www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

مرد عنکبوتی سراغ واسکوداما رفت

الن روبر ماجراجوی معرف به مرد عنکبوتی که بدون استفاده از هیچ وسیله ایمنی از بسیاری از ساختمانهای بلند دنیا بالا رفته در هفته ای که گذشت با دست خالی از بلند ترین ساختمان پرتقال بالا رفت . البته این بار بر خلاف گذشته از دستبند و پلیس خبری نبودروبر که بیش از هفتاد ساختمان مرتفع جهان بالا رفته گفت قصد دارد از ساختمانی اعلام نشده در مکزیک بالا برود . 

صعود از قله دنا در کهگیلویه و بویراحمد بدون مجوز تربیت بدنی ممنو

فضل‌الله مختاری رییس تربیت بدنی شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف حفظ سلامتی کوهنوردان، صعود از قله‌های دنا بدون هماهنگی و مجوز تربیت بدنی این شهرستان ممنوع است. به‌دلیل بارش برف سنگینی که هر ساله در فصل بارش بر دامنه‌های دنا می‌نشیند،مسیرهای کوهنوردی ناپیدا می‌شود و در نتیجه کوهنوردان با خطرات زیادی مواجه خواهند شد.

وی گفت: سخت گذر و صخره‌ای بودن مسیرها، نبود جان پناه، وجود مسیرهای متفاوت و ناشناخته در برخی موارد، صعود گروههای کوهنوردی را با مشکل مواجه کرده است.

مختاری اظهار داشت: تربیت بدنی دنا به دلیل نداشتن امکانات امداد و نجات ، تجهیزات کوهنوردی ، امکانات رفاهی، سرویس هوایی و نیروی انسانی نمی‌تواند به کوهنوردانی که بدون هماهنگی در مسیرها گرفتار می‌شوند، کمک کند.

اداره تربیت بدنی شهرستان دنا همچینن دراطلاعیه‌ای، از تربیت بدنی استانها، هیاتها، گروهها، دسته‌های آزاد و دولتی، کوهنوردان و طبیعت گردان سراسر کشور خواست چنانچه قصد صعود و بازدید از دامنه‌ها و ارتفاعات دنا را در فصل زمستان دارند برای پیشگیری از خطرات احتمالی بااین اداره هماهنگی کنند.

در این اطلاعیه که روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، نوشته شده است:
کوهنوردانی که قصد صعود به‌دنا را دارند تمام امکانات و تجهیزات لازم برای کوهنوردی را به همراه داشته باشند.

دنا به طول ‪ ۶۰‬کیلومتر در فاصله ‪ ۲۰‬تا ‪ ۸۰‬کیلومتری یاسوج دارای ‪ ۴۴‬قله بالای چهار هزار و ‪ ۴۰۰‬متر است که از اولین بارش پاییزه تا آخر فصل بهار، پوشیده از برف است.

سقوط از کوه جان کوهنورد را گرفت

کوهنوردی بر اثر سکته قلبی و از دست دادن تعادل خود از کوه سقوط کرد و جانش را از دست داد .

مسئول هیئت کوهنوردی نیشابور با بیان این مطلب که این اتفاق هفته گذشته برای آقای (علی .م) در منطقه تیغ مزار رخ داد ه است .  ضروری دانست علاقه مندان به کوهنوردی قبل از اقدام به این ورزش سنگین به نحو مقتضی از سلامت قلبی و عروقی خود اطمینان حاصل پیدا کنند .

 

تسهیلات تله کابین توچال برای کوهنوردان تهرانی

کوهنوردان تهرانی می‌توانند با عضویت در باشگاه کوهنوردی توچال از تسهیلات درنظر گرفته شده برای کوهنوردان کوههای شمال پایتخت بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ، شرکت تله کابین توچال جهت تشویق دوستداران طبیعت و فرهنگ‌سازی در راستای توسعه ورزش سالم و مفرح کوهنوردی با صدور کارت عضویت ، تسهیلات ویژه‌ای را برای علاقه مندان این رشته ورزشی فراهم کرده است که این کارت‌ها از طریق باشگاه کوهنوردی در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد.

