www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

دو صعود سریع، اما متفاوت

رکوردی جدید در صعود به ال کاپیتان

الکس و توماس هوبر، دو برادری که در دنیا مسیرهای شاخص بسیاری را گشایش نموده اند، موفق شدند مسیر دماغه (نویز) را در مدت زمانی رویایی، یعنی 2 ساعت و 48 دقیقه و سی و پنج ثانیه و به فاصله 20 ثانیه از یکدیگر صعود نموده، رکوردی جدیدی در صعود به این دیواره از خود به جای نهند.

برادران هوبر که سابقه صعود از 5 مسیر ال کاپیتان به شکل آزاد را دارند، مدت 3 سال را برای این رکورد شکنی برنامه ریزی کرده بودند. در بهار 2006 زمانیکه ایشان قصد داشتند از صعودشان فیلمبرداری شود تنها به رکورد 3 ساعت دست یافته بودند. این دو همچنین صاحب رکورد 1 ساعت و 51 دقیقه در صعود مسیر ال کپ زودیک می باشند که حدودا نصف مسیر دماغه است.

پیش از برادران هوبر رکورد سریعترین صعود به ال کاپیتان در دست هنس فلورین و یوجی هیرایاما با زمانی مشابه برادران هوبر بود، با این تفاوت که این دو تنها تا کارگاه انتهای مسیر صعود نموده بودند و برادران هوبر توانستند در همین مدت زمان خود را به قله برسانند.

منبع:

http://www.climbing.com


صعود سریع به چوآیو

حتما به یاد دارید کریستین استرانگل کوه نورد اطریشی سال قبل چگونه توانست اورست را از مسیر شمالی در مدت زمان 16 ساعت و 42 دقیقه بدون کپسول اکسیژن و البته از کمپ اصلی پیشرفته صعود نماید. وی همچنین توانسته بود 3 قله 6000 متری را در آند در مدت زمان 16 ساعت و 16 دقیقه فتح نماید.

اما کریستین در 1 اکتبر امسال دست به کار بزرگ دیگری زد و در مدت 15 ساعت و 6 دقیقه از کمپ اصلی چوآیو، قله این کوه را فتح نمود! ظاهرا باید منتظر ماند و در آینده شاهد رکورد شکنی های بیشتری از این دونده کوه نورد اطریشی بود.

منبع:

http://www.everestnews.com

برگرفته : کوه قاف