www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

صعود آرارات

    تیم اعزامی هیئت کوهنوردی نیشابور متشکل از آقایان : 1- حسن لگزیان 2- داوود کامل 3- علی اکبر شورورزی 4- مهران شکوهی راد که در تاریخ۱۶/۶/۸۵ نیشابور را به مقصد ترکیه ترک کرده بودند صعود خود را در تاریخ۱۹/۶/۸۵ شروع و در بعد از ظهر۲۰/۶/۸۵ به اتمام رساندند.                                                                                        هم چنین تیم اعزامی در تاریخ ۲۵/۶/۸۵ به نیشابور بازگشتند.

مرگ دو کوهنورد ایتالیایی

   دو کوهنورد ایتالیایی در منطقه قله ی آرارات ترکیه با یک جبهه هوای سرد و طوفانی برخورد کردندکه متاسفانه به دلیل یخ زدگی جان خود را از دست دادند. لازم به ذکر است دو کوهنورد همدانی که در منطقه قرار داشتند با حفر غاربرفی جان خود را نجات دادند.

کوهنوردان مهابادی یاد و خاطره محمد اوراز را گرامی داشتند

جمعی از کوهنوردان شهرستان مهاباد همزمان با سالروز درگذشت محمد اوراز کوهنورد فقید کشورمان، با صعود به سه قله رفیع کشور، یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.

این کوهنوردان که ازاعضای کانون کوهنوردی اوراز مهاباد هستند، توانستند در کمتر از یک هفته با صعود و فتح قلل "سبلان"، "دماوند" و "علم کوه" یاد و نام مرحوم محمد اوراز را به عنوان نخستین مسلمان فاتح اورست گرامی دارند.

هر ساله به مناسبت درگذشت این ورزشکار نامی ایران گروه‌هاو تیم‌های مختلف کوهنوردی در آذربایجان غربی و بویژه شهرستان مهاباد با صعود به قلل کشور یاد و خاطره وی را گرامی می‌دارند.

"محمد اوراز" نامی بسیار آشنا و افتخارآفرین برای ورزش دوستان ایرانی و به ویژه کوهنوردان کشورمان محسوب می‌شود.

وی که یکی از صاحب نام‌ترین کوهنوردان ایرانی بود در سال ‪ ۸۲‬هنگام صعود تیم کشورمان به قله "گاشربروم یک" در منطقه اسکاردو پاکستان به علت سقوط بهمن دچار مصدومیت شدید شد و پس از سه هفته بیهوشی در روز ‪ ۱۶‬شهریورماه همان سال دارفانی را وداع گفت.

محمد اوراز متولد شهرستان نقده از توابع استان آذربایجان غربی است.

این کوهنورد نامی ایران در طی چند سال توانست با حضور موفقیت آمیز خود در صعود به قلل مرتفع جهان ، توجه کارشناسان و دست‌اندرکاران این رشته را در ایران و جهان به خود جلب کند.

نتایج مسابقات سنگنوردی قهرمانی کشور آقایان

  رشته سرطناب:

 مقام اول : محمد جعفری محمودآبادی- کرمان

مقام دوم : علی برات زاده- خراسان رضوی

 مقام سوم : آرتیمس فرشاد یگانه –تهران

رشته سرعت :

مقام اول : حمیدرضا توزنده جانی- خراسان رضوی

مقام دوم : رضا پیل پا- خراسان شمالی

 مقام سوم : امین عباسی - فارس

صعود ‪ ۵۰‬هزار کوهنورد به قله سبلان

رییس تربیت بدنی مشگین شهر گفت: در تابستان امسال ‪ ۵۰‬هزار نفر کوهنورد از نقاط مختلف کشور به قله ‪ ۴۸۱۱‬متری سبلان در استان اردبیل صعود کردند.
حیدر محمدحسینی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: ‪ ۲۲‬هزار نفر از این کوهنوردان از ضلع شرقی و مابقی از طریق جان پناه میانی و نیز سایر گذرگاهها به این قله صعود کردند

موستاگ اتا

تیم کوهنوردی استان همدان که عازم صعود قله موستاگ اتا شده بود نتوانست این قله را فتح کند .

تیم تا کمپ دو رفته و به دلیل شرایط بد جوی مجبور به برگشت شده اند .

‪ ۵۶‬کوهنورد ایرانی اجازه صعود از ایغدیر به آرارات را نیافتند

کوهنورد ایرانی که قصد صعود به قله آرارات را داشتند، از مقامات محلی ترکیه اجازه صعود از شهرستان "ایغدیر" برای فتح این قله را دریافت نکردند.

به‌گزارش خبرگزاری "آناتولی"، "مصطفی رضا" از اعضای هیات ‪ ۵۶‬نفری کوهنوردی ایران که به نمایندگی از شرکت آذرکوه برای صعود به قله آرارات به ترکیه آمده‌اند، گفت: "برای صعود به قله آرارات از مراجع ذیصلاح اجازه گرفته شده است. ولی در اجازه نامه، محل صعود قید نشده و به همین دلیل از صعود ما از بخش شمالی و از شهرستان ایغدیر به قله آرارات جلوگیری شد".

به گفته رضا در پی مخالفت مسوولان محلی، مجبور به صعود به قله آرارات از شهرستان دوغوبیازیت شده‌اند.

از سوی دیگر "خلیل اولوسوی" استاندار ایغدیر روز سه شنبه گفت: "صعود به قله آرارات از بخش شمالی این کوه از دیگر بخشها مطمئن‌تر است."
به گفته اولوسوی در صورت انتخاب بخش شمالی، امکان پیش بینی هوا برای کوهنوردان بسیار سهل تر خواهد بود و این مساله نیز امنیت صعود را افزایش می‌دهد.

روابط عمومی فدراسیون کوهنوردی در این‌باره به ایرنا گفت: با توجه به اینکه دولت ترکیه منطقه "ایغدیر" و کوهپای‌های اطراف آن را جز منطقه نظامی اعلام کرده، می‌بایست کوهنوردان "آذر کوه" قبل از عزیمت به این منطقه با این فدراسیون هماهنگی می‌کردند.

"علی رضایی"افزود: این مورد نیز طی بخشنامه‌ای به کلیه هیاتهای کوهنوردی استانهای ایران ابلاغ شده بود.

وی از موضوع صعود این تعداد از کوهنوردان کشور به قله آرارات اظهار بی‌اطلاعی کرد.

 

منبع:IranSport.Net

تیم کوهنوردی دماوند از صعود به قله آرارات ترکیه باز ماند

تیم شش نفره هیات کوهنوردی شهرستان دماوند که به همراه یک تیم ‪۱۲‬ نفره از تهران هفته گذشته برای صعود به قله ‪ ۵۱۳۷‬متری آرارات عازم کشور ترکیه شده بود از صعود به این قله بازماند.

مسوول هیات کوهنوردی شهرستان دماوند گفت: این تیم که به مناسبت سالروز نیمه شعبان برای فتح قله آرارات عازم کشور ترکیه شده بود به علت نامساعد بودن هوا و شرایط بد جوی از صعود به این قله بازماند.

" ابراهیم علمداری" افزود: پس از صعود تیم به کمپ شماره سه آرارات در ارتفاع ‪ ۴۲۰۰‬متری قله و پس از یک روز استراحت ، اعضای تیم خود را برای صعود آماده می‌کردند که فدراسیون کوهنوردی ترکیه اعلام کرد، بدلیل شرایط بد جوی هیچ‌کدام از تیم‌های کوهنوردی حاضر در کمپ اجازه صعود به قله را ندارند.

وی گفت: باوجود این مشکلات تیم هیات کوهنوردی دماوند دو روز دیگر با امید مساعد شدن هوا در کمپ سوم باقی ماند ولی بدلیل پایداری شرایط بد جوی کوهنوردان ناگزیر به بازگشت شدند.