کوهنوردان علاقمند به استفاده از طبیعت زیبای قلل توچال ، با ارائه کارت‌های عضویت در باشگاههای کوهنوردی توچال ، در بازگشت به منظور کاهش عوارض ناشی از کوهپیمایی در سراشیبی ، ضمن استفاده از بلیت‌های نیم بهاء در طول مسیر نیز بیمه خواهند بود.

گفتنی است که فشارناشی از کوهپیمایی در شیب جاده‌ها و کوهها می‌تواند در درازمدت موجب بروز دردهای مفصلی شدیدی در کوهنوردی شود.

فدراسیون کوهنوردی هزینه تمامی اعزام‌های خارجی را پرداخت می‌کند

سرپرست جدید فدراسیون کوهنوردی گفت: این فدراسیون هزینه تمام اعزام‌های خارج از کشور و صعود به قلل رفیع را پرداخت می‌کند.

محمدحسین هوایی، افزود: در سفرهای برون مرزی و اعزام تیمهایی که مورد تایید فدراسیون هستند، ‪ ۱۰۰‬در صد هزینه اعزام پرداخت می‌شود.

وی در زمینه برنامه‌های فدراسیون کوهنوردی اظهارداشت: هیچ کار خاصی در کوتاه مدت صورت نمی‌گیرد و همان برنامه‌های ریاست قبلی بر اساس تقویم، به پیش می‌رود.

وی افزود: این برنامه را برای تیمهای ملی اجرا می‌کنیم و معتقدیم در کوتاه مدت تغییرات در برنامه تیم ملی به ضرر آن خواهد بود.

او گفت: به عنوان نمونه می‌توان به تیم ملی صخره‌نوردی اشاره کرد و این تیم برای حضوری موفق در مسابقات آسیایی ماکائو در دو بخش مردان و زنان از هفته آینده به اردو می‌رود.

هوایی، همچنین به برنامه‌ریزی بلندمدت این فدراسیون اشاره کرد و افزود:
همگانی کردن این ورزش یک برنامه بلند مدت می‌باشد که قصد داریم از سال آینده به آن پرداخت بیشتری شود.

او خاطرنشان کرد: به‌همین منظور طرحی را از سال آینده برای معرفی بیشتر رشته کوهنوردی در مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها اجرا خواهیم کرد.

محمدحسین هوایی که معاونت وزارت راه و ترابری را بر عهده دارد، اخیرا به عنوان سرپرست فدراسیون کوهنوردی برگزیده شده است.

وی امروز برای شرکت در جلسه‌ای که برای آشنایی اعضای هیات‌های کوهنوردی آذربایجان شرقی در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی تختی تشکیل شده بود، به تبریز سفر کرده است.

مسابقات سنگنوردی کرمان

تیم سنگنوردی نیشابور عازم کرمان شد . این تیم برای شرکت در مسابقات داخلی کرمان که به دعوت شهرستان کرمان می باشد سه شنبه راهی کرمان شد .

نفرات تیم :

۱ ـ حمید رضا توزنده جانی  ۲ـ غلام علی برات زاده  ۳ ـ خسرو هاشم زاده ۴ـ اسماعیل تقی آبادی  ۵ـ امید مقدادی  ۶ محمد رضا صالح آبادی   ۷ ـ ادریس انتظاری

تاثیر طبیعت بر سلامت انسان

کارشناسان می گویند: ارتباط با طبیعت به سلامت انسان کمک می کند و او را از گزند بسیاری از بیماری ها دور نگه می دارد.

موسسه «نچرال» انگلستان با اجرای طرحی قصد دارد مردم را برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به طبیعت تشویق کند. به گزارش بی بی سی کارشناسان می گویند: شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد مجاورت با طبیعت به کاهش استرس و اضطراب و جلوگیری از بیماری هایی نظیر چاقی مفرط کمک می کند. کارشناسان همچنین تاکید می کنند: سلامتی روانی و جسمی بسیاری از مردم با گذراندن ساعاتی از روز در طبیعت، بهبود می یابد و این امر در دنیای مدرن و ماشینی امروز، یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به امراض مختلف است.

