آقایان

کمیته کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی آزمون ورودی مربیگری درجه 2 یخ و برف آقایان را به شرح زیر برگزار می کند :

زمان برگزاری : 22 و 23 اردیبهشت 86
مکان برگزاری : استان تهران ، منطقه رودبار قصران ، حسن در
مکان ثبت نام و پذیرش : تهران ، خیابان مفتح ، خیابان ورزنده ، دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی ، آمفی تئاتر
شرایط و مدارک لازم : رونوشت حکم مربیگری درجه 3 یخ و برف که دو سال از تاریخ صدورآن گذشته باشد ، گواهی صحت و سلامت از پزشک ، رونوشت شناسنامه ، ارائه اصل کارت بیمه ورزشی سال 86 ، دو قطعه عکس 4*3 جدید ، معرفی نامه از هیئت کوهنوردی استان ، گواهی حضور در 3 دوره آموزشی کارآموزی برف و یخ ، ارائه گواهی آزمون آمادگی جسمانی در 5 ماده (شامل : دو 12 دقیقه ، دراز و نشست ، کشش از میله ، پرش ، پرش جفت دو طرف) ، پرداخت مبلغ 300،000 ریال وجه نقد در هنگام پذیرش ، ارائه کارت شناسایی معتبر
لوازم وتجهیزات انفرادی : کفش و پوشاک مناسب ، چادر و لوازم شب مانی ، تغذیه برای 2 روز ، نوشت افزار و همچنین لوازم فنی برای صعود یک کرده یخ نوردی دیواره شامل تبر یخ ، ابزارهای حمایتی ، کرامپون ، کلاه کاسک ، صندلی فرود ، یک رشته طناب صعود ، طنابچه 5 میلی متر ، 5 عدد کارابین و اسلینگ ، 3 عدد کارابین پیچ دار ، هشت فرود

کمیته کوهنوردی فدراسیون ضمن اعلام تاریخ 20 فروردین 86 به عنوان آخرین مهلت اعلام اسامی نفرات متقاضی توسط هیئت های کوهنوردی به آن فدراسیون ، از کلیه مربیان درجه 3 علاقمند به شرکت در این دوره خواسته تا قبل از تاریخ 20 فروردین ماه هماهنگی های لازم را برای شرکت در این آزمون با هیئت های کوهنوردی مربوطه انجام دهند.

پارچه نوشته"استفاده ازانرژی هسته‌ای حق مسلم جهانیان است"درهیمالی

رییس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه گفت:تیم کوهنوردی باشگاه شیرین فراز غرب پارچه نوشته"استفاده ازانرژی هسته‌ای حق مسلم جهانیان است" را بر فراز قله شش هزار و ‪ ۲۰۰‬متری "آیلندپیک" هیمالیا به اهتزاز در آورد.

"بهروز ایزدی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این نخستین تیم کوهنوردی مستقل استانی است که در قالب یک تیم باشگاهی به قلل هیمالیا صعود کرده است.

وی گفت:اعضای این تیم ‪۱۲‬نفره درروز چهارم فروردین ماه‌جاری عازم هیمالیا شدندو ضمن صعود به کمپ اصلی اورست جهت هم هوایی به قلل پنج هزارو‪ ۳۰۰‬متری "چلوپاس" پنج هزار و ‪ ۵۰۰‬متری "کالاپاتار" پنج هزارو ‪ ۵۵۰‬متری " گرکیو" و پنج هزار و ‪ ۹۰۰‬متری "چوکونگ" صعود کردند.

ایزدی تصریح کرد: اعضای تیم کوهنوردی کرمانشاه درروز‪۱۹‬فروردین ماه جاری به قله زیبای شش هزار و ‪ ۲۰۰‬متری "آیلندپیک" که به قله طلایی شهرت دارد صعود کردند.

وی گفت : کوهنوردان کرمانشاهی در این قله پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورده و پارچه نوشته باشگاه شیرین فراز غرب را که حامل پیام صلح و دوستی و استفاده از انرژی هسته‌ای حق مسلم همه جهانیان است را به یادبود در قله نصب کردند.

وی افزود: تیم شیرین فراز غرب نخستین تیمی بود که در بین تیمهای خارجی که جهت صعود به قله آیلند پیک در منطقه حضور داشتند توانستند به قله صعود کنند.

وی افزود: هادی میرزاپور، پیمان یاوری، رضا شهلایی، محسن طلایی، رضا رحمتیان، علیرضا ویسی، حمید مکفی، بهمن نوذری ، اسدالله احمدی، حمیدرضا مرادی، جواد الماسی و علی یار رحمانی اعضای تیم کوهنوردی باشگاه شیرین فراز غرب هستند.

کلاس کارآموزی پیشرفته یخ و برف بانوان برگزار می‌شود

دوره کارآموزی پیشرفته یخ و برف بانوان هفتم تا دهم اردیبهشت در منطقه "حسن‌در" رودبار قصران برگزاری می‌شود.

بانوان علاقه‌مند به شرکت در این دوره می‌توانند ساعت هفت صبح روز جمعه هفت اردیبهشت 86 به دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، سالن سنگنوردی محمد داوودی مراجعه کنند.
 
شرایط و مدارک لازم این دوره رونوشت حکم کارآموزی یخ و برف که یک سال از تاریخ آن گذشته باشد، گواهی صحت و سلامت از پزشک، رونوشت شناسنامه، ارائه اصل کارت بیمه ورزشی سال 86، دو قطعه عکس سه در چهار جدید، معرفی‌نامه از هیئت کوهنوردی استان، پرداخت مبلغ چهارصد هزار ریال وجه نقدی در هنگام پذیرش و لوازم و تجهیزات انفرادی شامل کفش و پوشاک مناسب، چادر و لوازم شب‌مانی، تغذیه برای کل مدت دوره، نوشت افزار و همچنین لوازم فنی شامل کلنگ، کرامپون، کلاه کاسک، صندلی فرود، یک رشته طناب صعود، دو طناب انفرادی، طنابچه پنج میلی‌متر، پنج عدد کارابین و اسلینگ، سه عدد کارابین پیچ‌دار و هشت فرود است.
 
کمیته کوهنوردی فدراسیون با اعلام تاریخ 20 فروردین 86 به عنوان آخرین مهلت اعلام اسامی نفرات متقاضی توسط هیئت‌های کوهنوردی به آن فدراسیون، از علاقمندان به شرکت در این دوره خواسته تا با آمادگی کامل جسمانی و فنی در این دوره شرکت کرده و تا پیش از تاریخ 20 فروردین هماهنگی‌های لازم را با هیئت‌های کوهنوردی مربوطه انجام دهند.