علمداری تاکید کرد: همزمان با حضور تیم کوهنوردی شهرستان دماوند در کمپ سوم تیم‌های دیگری از ایران و کشور ایتالیا برای فتح قله حضور داشتند که هیچکدام موفق به صعود نهایی نشدند.

وی اظهار داشت: این تیم برای فتح قله آرارات شش روز فرصت داشت که در ارتفاع ‪ ۴۲۰۰‬متری از صعود به قله بازماند.

 

 

منبع:IranSport.Net

تیم جوانان هیئت

هیئت کوهنوردی شهرستان نیشابور جهت تشکیل تیم جوانان هیئت از بین علاقه مندان در رده سنی 16 تا 27 سال عضو می پذیرد .

محل ثبت نام :

اداره تربیت بدنی یا دفتر هیئت کوهنوردی _ دوشنبه شبها ساعت 20:30 الی 21:30 (زمان تشکیل جلسات هفتگی هیئت )

مهلت ثبت نام : تا دهم مهرماه سال جاری

تیم اعزامی به مسابقات انتخابی تیم ملی

با به اتمام رسیدن مسابقه انتخابی که بعدازظهر روز یکشنبه ۱۹/۶/۸۵ درمجموعه توانیر برگزار شد تیم انتخابی جهت اعزام به مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی بزرگسالان که در تاریخ ۲۳و۲۴/۶/۸۵ در شهرپلور برگزار می شود معلوم شد که به شرح زیر است :

      تیم اعزامی سختی :

1-غلامعلی برات زاده

2-حمیدرضا توزنده جانی

3-ابراهیم چمبری

4-محمدرضا صالح آبادی

5-امید مقدادی

6-خسرو هاشم زاده ( بصورت نمایشی )

 

      تیم اعزامی سرعت :

1-حمیدرضا توزنده جانی

2-اسماعیل تقی آبادی

3-ادریس انتظاری

لازم به ذکر است تمام افراد اعزامی از شهرستان نیشابور می باشند.

نتایج نهایی مسابقات سنگنوردی بانوان قهرمانی کشور

مسابقات سنگنوردی بانوان  قهرمانی کشور که از روز پنج شنبه در شهر مقدس مشهد جریان داشت عصرروز جمعه به پایان رسید و چهره نفرات برتر مشخص شد .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوهنوردی : در این رقابت ها 100 سنگنورد از 14 استان کشور در سالن سنگنوردی وزارت کار و امور اجتماعی شهر مشهد در سه رده سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان در دو رشته سرطناب و سرعت  با هم به رقابت پرداختند که نتایج نهایی به شرح ذیل  می باشد .
رده سنی نوجوانان ( رشته سرطناب ) :
مقام اول : الناز رکابی از زنجان
مقام دوم : فاطمه جعفری  از کرمان
مقام سوم : شکوفه حفیظی راد از اصفهان
 
رده سنی جوانان ( رشته سرطناب ) :
مقام اول : سجاده سلطانی از کرمان
مقام دوم : نگار ورشوچی از  همدان
مقام سوم : فرناز اسماعیل زاده از زنجان
 
رده سنی بزرگسالان ( رشته سرطناب ) :
مقام اول : فاطمه سلیمانی  از همدان
مقام دوم : بهاره مرادی  از همدان
مقام سوم : زهرا بهرامیان از  همدان 
 
بخش ( رشته سرعت ) :
مقام اول : الناز رکابی از زنجان
مقام دوم : نسرین عبدالرحیمی از تهران
مقام سوم : فرناز اسماعیل زاده از زنجان

هتل کوهستانی در دماوند

هتل کوهستانی دماوند امسال افتتاح می‌شود

 

هتل کوهستانی دماوند که در ارتفاع چهار هزار و 200 متری این کوه قرار دارد تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

این هتل پنجاه متر بالاتر از بارگاه سوم دماوند در مسیر جنوبی این قله قرار گرفته است.