اعزام سنگنوردان ایرانی به رقابت‌های آسیایی

مسئول کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون کوهنوردی از شرکت تیم ایران در مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا در ماکائو خبر داد.
"همایون بختیاری" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان این مطلب افزود: تیم سنگنوردی ایران در قالب شش سنگورد زن و شش سنگنورد مرد در این مسابقات شرکت خواهدکرد.
وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزهای انجام شده برای این دو تیم اردوهای تدارکاتی یکماهه داخلی و دو هفته‌ای در یکی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، اتریش و آلمان در نظرگرفته شده است که پس از تصویب آن توسط رییس فدراسیون به اجرا در خواهد آمد.

به گفته وی مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا در ماکائو مهرماه سال آتی برگزار می‌شود و بدین منظور تمام سعی و تلاش خود را برای انتخاب نفرات برتر این رشته‌به کار خواهیم گرفت تا حداقل از عنوان سومی خود دفاع کنیم.
وی گفت: تیم سنگنوردی ایران در آسیا دارای رتبه قابل قبولی است و مادر مسابقات آسیایی تایلند پس از تیم‌های کره‌جنوبی و ژاپن در مکان سوم ایستادیم .
بختیاری اظهارداشت: به همین منظور برای ارتقا سطح دانش و آگاهی از فنون سنگنوردی و کوهنوردی به دنبال جذب مربیان حرفه‌ای و مطرح اروپایی هستیم.
وی که عضو کمیسون کوهنوردی فدراسیون جهانی است در خصوص هدف از جذب مربیانی اروپایی گفت: اروپااز قدیم دارای مربیانی کاردان و حرفه‌ای بوده‌است .
وی همچنین ازبه تصویب رسیدن تفکیک رشته کوهنوردی از سنگنوردی در اجلاس فدراسیون جهانی این رشته که اخیرا در کانادا برگزار شد ، خبر داد.

نخستین همایش "زن و کوه"

انجمن کوهنوردان ایران روزهای 18 و 19 آبان همایش " زن و کوه " را با هدف بررسی و تجلیل از نقش زنان در کوهنوردی برگزار می‌کند.
به گزارش میراث‌خبر، انجمن کوهنوردان ایران با دعوت 400 نفر از بانوان سراسر کشور و به منظور تجلیل از زنان مشهور و گمنام کوهنورد ایران که از سال‌های 1335 به بعد در عرصه کوهنوردی ایران و جهان فعالیت داشته‌اند، در روزهای 18 و 19 آبان گردهمایی بزرگ کوهنوردان زن کشور را برگزار می‌کند.
در این گردهماییاز کارهای بزرگ کوهنوردی کشور از نخستین صعود زنان به قله‌های توچال و دماوند گرفته تا صعود زنان ایرانی برفراز قله اورست تجلیل خواهد شد.

موضوع‌های این همایش شامل نگاهی به تاریخچه فعالیت زنان در عرصه کوهنوردی ایران، نگاهی به تاریخچه فعالیت زنان در عرصه کوهنوردی جهان، آسیب‌شناسی اجتماعی و خانوادگی کوهنورد، مشکلات و موانع کوهنوردان زن، راهکارهای پیش رو برای بهبود کوهنوردی زنان در ایران، نقش زنان کوهنورد در حفاظت از محیط کوهستان، بررسی تأثیر کوهنوردی در زندگی فردی و اجتماعی زنان، بررسی تأثیر کوهنوردی در سلامت جسم و روان زنان کوهنورد، ارائه اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های شاخص کوهنوردی زنان در منطقه، ایران و جهان (تعداد، سن، صعودهای مهم با ذکر زمان و فصل صعود)، بررسی حوادث، علل سانحه و جان‌باختگان زن کوهنورد (تعداد، سن، محل سانحه و زمان آن) و ارائه آمار و اطلاعاتی در مورد سازماندهی، سرپرستی، تدارکات امداد و نجات و مدیریت زنان در کوه خواهند بود.
این همایش در سازمان تشکل‌های غیر دولتی شهرداری واقع در خیابان نجات‌اللهی برگزار می‌شود.

