www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

«اعتماد فر» در ارتفاعات دائولاگیری مفقود شد !

«اعتماد فر» در  ارتفاعات دائولاگیری مفقود شد !

طی تماس تلفنی با یکی از دوستان مطلع با خبر شدیم که ؛ متأسفانه این کوه نورد و هیمالیانورد نام آشنای کشورمان ، در حین صعود به قله ی ۸۱۶۷ متری دائولاگیری و در ارتفاعی نزدیک به قله مفقود شده است ! ... وی این خبر را از یک کوه نورد چک نقل می کرد ...!

برای «اعتماد فر » عزیز آرزوی سلامتی داریم !


 

قلمرو کوهستانی ایران- مهدی اعتمادفر کوهنورد نام آشنای کشورمان که سوم فروردین‌ماه امسال دومین تلاش خود را روی قله‌ی 8167 متری دائولاگیری در هیمالیای نپال آغاز کرده بود، پس از 40 روز تلاش، روز جمعه یازدهم اردیبهشت حین صعود به قله در ارتفاع 8100 متری، ناپدید شد.
تونک فیندیک (Tunc Findik)، کوهنورد اهل کشور ترکیه و دیگر عضو هیات بین‌المللی که مهدی عضو آن بود، لحظاتی پیش در تماسی تلفنی از بارگاه اصلی کوه دائولاگیری عنوان نمود: "روز جمعه یازدهم اردیبهشت به‌همراه مهدی در شرایط نامساعد آب و هوایی در حال صعود بودیم. مهدی به شدت خسته بود، تا حدی که من به او پیشنهاد بازگشت دادم، اما او تصمیم گرفت آرام آرام به صعود خود ادامه دهد. سپس من و همنورد اهل کشور چک سریعتر به سمت قله بالا رفتیم."
وی در ادامه گفت:"پس از بازگشت از قله، دیوید فوژتیک (David Fojtik) کوهنورد اهل کشور چک، از سقوط مهدی بر روی یک شیب یخی در ارتفاع 8100 متری به ما خبر داد. پس از آن هیچ کس نشانی از مهدی نیافت."
تونک ضمن اظهار تاسف از حادثه پیش آمده برای مهدی اعتمادفر ، مراتب تسلیت خود را به دوستان و خانواده مهدی و جامعه کوهنوردی ابراز کرد.
تونک فیندیک اهل ترکیه و دیوید فوژتیک اهل کشور چک در روز جمعه یازده اردیبهشت ماه جاری (یکم ماه می) موفق به صعود قله دائولاگیری شدند. دیوید به علت سرمازدگی شدید به کاتماندو منتقل شده و دیگر اعضای تیم تا چند روز دیگر به کاتماندو باز خواهند گشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد