www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

منتخبین کوهنوردی دانش‌آموزی استان گلستان به قله درازنو صعود کردن

منتخبین کوهنوردی دانش‌آموزان گلستانی، متشکل از ده‌نفر، به قله "درازنو" در کردکوی، صعود کردند.

براساس اعلام شنبه روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کردکوی،دانش‌آموزان ورزشکار به همراه دو کوهنورد امداد و نجات استان گلستان، با تجهیزات کامل از مسیر "پلنگ پا" قله درازنو را فتح کردند.

سه تن از منتخبین این گروه، برای صعود به کوه آرارات ترکیه، همراه با تیم ملی دانش‌آموزی، اعزام می‌شوند.

همچنین در مسابقات فوتسال مراکز فنی و حرفه‌ای استان گلستان، شهرستان کردکوی مقام نخست این رقابتها را کسب کرد.

در این مسابقات چهارجانبه فوتسال که به مدت یک روز در مجتمع ورزشی امام علی (ع) کردکوی برگزار شد، پس از تیم میزبان، شهرستانهای گرگان و مینودشت به ترتیب عناوین دوم و سوم را بدست آوردند.

سنگنوردان زن ایران در زنجان اردو می‌زنند

رییس هیات کوهنوردی استان زنجان، از برگزاری مرحله‌ی سوم اردوی آمادگی تیم ملی سنگنوردی بانوان ایران در زنجان خبرداد.

"خلیل علیگو" روزیکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اردو، جهت اعزام به مسابقات آسیایی سال آینده "ماکائو" برپا می‌شود.

وی افزود: اردوی تیم‌ملی سنگنوردی بانوان ایران در رشته‌ی سرعت ، از چهار تا هفتم اسفند ماه امسال در سالن شش هزار نفری مجموعه‌ی ورزشی انقلاب زنجان برگزار خواهد شد.

علیگو، گفت: در این اردو شش ورزشکار سنگنورد از استان‌های تهران، زنجان، اصفهان، کرمان و همدان حضور خواهند داشت.

وی یادآورشد: درزمان حاضر ‪ ۸۰‬ورزشکار زن و مرد در رشته‌ی سنگنوردی در شهرستان‌های زنجان و ابهر از توابع استان زنجان تحت‌پوشش هیات کوهنوردی این استان تمرین می‌کنند.

‪۵۸۷/۵۹۵/۵۹۷‬

تیم امداد و نجات سوانح هوایی در مهاباد تشکیل شد

به منظور آمادگی برای مقابله با سوانح هوایی، تیم امداد و نجات ویژه سوانح هوایی در مهاباد تشکیل شد. فرماندار مهاباد در جلسه‌ای که به همین منظور روز شنبه در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شده بود گفت: با توجه به آنکه استان آذربایجان غربی و شهرستان مهاباد در کریدور پروازهای داخلی و خارجی واقع شده‌است آمادگی جهت حوادث و سوانح هوایی در این استان ضروری است. جعفر ذوالفقاری افزود: برای رسیدگی و نجات مصدومان ناشی از سوانح هوایی تیم‌های امداد ونجات جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و مراکز و فوریت‌های درمانی در زمان حاضر از آمادگی لازم برای انجام ماموریت‌های محوله برخوردارند. وی اضافه کرد : نیروهای سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نیز تدابیر لازم را برای مقابله با سوانح احتمالی هوایی و رعایت تدابیر امنیتی لازم و تسهیل در رفت و آمد تیم‌های امدادی مهیا کرده‌اند. ذوالفقاری گفت: اداره راه و ترابری نیز جهت ایجاد راههای موقت برای رفت و آمد به محل سانحه باید از آمادگی لازم برخوردار بوده و تجهیزات موردنیاز را از هم اکنون آماده کند . وی خاطرنشان کرد: تیم‌های کوهنوردی وغواصی نیز باتوجه به‌شرایط جغرافیایی منطقه باید از آمادگی لازم جهت مقابله با اینگونه حوادث برخوردار باشند. درپایان این جلسه از تمامی ادارات و دستگاه‌های ذیربط خواسته شد تا برای مقابله با سوانح هوایی احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

ناجی بدون سرنشین جهت نجات کوهنوردان

بالگردهای بدون سرنشین برای ارائه خدمات به حادثه دیدگان کوهستان آخرین مراحل طراحی و ساخت‌شان را در زلاند نو پشت سر می‌گذارند. بدین منظور نخستین آزمایشات پرواز کوهستان آوریل 2007 در جنوب آلپ و ژانویه 2008 در اورست انجام می‌گیرد.
در می 2007 قرار است تا در «ننامچه بازار» مرکز منطقه عمومی «ساقاراماتا» پایگاه امدادی منطقه اورست دائر شود. از این مکان می‌توان پوشش مناسب امدادی برای جبهه جنوبی اورست و کوه‌های همجوار آن ایجاد کرد. بیشترین تخصص این مرکز، خدماتی است که به افراد سرمازده در کوهستان ارائه می‌شود. نخست قرار است برای دو بالگرد امداد کوهستان ساختمانی دائر شود.

بالگردهای امداد کوهستان را خلبان توسط کنترل از داخل مرکز هدایت می‌کند. اطلاعات توسط دوربین‌های نصب شده در جلو و اطراف آن و سنسورهای مسافت سنج لیزری ارسال می‌شود. هر بالگرد دارای 6 تا 10 دوربین در دماغه خود است، که پنج دوربین جلو و پنج دوربین پائین بالگرد را می‌نگرند.
در داخل بالگرد امکاناتی برای ارتباط کوهنوردان یا مصدومین با پایگاه تعبیه شده، ضمن آنکه امکانات گرمایی و اکسیژن نیز در آن وجود دارد.
تلاش می‌شود تا سقف پرواز این بالگرد در مراحل نخست از چهار هزار و 300 متر که برای بال‌گردهای معمولی متداول است بالاتر رود. همچنین سعی می‌شود تا چرخش ملخ بالگرد آرام‌تر از نوع معمولی آن باشد، این امر موجب می‌شود تا در شرایط بی‌ثبات کوهستان از شکستگی ملخ جلوگیری شود. در ضمن قرار است ملخ‌ها مستحکم‌تر از نوع متداول ساخته شوند.
سازندگان بالگرد امداد کوهستان تلاششان را مبارزه‌ای هیجان‌انگیز در امداد برای حادثه‌دیدگان کوهستان توصیف می‌کنند.

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ مترجم: رضا زارعی ـ 25/11/85

شش کوهنورد از کهگیلویه و بویراحمد به تیم ملی کوهنوردی دعوت شدند

رییس هیات کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فدراسیون کوهنورید، شش کوهنورد از این استان را به تیم ملی دعوت کرد.

محمدامین منوچهری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد برای شرکت در مسابقات انتخابی هیمالیانوردی و دوره‌آمادگی در اشتران کوه لرستان به تیم ملی دعوت شده‌اند.

وی یادآور شد: دعوت شدن این تعداد کوهنوردکهگیلویه‌وبویراحمد به تیم ملی درپی‌موفقیت هفته گذشته تیم کوهنوردی این استان درمسابقات کشوری کوهنوردان در توچال تهران بوده است.

منوچهری، اسامی افراد دعوت شده را شامل عبدالحسین تقویان، بابک عوض‌پور، فاخر عوض زاده، مجتبی صلاحی، یاسر جهانگیری و علی رمضانی عنوان کرد.

وی بیان داشت:درکهگیلویه‌وبویراحمدکه یکی از مناطق مهم و مناسب کوهنوردی کشور است حدود ‪ ۱۰‬هزار نفر کوهنورد رسمی و غیر رسمی در رده‌های مختلف سنی فعالیت دارند.



کوهنوردان اردبیلی به قله سبلان صعود زمستانی کردند

در گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر کوهنوردان استان اردبیل در سه روز گذشته به قله ‪ ۴۸۱۱‬متری سبلان صعود کردند.

رییس هیات کوهنوردی استان اردبیل روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:
در این صعود حدود ‪ ۳۸‬کوهنورد متشکل از ‪ ۳۰‬مرد و هشت زن شرکت داشتند که بانوان کوهنورد شرکت‌کننده برای نخستین بار در فصل زمستان به این کوه صعود کردند .

سیدمحمود موسوی افزود: در این صعود کوهنوردان باتجهیزات کامل زمستانی قله سبلان را از مسیر شمال شرقی در عرض سه روز فتح کردند .

وی گفت : در طول یکسال گذشته این کوهنوردان در بیشتر کوههای مرتفع کشور در شرایط سخت تمرین و صعود کرده و انواع تستهای آمادکی در شرایط سخت از همه این ورزشکاران انجام شده‌بود.

وی هدف از اجرای این برنامه را بالابردن توانمندی فنی و تخصصی کوهنوردان ، تقویت مدیریت وسرپرستی صعودهای سخت و زمستانی و استعدادیابی در بین جوانان کوهنورد کشور ذکر کرد.

قله ‪ ۴۸۱۱‬متری سبلان واقع در شمال استان اردبیل پس از دماوند دومین قله مرتفع کشور به شمار می‌رود.





شش کوهنورد در جزایر قناری اسپانیا جان باختند

شش کوهنورد در یک گردش تفریحی در غاری در جزیره تنریفه از مجموعه جزایر قناری اسپانیا واقع در اقیانوس اطلس جان خود را از دست دادند.

به گزارش منابع خبری، این افراد شامل پنج اسپانیایی و یک ایتالیایی بودند که بطور اشتباه، وارد یک غار سه هزار متری فاقد اکسیژن شده و بر اثر کمبود هوا در آن جان باختند.

گروه مذکور در مجموع شامل ‪ ۲۹‬نفر بود و گروههای امداد توانسته‌اند ‪ ۲۳‬تن از آنان را نجات دهند. حال شش تن از آنان وخیم گزارش شده است.



بیانیه احزاب سیاسی و مخالفت با آبگیری سیوند

بیش از 30 حزب سیاسی با امضای یک بیانیه‌ در مخالفت با آبگیری سد سیوند ، خواستار توقف آب‌گیری سد شدند.
این بیانیه ازسوی پایگاه اطلاع‌رسانی برای نجات یادمان‌های باستانی با هدف جلوگیری از آب‌گیری سد سیوند و نجات‌بخشی دشت پاسارگاد و تنگه‌ی بلاغی منتشر شد .
در بخشی از این بیانیه این بیانیه که در پنج بند به مهم‌ترین آسیب‌های ناشی از آبگیری سد سیوند پرداخته، آمده است :« تشویش افکار عمومی و از دست رفتن اعتماد، مهم‌ترین آسیبی است که از آبگیری سد سیوند حاصل می‌شود. سرمایه ملی هزینه‌شده برای ساخت این سد - که متاسفانه اکثر آن در یک‌سال اخیر و هم‌زمان با اعتراض‌ها به ساخت آن هزینه شده است و با راهکارهایی بازگشت‌پذیر است - هیچ قابل قیاس با سرمایه‌ انسانی و اثر روانی ناگواری نیست که بر ایرانیان دوستدار میراث فرهنگی این مرز و بوم خواهد داشت.»

در این بیانیه همچنین آمده است:«ما مخالف آب‌گیری سد سیوند هستیم؛ زیرا تنگه‌ای که سد در آن زده شده، یکی از کم‌مانندترین محوطه‌های باستانی ایران و نیازمند پژوهش‌های بیشتر است. رطوبت برخاسته از دریاچه‌ی پشت سد باعث نابودی سازه‌های دشت پاسارگاد، بویژه آرامگاه کوروش خواهد شد. همچنین بر پایه‌ی نظر کارشناسی دکتر پیمان آذری ـ مدیر کل دفتر جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها و مراتع ـ با آب‌گیری سد سیوند دست کم هشت‌هزار اصله درخت 500 ساله و هزاران هکتار مرتع و زمین مرغوب کشاورزی نابود می‌شوند. »

ارزش بالای باستان‌شناسی و تاریخ‌پژوهی تنگه بلاغی (به‌ویژه در شناخت جوامع باستانی ایران)، تاثیر مخرب افزایش رطوبت در منطقه که نابودی سازه‌های باستانی دشت پاسارگاد را تسریع می کند (به ویژه آرامگاه کوروش، نماد جهانی ارج‌گزاری به حقوق بشر و کسی که به تعبیر شادروان علامه طباطبایی در کتاب دینی ما از وی زیر نام «ذوالقرنین» به نیکی یاد شده است)، نابودی دست کم هشت هزار اصله درخت 500 ساله (که به دلیل واقع‌ شدن در ناحیه رویش ایرانی‌- تورانی از نظر تنوع و ذخیره‌گاه ژنتیکی، منحصر به‌فرد و دارای اهمیت ویژه‌ای هستند و تخریب این جنگل‌ها به معنای فنا و نابودی کامل طبیعت منطقه است) و هزاران هکتار مرتع و زمین مرغوب کشاورزی در حالی‌که مراتع عشایر یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود، و بسته شدن مسیر کوچ عشایر و به زیر آب رفتن یکی از مهم‌ترین استقرارگاه‌های کوچ‌نشینان، مواردی است که در این بیانیه به آنها پرداخته شده است.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، حزب جوانان ایران اسلامی، سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)، حزب مردمسالاری، حزب اراده ملت ایران، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، حزب آیین مردم، حزب اتحاد ملی ایران، حزب پاک، حزب ترقی ایران، حزب توسعه کرمانشاه، حزب سبز، حزب عدالت، حزب فرزندان ایران، حزب مردم، حزب مستقل کار، حزب میهن اسلامی، حزب وحدت ایران اسلامی، حزب وحدت ملی ایران، جمعیت اسلامی آزاداندیشان، جمعیت طرفداران نظم و قانون، جمعیت کارکنان ایران، سازمان رهروان فردا استان خوزستان، کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان استان ایلام، کانون فارغ‌التحصیلان آذربایجان‌غربی، کانون مهستان، کانون ولیعصر (عج)، مجمع دانشجویان و فارغ‌التحصیلان گیلانی، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و انجمن اسلامی دانشگاهیان استان اصفهان از امضا کنندگان این بیانیه هستند.

تهران_ خبرگزاری میراث فرهنگی_ 23/11/85

کوهنوردان کارگر کشور به قله تفتان صعود کردند

صعود سراسری کارگران کشور با فتح قله آتش فشانی تفتان در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان صبح روز دوشنبه به پایان رسید.

در این صعود ‪ ۱۵۰‬کوهنورد کارگر در قالب ‪ ۱۲‬تیم استانی به مدت دو روز قله نیمه‌فعال آتشفشانی تفتان را فتح کردند.

مدیرکل اداره کار و امور اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این صعود سراسری با هدف ایجاد نشاط و شادی در جامعه کارگری انجام شده است.

اسماعیل ریگی گفت: همچنین آشنایی بیشتر کارگران با جاذبه‌های طبیعی سیستان و بلوچستان که از جایگاه بین‌المللی برخوردار است از دیگر اهداف این صعود است.

قله آتشفشانی تفتان به سبب برخورداری از جاذبه‌های طبیعی فراوان از جمله چشمه‌های آب گرم، اقلیم گیاهی خاص منطقه و خروج بخار گوگرد از دهانه قله همواره در طول سال پذیرای بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی است.

قله چهار هزار و ‪ ۵۰‬متری تفتان در ‪ ۱۶۰‬کیلومتری محور زاهدان - خاش واقع است.

یک کوهنورد کرمانشاهی به قله کلیمانجارو صعود کرد

رییس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت گرامیداشت اولین سالگرد کوهنوردان حادثه دیده کرمانشاه در آذر ماه ‪ ،۸۴‬یک کوهنورد کرمانشاهی به کلیمانجارو بلندترین قله آفریقا صعود کرد.

در حادثه آذر ماه سال گذشته چهار کوهنورد کرمانشاهی به نامهای "مسعود مولایی، مهدی مرزبانی، فرشاد احسانپور و احسان شهبازی" بر اثر سقوط بهمن در ارتفاعات " کول جنو " استان لرستان جان خود را از دست دادند.

" بهروز ایزدی " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:
"سیاوش زندی" کوهنورد کرمانشاهی موفق شد قله ‪ ۵۸۹۰‬متری "کلیمانجارو" از بلندترین قلل آفریقا را فتح و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر فراز این قله به اهتزاز درآورد.

به گفته وی، این کوهنورد پر افتخار کرمانشاهی امروز به کرمانشاه بازگشت.



گروهی از کوهنوردان در حمایت از حقوق هسته‌ای در قم کوهپیمایی کردن

گروهی از کوهنوردان قمی در حمایت از استفاده از انرژی هسته‌ای همچنین گرامیداشت ایام دهه فجر دربرنامه کوهپیمایی در اطراف قم شرکت کردند.

رییس هیات کوهنوردی قم روزشنبه ، گفت : دو هزار نفر از جوانان به همراه خانواده‌های خود با سر دادن شعار "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" تا محل دفن شهدای گمنام قم واقع در بالای کوه خضر نبی(ع) صعود کردند.

"محمدرضا اسماعیلی" در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین بروشورهایی در خصوص دست آوردهای فناوری هسته‌ای در کشوذ ، ایام الله دهه فجر، اطلاعاتی راجع به کوهنوردی، نقشه کوه‌های استان و معرفی گروه‌های کوهنوردی در میان کوهپیمانان توزیع شد.

وی از دیگر اهداف برگزاری این کوهپیمایی را توسعه ورزش‌های همگانی ، استعدادیابی در ورزش کوهنوردی استان و تقویت ورزش‌های قهرمانی ذکر کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق ومدون دربرگزاری کوهپیمایی های عمومی می‌توان زمینه مساعدی جهت فرهنگ‌سازی در زمینه ورزش کوهنوردی در استان فراهم کرد.




همایش سراسری کویرنوردی در یزد پایان یافت

سومین همایش سراسری کویرنوردی که از پنجشنبه هفته گذشته با حضور ‪۵۸۶‬ ورزشکار از سراسر کشور در منطقه ساغند اردکان یزد آغاز شده بود روز شنبه پایان یافت.

دبیر هیات کوهنوردی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنااظهار داشت:
شرکت‌کنندگان در این همایش سه روزه، مسیر ‪ ۴۲‬کیلومتری بخشی‌از مناطق کویری منطقه ساغند را پیمودند.

مهدی گلشن نیا، هدف از برگزاری این همایش رارونق صنعت گردشگری در کویر، تقویت جایگاه کویر در صنعت گردشگری و تقویت اکوتوریسم ورزشی اعلام کرد.

وی بازدید از منارجنبان،قلعه و کاروانسرای شاه عباسی درخرانق، امامزاده قاسم ساغند، پیر سبز چک‌چک و دیگر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان یزد را از جمله برنامه‌های این همایش ذکر کرد.

دبیر هیات کوهنوردی استان یزد گفت: شرکت‌کنندگان در این همایش باگذر از مناطق زیبای کویری در روستای مغستان ساغند به همایش خود پایان دادند.

به گفته گلشن‌نیا ‪ ۵۰‬درصد از ‪ ۱۳۱‬هزار کیلومتر مربع مساحت استان یزد را بیابان تشکیل می‌دهد که همین امر می‌تواند جایگاه خاصی به بیابان در صنعت گردشگری استان یزد اعطا کند.

اوازسیاه‌کوه،حلوان طبس، صحرای خرانق، دره‌انجیر، مروست،ابرکوه، طاقستان، بهشت‌آباد، بهادران و شهرنو،به عنوان دیگر کویرهای مهم استان یزد یاد کرد.

به گفته وی، همایش یادشده‌به همت هیات کوهنوردی استان یزد و با همکاری اداره کل تربیت بدنی این استان، فرمانداری اردکان، هلال احمر، اداره راه و ترابری و اداره منابع طبیعی این خطه برگزار شد.

دومین همایش سراسری کویر نوردی، هشتم دی ماه امسال به مدت سه روز در مناطق کویری شهرستان طبس استان یزد برگزار شده بود.

چهاردهمین صعود سراسری کوهنوردان به قله بزقوش سراب در آذربایجان ش

چهاردهمین صعود سراسری زمستانی کوهنوردان به قله سه هزار و ‪ ۳۰۲‬متری "بزقوش سراب" در آذربایجان شرقی با حضور بیش از ‪ ۵۵۰‬کوهنورد از استانهای تهران ، قزوین، گیلان ، زنجان ، آذربایجانغربی و ‪ ۲۵‬گروه از استان آذربایجان شرقی انجام گرفت.

به گزارش ایرنا ، در این صعود گروهی که با موفقیت به انجام رسید ‪۶۰‬ کوهنورد زن نیز حضور داشتند.

کوهنوردان با حرکت از چهار مسیر به سمت قله، ظرف شش ساعت توانستند قله را فتح کرده و پرچم ایران اسلامی را بر فراز قله به اهتزاز درآوردند.

حضور ملی پوشان هیمالیانورد در این صعود قابل توجه بود.



همایش سراسری کوهنوردان برتر کشور در خرم‌آباد برگزار شد

همایش کوهنوردان برتر سراسر کشور روز جمعه در سالن ورزشی تختی خرم‌آباد لرستان برگزار شد.

رییس هیات کوهنوردی استان لرستان درگفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از برپایی این گردهمایی را تجدید میثاق ورزشکاران کوهنورد کشور با آرمانهای امام راحل عنوان کرد.

" نبی‌الله موسوی " افزود : این افراد قرار است با شعار حمایت ورزشکاران ایرانی از دانش انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کشور عصر امروز جمعه به ارتفاعات اشترانکوه لرستان صعود کنند.

وی گفت: در این صعود دو روزه که عصر امروز آغاز خواهد شد نزدیک به ‪۶۰۰‬ کوهنورد مرد و زن از سراسر کشور شرکت دارند،قلل مرتفع رشته کوه اشترانکوه در شهرستان دورود فتح و پرچم مقدس جمهوری‌اسلامی به اهتزاز درخواهد آمد.

موسوی اظهار داشت : این همایش با همت فدراسیون کوهنوردی کشور، هیات کوهنوردی لرستان و اداره کل تربیت بدنی استان تدارک دیده شده است.




همایش بزرگ کوهپیمایی در ایلام برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همایش بزرگ کوهپیمایی همگانی روز جمعه در ایلام برگزار شد.

در این همایش بزرگ شماری از کوه‌نوردان این استان از شهرستانهای ایلام، مهران، دره‌شهر، آبدانان، ایوان، شیروان چرداول و دهلران به ارتفاعات سه هزارو ‪ ۵۰۰‬متری "مانشت" واقع در ‪ ۱۵‬کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام صعود کردند.

معاون ورزشهای همگانی تربیت بدنی استان ایلام در این خصوص گفت: در این مسابقه ‪ ۷۰۰‬نفر از علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی شرکت کردند.

"فرزاد فتاحی" در گفت و گو با به خبرنگار ایرنا افزود: این ورزشکاران با عبور از دامنه‌های ارتفاعات مانشت، پرچم جمهوری اسلامی ایران را در بلندترین نقطه این ارتفاعات به اهتزار در آوردند.

وی هدف از اجرای این مسابقه کوهنوردی را گرامیداشت دهه فجر عنوان کرد.

وی ادامه داد: در پایان این مسابقه به ‪ ۵۰‬نفر از شرکت‌کنندگان برتر در این رقابت به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

اکنون یک هزارو ‪ ۵۰۰‬ورزشکار سازمان یافته زن و مرد در هیات کوه‌نوردی استان ایلام عضویت دارند.