تجهیز جانپناه‌ها به تابلوهای هشداردهنده

رییس کمیته پزشکی فدراسیون کوهنوردی گفت: تمام پناهگاه‌ها و جان‌پناه‌های کشور به تابلوهای هشداردهنده آموزشی مجهز می‌شوند.
دکتر "حمید مساعدیان" روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، بابیان این مطلب افزود: باتوجه به فرا رسیدن فصل سرما با حمایت‌ها سرپرست فدراسیون کوهنوردی ‪ ۶۰۰‬تا‪ ۸۰۰‬تابلوی هشداردهنده آموزشی برای کوهنوردان در طول مسیرهای ارتفاعات دماوند، علم کوه و سبلان نصب خواهد شد.
به‌گفته‌وی دراین تابلوها مطالب و اطلاعات پزشکی برای مقابله‌با سرمازدگی و همچنین بیماری ارتفاع برای کوهنوردان ذکر شده است.

وی تنگی نفس، سردرد، حالت خواب آلودگی و سرمازدگی را از نشانه‌های بیماری ارتفاع و سرمازدگی عنوان کرد و گفت: اکثر کوهنوردان به علت آگاهی نداشتن از راههای مقابله با همین موارد جان خود را از دست داده‌اند.
رییس کمیته پزشکی فدراسیون کوهنوردی گفت: نصب تابلوهای هشدار هنده در طول مسیر کوه‌پیمایی را در راستای ارتقا دانش و آموزش مقابله با بحران در ورزش کوهنوردی اعلام کرد.
وی‌افزود: هرشخصی با خواندن مطالب مندرج در این تابلوهابه راحتی می‌تواند جان همراهان و خود را نجات دهد.
مساعدیان از آغاز فعالیت یک مرکز غیرانتفاعی امداد و نجات در کوهستان خبر داد و گفت: در این مرکز سعی شده از کوهنوردان حرفه‌ای و آموزش دیده این فدراسیون به همکاری دعوت شده است.
وی از دیگر برنامه‌های این کمیته در خصوص آموزش را هماهنگی با هیات‌های کوهنوردی استانها در برگزاری کلاسهای آموزشی به صورت منطقه‌ای در استانهای شمالی و غربی کشور اعلام کرد.
وی هدف از برگزاری این دورهای آموزشی را ارتقا سطح آگاهی و دانش کوهنوردان و همچنین آشنایی آنان با آخرین دستاوردهای "طب کوهستان" عنوان کرد.
به گفته وی در سال گذشته با توجه به ارائه برنامه‌های آموزشی و تقویم کاری این کمیته هیچ گونه اعتباری "حتی یک ریال هم برای اجرایی و عملیاتی کردن برنامه‌های آموزشی" به این کمیته پرداخت نشد.
دکتر مساعدیان در پایان ضمن ابراز امیدواری گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین رییس سازمان تربیت بدنی امیدواریم بتوانیم در فصل جدید این فدراسیون اعتبارات لازم را برای اجرایی کردن برنامه‌های خود دریافت کنیم.

سرپرست فدراسیون کوهنوردی از ساخت دیواره‌های صخره‌نوردی در استان

سرپرست جدید فدراسیون کوهنوردی از ساخت دیواره‌های صخره نوردی در استانهای مختلف کشور خبر داد.

مهندس "محمدحسین هوایی" گفت: در جهت رشد و گسترش رشته صخره‌نوردی داخل سالن برنامه‌های متعددی اجرا خواهد شد که احداث دیواره‌های استاندارد در همه استانهای کشور از جمله این برنامه‌هاست.

وی افزود: برای رشد و گسترش این رشته ورزشی و با توجه خاص رییس سازمان تربیت بدنی به ورزش صخره نوردی، در آینده نزدیک شاهد احداث این دیواره‌ها خواهیم بود .

به گزارش روز سه‌شنبه سایت سازمان تربیت بدنی ، هوایی که در مراسم معارفه خود در جمع روسای هیات‌های کوهنوردی استانهای کشور سخن می‌گفت،افزود به وسعت کل ایران می‌توانیم این رشته ورزشی را گسترش دهیم که باید با سیاست‌گزاری مناسب در جهت آن اقدام کنیم .

