www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

برگزاری کلاس داوری صعودهای ورزشی توسط اکه نیلسون

 

برگزاری کلاس داوری صعودهای ورزشی توسط اکه نیلسون      
 نظر به اینکه کمیته صعودهای ورزشی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اجرای با انگیزه ارتقاء سطح کمـی و کیـفی داوران صـعودهای ورزشی ، یـک دوره کلاس داوری با حضور آقای آکه نیلسون رئیس کمیسیون قوانین و مقررات فدراسیون صعودهای ورزشی جهان به عنوان مدرس درتابستان سال جاری برگزار می نماید ، شرایط جهت شرکت در دروه به شرح ذیل می باشند .
۱- آشنایی کامل با زبان انگلیسی برای متقاضیان حضور در کلاس داوری (برای تمامی کلاسها)
۲- داشتن سابقه حداقل چند دوره داوری جهت ارتقاء سطح داوری درجه۲ به درجه ۱.
۳- داشتن سابقه حداقل چند دوره داوری جهت ارتقاء سطح داوری درجه ۳ به درجه ۲.
۴- جهت شرکت درکلاس داوری درجه ۳ شرایط زیر الزامی است :
الف) حداقل سن ۲۰ سال تمام.
ب) داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم (برای شرکت در تمام کلاسها )
ج) داشتن حکم کارآموزی مقدماتی صعودهای ورزشی.
د) مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه (برای شرکت در تمامی کلاسها )


بدیهی است اطلاعات تکمیلی در باره زمان و مکان و جزئیات برگزاری این دوره متعاقباً اعلام
می گردد.


هیمالیا بهار 2008

هیمالیا بهار 2008

هیمالیا بهار 2008
رقابت:
بهار امسال رقابت برای اول شدن یا فتح 14 قله 8000 متری بسیاری از کوه نوردان را به نقطه پنالتی رساند. اما پیوتر پوستلنیک در آناپورنا, رالف دوموویتس در لوتسه و نوربرت جاز در اورست, هر سه بدلیل برخورد با توفان دست خالی بازگشتند. تنها کوه نوردی هم که پنالتی خود را به گل تبدیل نمود ایوان والروی اکوادوری بود که با صعود دائولاگیری موفق به قرار گیری در باشگاه فاتحان 14 قله 8000 متری گردید
ادامه مطلب ...

انتصابات جدید در کمیته صعود های ورزشی و کوهپیمای

انتصابات جدید در کمیته صعود های ورزشی و کوهپیمای
 
فدراسیون

انتصاب های جدید در کمبته ی صعودهای ورزشی
انتصاب های جدید در کمبته ی کوه پیمایی


انتصاب های جدید در کمبته ی صعودهای ورزشی
طی ابلاغ های جداگانه ای و با پیش نهاد مسئول کمیته ی صعودهای ورزشی ، خانم خدیجه جهان بخش سفیدی به سمت مسئول واحد بانوان بخش آموزش و پژوهش و آقای محمد طبیبی به سمت مسئول واحد مربیان این کمیته به مدت یک سال منصوب شدند.
انتصاب های جدید در کمبته ی کوه پیمایی
طی ابلاغ های جدا گانه ای و با پیش نهاد مسئول کمیته ی کوه پیمایی ،خانم مرضیه دهنایی به سمت مسئول بخش بانوان کمیته ، و آقایان فریبرز ناژداکی به سمت دبیر کمیته ،احسان نوری به سمت مسئول بخش رایانه ، فریدون علایی مسئول تحقیق و پژوهش کمیته ، ایرج طریقی جاوید ، مسئول صدور احکام کمیته و محمود مبارکی مسئول بخش آموزش کمیته به مدت یک سال منصوب شدند.
منیع : سایت فدراسیون کوهنوردی

اراکی ها و برودپیک ...

اراکی ها و برودپیک ...

اعزامی دیگر برای صعود به برودپیک و این بار تیمی متشکل از کوه نوردان اراک .  بدرقه ؛ جمعه ۳۱ خرداد ،ساعت ۱۲ ظهر از مقابل پارک امیر کبیر اراک به سمت فرود گاه امام (ره )

پدر « مقبل » ؛ به دیدارش شتافت !

نهایت تاسف ، باخبر شدیم ؛ پدر بزرگوار قهرمان فقید تیم ملی کوه نوردی ، زنده یاد « مقبل هنرپژوه » رخ در تقاب خاک کشید و به دیدار فرزند شتافت !

روحشان شاد

مسابقات سنگنوردی جام اسلینگ طلایی

فراخوان سومین دوره مسابقات سنگنوردی جام اسلینگ طلایی (30 و 31 خرداد ماه)
سنگ نوردی

رشته بولدرینگ ، سرطناب و سرعت
"یادواره زنده یاد پیشکسوت فریدون اسماعیل زاده"
هیئت کوهنوردی استان تهران در نظر دارد سومین دوره مسابقات سنگنوردی جام اسلینگ طلایی ( مرحله فینال ) ، را در سه رشته بولدرینگ، سرطناب و سرعت، در دو بخش آقایان و بانوان، برگزار نماید.
ضمنا در این دور از مسابقه قهرمانان فصل در رشته های مختلف معرفی و اهداء جوایز صورت خواهد گرفت.

ادامه مطلب ...

اصلاحیه ی مسابقات المپیاد ورزشی ایرانیان

اصلاحیه ی مسابقات المپیاد ورزشی ایرانیان
سنگ نوردی

پیرو بخشنامه شماره ۲۶۳/۱۳۰۵ تاریخ ۸۷/۰۳/۰۵ در خصوص دومین دوره مسابقات المپیاد ورزشی ایرانیان در رشته سنگ‌نوردی، اصلاحیه به شرح زیر اعلام می‌گردد. خواهشمند است اقدامات لازم در خصوص اطلاع‌رسانی به هیأت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی صورت پذیرد.

ادامه مطلب ...

اسامی قبول شدگان در دوره پیشرفته سنگ نوردی

بدین وسیله اسامی قبول شدگان در دوره پیشرفته سنگ نوردی مورخ ۱۷ لغایت ۲۰ اردیبهشت ۸۷ به شرح ذیل اعلام می گردد:

 

شبنم شاه محمدیان

زهرا طالبی

فاطمه محمدی

اسماء ماپار

فهیمه پاکرون

علی ولیزاده

علی عزیزی اصل

اسماعیل وطن نژاد

مرتضی فرخی

رامین صالحی

فصل نامه ی کوه ۵۱ منتشر شد

فصل نامه ی کوه ۵۱ منتشر شد      
 پنجاه و یکمین شماره ی فصل نامه ی کوه ،ویژه ی تابستان ۸۷ منتشر شد. در این شماره می خوانید:

ار دریا به کرانه ، جلیل کتیبه ای / تاریخچه ی سنگ نوردی ، صبا جودکی / پیمایش غار پوستین دوز ، فاطمه شادمهری / بهینه سازی مصرف انرژی بدن در کوه نوردی ، امین معین / از خفر تا سی سخت ، منوچهر علی یاری / بر فراز البروس بام اروپا ، غلام حسین حسن پور...

ادامه مطلب ...

آزمون ورودی مربیگری درجه ۲ صعودهای ورزشی اقایان و بانوان

آزمون ورودی مربیگری درجه ۲ صعودهای ورزشی اقایان و بانوان
 
فدراسیون

نظر به توسعه کمی و کیفی و ارتقاء سطح دانش مربیان درجه ۳ صعودهای وزشی در سراسر کشور ،آزمون ورودی مربیگری درجه ۲ آقایان وبانوان به شرح زیر برگزار می گردد

شرایط آزمون :

ادامه مطلب ...

برودپیک محبوبترین قله

برودپیک محبوبترین قله
بیش از 3 دهه از نخستین صعود یک قله 8000 متری توسط ایرانیان می گذرد و از میان 14 قله مرتفع دنیا 10 کوه توسط کوه نوردان کشورمان صعود شده. دهها کوه نورد ایرانی بر روی 8000 متری ها به فعالیت پرداخته اند و تعداد زیادی از ایشان موفق شده اند منطقه مرگ را لمس نمایند. صعود به هر یک از این قلل با هدفی خاص, ملی یا شخصی صورت گرفته و آنچه در نهایت باقی مانده نام کشورمان ایران است که در میان فاتحان این قلل به چشم می خورد.
هر یک از این صعودها بر اساس تفکرات خاصی از سوی مجری صورت گرفته و بی شک دارای نقاط قوت و ضعف بسیاری بوده و هست, اما در نهایت آنچه باقی مانده تجربیات ارزشمندی است که در کوه نوردی داخلی ایران نیز تاثیر به سزایی داشته و خواهد داشت
ادامه مطلب ...

ماراتن اورست

ماراتن اورست
یک کشاورز نپالی برای سومین بار فاتح ماراتن اورست گردید. کومار رای توانست در زمان 3 ساعت و 53 دقیقه و 14 ثانیه مسیر کمپ اصلی اورست تا روستای نامچه بازار را طی نموده و برای سومین بار فاتح مسابقات ماراتن اورست شود. این مسابقه که همزمان با سالروز نخستین فتح قله اورست توسط ادموند هیلاری و تنسینگ نورگی در روز 29 می برگزار می شود, امسال نیز با حضور 136 شرکت کننده از 17 کشور جهان در کشور نپال برگزار گردید. شروع مسابقه از نزدیک یخچال خمبو و ارتفاع 5400 متری صورت گرفت و خط پایان 2000 متر پائینتر در نامچه بازار قرار داشت.

در پی کومار رای که به عنوان نخست دست یافت, پوربا تامانگ از نپال با زمان 3 ساعت و پنجاه و هشت دقیقه و هی سی کوا هیراکی از ژاپن با 5 ساعت و 14 دقیقه به ترتیب دو م و سوم شدند.
منبع
http://coachjoeenglish.wordpress.com
برکرفته : کوه قاف

آمار صعود به اورست

آمار صعود به اورست در بهار 2008
بهار 2008 به رغم وجود محدودیتها ناشی از حمل مشعل المپیک به اورست و همینطور انصراف اغلب تیمهای خارجی, کوه اورست شاهد صعودهای بیشماری بر فراز خود بود.
در حالی که تنها 7 کوه نورد چینی و تبتی در ابتدای فصل از مسیر شمالی به همراه مشعل المپیک بر فراز این کوه ایستادند, مسیر جنوبی تا تاریخ 5 جون شاهد صعود 257 کوه نورد بر فراز بام دنیا بود.
ادامه مطلب ...

درگذشت یک کوهنورد در دماوند

درگذشت یک کوهنورد در دماوند
حوادث

یک کوهنورد کشورمان در ارتفاعات دماوند جان سپرد.
به گزارش شبکه خبر ، ابراهیم شیخی جمعه گذشته طی حادثه‌ای که هنگام صعود به قله‌ی دماوند در منطقه‌ی چهارپالان رخ داد ، جان خود را از دست داد.


همین رابطه اقبال افلاکی ، دبیر فدراسیون کوهنوردی گفت : این صعود سه نفره به صورت آزاد و شخصی بود و نیاز به هماهنگی با فدراسیون کوهنوردی نداشت.

وی با بیان این که حال دو نفر دیگر صعودکننده خوب است ، گفت:در مورد فوت مرحوم شیخی تصور بر این است که وی سکته کرده اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

افلاکی ادامه داد : هلی‌کوپتر امداد روز گذشته دو پرواز را انجام داد اما به دلایل شرایط جوی نتوانست به محل وقوع حادثه برسد. امروز نیروهای امداد به محل حادثه رسیده‌اند و آماده انتقال جنازه به منطقه - یوش - هستند.

وی افزود : فدراسیون در تلاش است تا پیکر مرحوم شیخی به تهران انتقال یابد .
منبع :پویا

تیم منتخب کارگران کشور در راه برودپیک

 

 

تیم منتخب کوه نوردی هیئت کارگران کشور متشکل از ده نفر عازم هیمالیا می شود

 

به گزارش البرز به نقل ازکمیته فنی تیم منتخب کارگران ؛ هیات کوهنوردی کارگران کشور طی دو سال گذشته در میان برنامه های مختلف ازجمله صعود های سراسری موفق شد اعضای تیم خود را شناسایی نماید.

 

این گزارش حاکیست این تیم از میان  120 نفر شرکت کننده دراردوهای مذکور از سراسر کشورانتخاب شده اند که قرار است  تیر ماه سال جاری عازم  منطقه هیمالیا به منظور صعود قله برودپیک( 8047 متر )در پیشانی شمالی یخچال بالترو، از مجموع قلل 14 گانه هیمالیا شوند.

 تیم کارگران کشور با ترکیب 8 کوهنورد یک پزشک یک سرپرست و دو نفر شرپا نپالی اقدام به صعود خواهد نمود.

 

بنا بر این گزارش ؛ نفرات این تیم عبارتند از:

اقبال افلاکی سرپرست

محمد حسن نجاریان پارس سویچ زنجان

کامبیز بختیاری آبفای کرج

مهدی سلطانی ایران ترانسفو

مختار ناوه کارگران آزاد کردستان

محمد نصیری سایپا کرج

علی رحیمی تامین اجتماعی تهران

مجید مهربانی هپکوی اراک

حمید عیلکی نژاد خراسان جنوبی بیرجند کارگر آزاد

مسعود حمیدی پزشک تیم  اعزامی از سوی فدراسیون