www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

تیم استان تهران بر فراز قله گاشربروم دو



قله گاشربروم دو، با عنایت پروردگار بزرگ، همت و تلاش های اعضای تیم، حدود ساعت 13:45 به وقت محلی توسط گروهی از کوهنوردان استان تهران و شهرستان سراب صعود شد، شعار صعود یا محمد رسول الله (ص)، پیام آور صلح و دوستی بود.


تنها تیم های صعود کننده در این روز تیم استان تهران و شهرستان سراب بوده اند، تمامی تیم هایی که هم اکنون از کمپ سوم به بالا حضور دارند تنها تیم های ایرانی هستند. کل اعضاء تیم استان تهران در سه گروه در کمپ سوم (7150 متر)، کمپ چهارم (7450 متر) و قله گاشربروم دو (8035 متر) حضور دارند، تیم سراب نیز به غیر دو نفر که در کمپ اول هستند به همین وضعیت قرار گرفته اند.
سال گذشته نیز تیم هیئت استان تهران در سالروز مبعث پیامبر اکرم با غریو یا محمد (ص) توانست قله 8046 متری برودپیک را صعود نماید. اعضای تیم تحت نظارت هیئت کوهنوردی استان تهران با دعوت از نمایندگان باشگاه ها و گروه های کوهنوردی استان تهران و برگزاری 8 اردوی انتخاب شدند. تیم 11 نفره هیئت کوهنوردی استان تهران روز 26 خرداد تهران را به مقصد کشور پاکستان ترک کرد. صعود این قله تحت حمایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی بوده است، از این تلاش ها سپاسگذاریم.
این افتخار بزرگ را به اعضای تیم، خانواده، باشگاه و گروه های آنان و جامعه کوهنوردی ایران تبریک و شاد باش می گوئیم.

اعضای تیم استان تهران عبارتند از:
ردیفنام و نام خانوادگیهئیت / باشگاه / گروهسمت
1کاوه کاشفی- -سرپرست
2یونس رضاخانی- -مربی
3علی رضا بهپور- -پزشک
4امید آمحمدیباشگاه داودیورزشکار
5مجتبی رحمان نژادباشگاه کوهنوردی اسپیلتورزشکار
6حمید سنجریباشگاه کوهنوردی و اسکی دماوندورزشکار
7سید محمد سیدآقاییگروه کوهنوردی تهرانورزشکار
8مسعود طاهریگروه کوهنوردی میگونورزشکار
9محمد نادریانخانه کوهنوردان تهرانورزشکار
10علی نصیریگروه کوهنوردی تهرانورزشکار
11محمد نصیریباشگاه کوهنوردی سایپاورزشکار
منبع: هیئت تهران

راه‌اندازی مراکز پزشکی تخصصی ویژه ورزشکاران در کشور

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: با هدف تمرکز‌زدایی از تهران و ارائه خدمات مطلوب به جامعه ورزش در سراسر کشور مراکز پزشکی تخصصی راه‌اندازی می‌شود.


طلیعه آل‌نبی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم بیان داشت: با توجه به حجم زیاد ورزشکاران سراسر کشور برای استفاده از امکانات و تجهیزات درمانی به تهران، در تلاشیم با راه‌اندازی مراکز درمانی پیشرفته و تخصصی در 10 استان کشور مرکزیت را از تهران خارج کنیم.
وی ادامه داد: در سال جاری کامل کردن تجهیزات پزشکی و درمانی برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه ورزش یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون است که در حال اجراست.
دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار داشت: هیئت پزشکی ورزشی استان قم در سال گذشته موفق به کسب رتبه دوازدهم از بین 30 هیئت کشور شد و از نگاه فدراسیون پزشکی ورزشی یکی از موفق‌ترین هیئت‌های استانی در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به ورزشکاران و همچنین اجرای برنامه‌های فدراسیون بود و مجموعه فدارسیون از این نظر هیئت قم را هیئتی نمونه می‌دانند.
وی اضافه کرد: برای توسعه برنامه‌ها و اهداف فدراسیون در سطح کشور از طریق هیئت‌های استانی، برنامه‌ای پنج ساله را تدوین کرده‌ایم که موضوعات آن بر‌اساس دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها، سیاست و راهکارهای اجرایی سازمان تربیت بدنی تنظیم شده است.
آل‌نبی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم کامل‌ترین امکانات و تجهیزات را در اختیار هیئت‌های استانی قرار دهیم، نیازمند اطلاعات کامل از وضعیت ورزش و خواسته‌های جامعه ورزش آن استان هستیم، اطلاعاتی نظیر مدل رایج آسیب‌دیدگی، نوع مصدومیت‌ها و انتظارات و مطالبات ورزشکاران نیاز است تا بتوانیم یک هیئت استانی را شناسایی و تجهیز کنیم.
وی افزود: به عنوان مثال قطعا نوع مصدومیت‌های رایج در بین ورزشکاران قمی با نوع آسیب دیدگی‌ها در بین ورزشکاران استان مازندران کاملا متفاوت است و این تفاوت به نوع تمرین، مکان تمرین، زمان تمرین و همچنین وضعیت آب و هوایی نیز بستگی دارد و در بیشتر مواقع شاهد بوده‌ایم چند برابر آنچه که بابت بیمه ورزشی از سوی هیئت‌های استانی به فدراسیون پزشکی ورزشی واریز می‌شود را باید بابت درمان ورزشکاران آسیب دیده آن استان هزینه کنیم، به همین دلیل باید با شرایط ورزشکاران استان‌ها بیشتر آشنایی داشته باشیم.

ادامه مطلب ...

اعلام تاریخ برگزاری سومین دوره المپیادایرانیان

اعلام تاریخ برگزاری سومین دوره المپیادایرانیان 
بازگشت به نامه شماره 11460/116 مورخ 19/2/88 دبیر محترم اجرایی المپیاد ورزشی ایرانیان اعلام می‌دارد تاریخ سومین دوره المپیاد ایرانیان تحت‌عنوان «گرامیداشت سی و یکمین بهار آزادی»، از تاریخ 2/11/88 لغایت 12/11/88 برگزار می‌گردد، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا با عنایت به رده سنی جوانان رقابت‌های گزینشی برگزار و حداکثر تا تاریخ پایان آذرماه سال جاری نسبت به معرفی نفرات برتر براساس سهمیه تعیین شده اقدامات لازم مبذول گردد

اسامی منتخبین تیم های ملی نوجوانان و جوانان اعزامی به رقابت های

از  برگزاری مسابقات انتخابی ؛ اسامی سنگ نوردان منتخب تیم های ملی ( بانوان و آقایان ) اعزامی به رقابتهای نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا اعلام شد. این مسابقات  از 29 تیر لغایت 5 مرداد جاری در کشور قزاقستان برگزار می شود و حضور سنگ نوردان کشورمان در این رقابت ها ؛ منوط به صدور به موقع روادید توسط کشور میزبان و تأمین تسهیلات و اعتبارات لازم از سوی مبادی ذیربط خواهد بود که فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی در تلاش برای تحقق این مهم است . اسامی منتخبین عبارتند از : خسرو هاشم زاده ، محسن عسکری خیابانی و ایمان احسانی فر هر سه از خراسان رضوی (نیشابور)، علی رضا امیریان از خوزستان ، محمد حسام باقری از زنجان و رضا محمد علی پور و امید شیخ بهائی هر دو از کرمان . تیم  دو نفره ی بانوان نیز عبارتند از : سایه تجلی زاده و فاطمه جعفری هر دو از کرمان