وی خاطرنشان کرد : برای ایجاد انگیزه در نسل جوان قصد داریم با سازمان آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری هماهنگی‌های مربوطه را انجام دهیم تا با برنامه ریزی مناسب، شاهد حضور گسترده‌تر نوجوانان و جوانان در این رشته ورزشی باشیم .

سرپرست فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران از جاذبه‌های زیادی در رشته کوهنوردی برخوردار است ، مذاکراتی نیز با مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواهیم داشت ، تا گام موثری در زمینه افزایش صنعت گردشگری کشور برداشته شود.

وی گفت : جدا از مساله جذب گردشگری می‌توانیم، توسعه این رشته در اشتغال زایی موثر است و ما کوهنوردان خوبی داریم که با تجربه بالای خود می‌توانند به عنوان راهنما جهت هدایت گروه‌های گردشگری وارد عمل شوند.

هوایی ادامه داد: باید با ساماندهی مناسب در جهت رشد و گسترش این رشته ورزشی تلاش کرد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود : بحث آموزش از موضوعات مورد توجه فدراسیون است و این مساله را در اولویت کارهای خود قرار داده‌ام .

هوایی احداث پناهگاهها را از دیگر اقدامات فدراسیون عنوان کرد و گفت : این پناهگاهها را در کوهستانهایی احداث می‌شود که ارتفاعی بالغ بر ‪ ۳‬تا ‪ ۴‬هزار متر داشته‌باشند .

به گفته هوایی ، سرپناهها با حفظ تمامی اصول زیست محیطی و رعایت فرهنگ بومی آن منطقه احداث خواهد شد.

سرپرست فدراسیون کوهنوردی از برگزاری مسابقات صخره نوردی داخل سالن در سال ‪ ۲۰۰۷‬ماکائو خبر داد و گفت : هم اکنون جایگاه خوبی در فدراسیون آسیایی و جهانی داریم و می‌توانیم با حضور موفق در این مسابقات بر اعتبار خود بیفزاییم .

وی افزود: ایران میزبان مسابقات جهانی ‪ ۲۰۰۸‬خواهد بود و برای اینکه میزبان خوبی برای این مسابقات باشیم باید از هم اکنون برنامه‌ریزیهای لازم در این زمینه را انجام دهیم.

هوایی به نظارت دقیق بر هیات‌های استانی اشاره کرد و گفت: با بررسی عملکرد این هیات‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلفی به شدت با آنان برخورد می‌شود، و همدلی و انسجام می‌تواند زمینه رشد ورزش کوهنوردی در کشور را فراهم کند.

نجات یک کوهنورد از چنگ خرس وحشی

کوهنوردی ایلامی در ارتفاعات مله گون ایلام اسیر دوخرس شد اما جان سالم به در برد .

الیاس حیدری بااشاره به فرار یکی از خرسها گفت : هنگامی که با خرس دوم درگیر شدم , ران چپ و بازوهایم به شدت زخمی شد اما توانستم با فشار بر گلوی خرس این حیوان وحشی رامجبوربه عقب نشینی کنم.

وی که 56 سال دارد پس از 10 روز بستری از بیمارستان مرخص شد و تصریح کرد: خرس وحشی که گویا برای مدت کوتاهی راه تنفسش قطع شده بود پس از این جدال طولا‌نی مرا به حال خود رها کرد و رفت . 
 

نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی تایوان

تیم چهار نفره سنگ نوردی ایران روز پنج شنبه ۴/۸/۱۳۸۵ ساعت ۲ بامداد ایران را به مقصد تایوان ترک خواهد کرد .

اسامی نفرات تیم  :

۱ ـ غلامعلی برات زاده          شهرستان نیشابور

۲ ـ محمد جعفری                  استان کرمان

۳ ـ امیر پیر ویسی                استان همدان

۴ ـآرتیمس فرشاد یگانه         استان تهران

در این دور ه از مسابقات فقط تیمی سختی  ایران شرکت خواهد نمود .

لازم به ذکر است مسابقات سنگ نوردی در رشته بولدرینگ همکنون در حال برگزاری است که متاسفانه بازهم از ایران هیچ نماینده ای نیست .

و تیم سرعت هم که در اردو به سر می برد به دلایل نا معلومی منحل شد .