www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

برگزاری مسابقات اسکی در استان درارتفاعات بینالود

برگزاری  مسابقات اسکی در استان

بنا به گزارش روابط عمومی اداره کل:

از سوی هیات اسکی خراسان رضوی اولین دوره مسابقات اسکی الپاین در رشته اسلالوم در ارتفاعات بینالود برگزار گردید.

این دوره از رقابتها با حضور 18 شرکت کننده به مسافت 250 متر انجام شد و در قسمت آقایان  فرید شمشکی -وهر زندی و محمد جواد فانی و نگین خوشبختی و شیما سیفی در بخش بانوان

به عنوان نفرات برتر شناخته شدند

مهدی اعتماد فر » و تلاشی دیگر برای صعود به " دائولاگیری

مهدی اعتماد فر »  که نامی آشنا در عرصه ی هیمالیا نوردی مستقل ،در کشورمان محسوب می شود ، سوم فرودین ماه ۸۸ ایران را به مقصد "کاتماندو " پایتخت "نپال" جهت صعود به قله ی ۸۱۶۷ متری " دائولاگیری " ترک می کند .

گزارش پایگاه خبری فدراسیون : وی که امروز و پیش از سفرش ،با شعاعی رئیس فدراسیون نیز دیداری خواهد داشت ، مدت زمان این برنامه را بیش از ۵۰ روز برآورد کرده است .

خاطر نشان می شود ؛ «مهدی اعتماد فر » تاکنون برای صعود به ۴ قله ی بالای هشت هزار متر تلاش کرده است و موفق شده ؛ قله های "برودپیک" و  "گاشربوم یک" را صعود کند و در تلاش برای صعود به قله های "دائولاگیری" و  "گاشربروم دو "در حالی که در هر دو مورد کمتر از ۲۰۰ متر تا صعود قله فاصله داشته ،به دلیل نامساعد شدن شرایط جوی از صعود به قله بازمانده است .

در واقع این دومین تلاش «اعتماد فر» برای صعود به قله ی  "دائولاگیری" خواهد بود  که به صورت مشترک با کوه نوردان خارجی صورت می گیرد  .

پروژه 5.15

پروژه 5.15

پروژه 5.15
کریس شارما در حالی در ایالت کاتالونیای اسپانیا سرگرم اجرای پروژه معروف خود در صعود مسیرهای 5.15 می باشد که پتی دانوان عکاس مشهور اسپانیایی سایه به سایه تصاویر صعودهایش را به سایت 8a ارسال می کند.
از شاخص ترین مسیرهای مورد نظر شارما، مسیر 50-meter line می باشد که درجه سختی آنرا 5.15c برآورد کرده اند! فیلم برخی مسیرهای شارما را می توانید در Big Up Productions مشاهده نمائید.
منبع:
http://www.climbing.com

برگرفته:‌کوه قاف

نتایج رقابتهای سنگنوردی آقایان جام فجر

نهمین دوره ی رقابتهای سنگ نوردی آقایان جام فجر از روز 10 اسفند در همدان آغاز شد .در این دوره از رقابت ها که با استقبال خوبی مواجه شده است ۱۳۴ سنگ نورد از  ۲۶ استان کشور حضور یافته اند . این رقابت ها در سه رشته ی سر طناب سرعت و بولدرینگ تا ۱۴ اسفند ماه ادامه خواهد داشت .

نفرات برتر رشته ی سر طناب آقایان ؛ داوود رکابی از زنجان به مقام نخست دست یافت  ، محمد جعفری از کرمان دوم  شد و غلامعلی برات زاده از دانشگاه آزاد نیشابور بر سکوی سوم ایستاد  .

نفرات برتر رشته ی سرعت آقایان: در رشته ی سرعت ۵۰ سنگ نورد حضور داشتند که در نهایت : حمید رضا توزندجانی از نیشابور به مقام قهرمانی دست یافت ، محسن محمدی نژاد از قزوین دوم شد و رضا پاکدل از کرمان بر سکوی سوم ایستاد . هم چنین نوید صوفی از کرمان و خلیل شریفی از نفت امیدیه به ترتیب در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند .

نفرات برتر رشته ی بولدرینگ آقایان: حمید رضا توزنده جانی از نیشابور در سکوی قهرمانی ایستاد ، محمد جعفری از کرمان دوم شد و غلامعلی علی برات زاده نیز از نیشابور به مقام سوم دست یافت .


و بدین ترتیب پرونده ی نهمین دوره ی رقابت های سنگ نوردی جام فجر با میزبانی شایسته ی همدان در دو بخش بانوان و آقایان به کار خود پایان داد .

منبع:  پایگاه خبری فدراسیون

مجلس به سازمان تربیت بدنی دستور داد؛ تفحص مجدد پیکر دکتر بهاءلو

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان تربیت بدنی درخواست کرد به پرونده دکتر بهاءلو رسیدگی کند.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، خانواده دکتر بهاءلو پزشک تیم ملی کوهنوردی که در جریان صعود به نپال مفقود شده بود، با ارسال نامه به رئیس مجلس و حضور در مجلس شورای اسلامی خواستار اعزام تیم جستجو به محل ناپدید شدن وی شدند.

در همین راستا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پس از بررسی موضوع، دستور پیگیری پرونده مذکور را به علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارائه کرد تا بار دیگر این پرونده به جریان بیافتد.




http://www.ipna.ir/shownews.aspx?newsid=11558

در رشته ی سرطناب :الناز رکابی به مقام نخست دست یافت

در رشته ی سرطناب : الناز رکابی به مقام نخست دست یافت

پایگاه خبری فدراسیون : نهمین دوره مسابقات سنگ نوردی جام فجر در رشته سرطناب بانوان از روز چهارشنبه ی هفته ی گذشته در سالن سنگ نوردی ابن‌سینای همدان آغاز شد.

در این دوره از رقابت‌ها 50 ورزشکار زن از استان‌های زنجان، تهران، کرمان، قزوین، فارس، خراسان رضوی، گیلان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به میزبانی همدان رقابت‌های خود را آغاز کردند. که در نهایت در رشته ی سرطناب (لید) ؛ الناز رکابی از زنجان به مقام نخست دست یافت ، بهاره مرادی از همدان دوم شد و فاطمه جعفری از کرمان در سکوی سوم ایستاد . این مسابقات هم اکنون در رشته ی سرعت دنبال می شود .

نهمین دوره مسابقات سنگ نوردی جام در قسمت بانوان تا پنجم اسفند ماه ادامه دارد و سپس رقابتهای آقایان آغاز خواهد شد