میرآقایی فعال، رئیس کمیته پناهگاههای فدراسیون کوهنوردی، در این باره به خبرگزاری میراث‌فرهنگی گفت:«‌این هتل کوهستانی دارای امکاناتی از جمله سوئیت، خوابگاه عمومی، رستوران و سرایداری است و در 427 مترمربع و سه‌طبقه ساخته می‌شود.»

به گفته او، هزینه این پروژه از سوی شرکت تجهیز سازمان تربیت‌بدنی تامین شده است.

وی توضیح داد:« نقشه‌برداری این هتل کوهستانی از سال 1383 شروع و از اواخر سال گذشته کار ساخت آن آغاز شد.»

 263 تن شن و ماسه، 100 تن سیمان و35 تن آهن‌آلات در این ساختمان به‌کار گرفته خواهد شد.

 برای جابه‌جایی مصالح هفت کیلومتر جاده مالرو از کمپ یک در ارتفاع سه هزارو 300 متری تا کارگاه که در بارگاه سوم دماوند است کشیده شده است.

 وی تردد زیاد کوهنوردان را علت انتخاب مسیر جنوبی را برای استقرار این هتل کوهستانی عنوان و تصریح کرد:«از هر صد کوهنوردی که به قله دماوند می‌روند، 85 نفر مسیر جنوبی را برای صعود به قله انتخاب می‌کنند.»

 وی تاکید دارد:«ساختمان این هتل به‌گونه‌ای طراحی شده که کمترین آسیب به محیط‌زیست وارد می‌شود، اما خود کوهنوردان نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.»

 فعال همچنین گفت:«جاده‌ای هم که برای انتقال بار گشوده شده بود، به‌منظور جلوگیری از تخریب محیط کوهستان، پس از پایان پروژه بسته خواهد شد.»

 

هتلی که محیط‌کوهستانی را تخریب می‌کند !

 

 با این حال بسیاری از کوهنوردان و دوستداران محیط کوهستانی معتقدند ساخت این هتل عملا ورزش کوهنوردی را زیر سوال برده و زمینه‌ساز تخریب دماوند، نماد پایداری مردم ایران، می‌شود.

 عباس محمدی، مدیر دیده‌بان کوهستان انجمن کوهنوردان ایران در این‌باره گفت:«ساخت این هتل صد در صد اشتباه بوده و باعث دور ریختن سرمایه کشور می‌شود.»

 وی توضیح داد:«ساخت جاده‌ای که تا بارگاه سوم امتداد می‌یابد، به چندین سال قبل باز می‌گردد و تاکنون تخریب‌های قابل توجه زیست محیطی را هم به دنبال داشته است. علاوه بر آن تاسیساتی که به آن ارتفاع برده شده و فاضلاب این ساختمان خود عاملی مهمی  برای نابودی محیط کوهستان خواهد بود.»

 محمدی اعتقاد دارد:«اگر این هتل در شهرستان رینه ساخته می‌شد نتایج بهتری داشت، زیرا علاوه بر سالم ماندن محیط‌زیست، برای جوانان این منطقه اشتغال‌زایی می‌کرد. همچنین این هتل تا رینه فاصله زیادی ندارد و انتخاب این هتل برای کوهنوردان اعتبار آنان را زیر سوال می‌برد.»

قله دماوند شاهد اجرای موسیقی ایرانی

نخستین اجرای موسیقی ایرانی به صورت گروهی برفراز بام ایران قله دماوند با همکاری گروه کوهنوردی "پرنیخ " قائمشهر و گروه موسیقی " چکاد " انجام شد.
سرپرست گروه کوهنوردی " پرنیخ " روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با یاد کوهیار " سیاوش یزدانی " که جان بر سر کوهنوردی و کوهستان داد این برنامه با حضور ‪ ۱۵‬تن طی سه مرحله برگزار و روز گذشته به پایان رسید.