www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

فدراسیون عامل حذف بانوان اردبیلی از تیم ملی

دبیر هیات کوهنوردی استان اردبیل گفت: عدم اطلاع‌رسانی و فراخوان به‌موقع فدراسیون کوهنوردی از بانوان کوهنورد اردبیلی برای تست انتخاب اعضای تیم ملی سبب شد آن‌ها نتوانند به تیم ملی کوهنوردی بانوان کشور راه یابند.
لطفعلی حاجی‌محمدی روز سه‌شنبه با اشاره به فراخوانی اواخر سال گذشته کمیته هیمالیا نوردی فدراسیون کوهنوردی اظهارداشت : با اینکه بانوان کوهنورد استان شایستگی و آمادگی حضور در اردوی تیم ملی را داشتند ولی نتوانستند در تست این اردو به‌موقع حضور یابند.
وی افزود : بانوان کوهنورد استان درسال گذشته تمرینات سختی را پشت سر گذاشتند و درداخل کشور برای نخستین بار در فصل زمستان به کوه سبلان صعود و درخارج از کشور نیز موفق به صعود به کوه آرارات در ترکیه شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرب‌العجل فدراسیون کوهنوردی در فراخوان برای تیم ملی تنها ‪ ۹‬نفر از کوهنوردان مرد استان اردبیل توانستنددر تست کمیته هیمالیانوردی فدارسیون شرکت کنند.
وی گفت: حسین سیفی ، ایرج معانی ، وحید شادمان ،حامد دیارمند و مهدی پهناور به عضویت تیم ملی درآمده و علی آذرنیا ، مهدی پهناور و لطفعلی حاج محمدی نیز در ترکیب مربیان تیم ملی قرار گرفتند.
حاجی محمدی افزود: این کوهنوردان از سوی فدراسیون امسال به سه برنامه هیمالیانوردی اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به مشکلات کوهنوردی در استان اردبیل افزود :با توجه به وجود قله ‪ ۴۸۱۱‬متری سبلان و استعدادهای غنی این ورزش در اردبیل ،متاسفانه هزینه سنگین این رشته باعث دوری جوانان مستعد استان از این ورزش شده است .
دبیر هیات کوهنوردی استان اردبیل به قیمت تمام شده بیست میلیون ریالی البسه و امکانات ورزش هیمالیانوردی درشرایط کاملا تخصصی اشاره کرد و گفت : با توجه به هزینه سنگین این رشته ورزشی اداره کل تربیت بدنی استان تنها از برخی برنامه‌های هیات حمایت مالی می‌کند و این هیات نیازمند حمایت‌های مالی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی می‌باشد.
حاجی محمدی همچنین اشاعه فرهنگ کوهنوردی با اجرای برنامه‌های کوه پیمایی عمومی و کوهنوردی همراه با خانواده ، برگزاری اردوهای آموزشی و تدارکاتی جهت آمادگی جسمانی کوهنوردان را از اهم برنامه‌های هیات کوهنوردی استان در سال جاری ذکر کرد.
بیش از ‪ ۷۰۰‬کوهنورد به‌صورت سازمان یافته دراستان اردبیل کارت کوهنوردی دارند که ‪ ۴۰۰‬نفر از این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد