www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

گزارش دومین اردوی تیم منتخب خراسان رضوی در بر فراز قله قوچ گر .

کوه نوردی

دومین اردوی تیم منتخب خراسان رضوی که طی اطلاعیه قبلی صورت پذیرفت با موفقت کامل در تاریخ ۷ /۱۰ / ۱۳۸۶ به پایان رسید .
در این اردو ۴۳ نفر از همنوردان عزیزمان شرکت کرنند . که از این تعداد ۳۰ نفر را آقایان و ۱۳ نفر را بانوان عزیز تشکیل دادنند.


در این اردو طبق دعوت جناب آقای حسین امانی رئیس کمیته هیمالیانوردی خراسان رضوی مربیان و اساتید ارزشمندی شرکت داشتند که اینجانب به نوبه خودم از حضور ارزشمند این اساتید کمال تشکر و قدردانی را دارم

استاد عزیز جناب آقای رضا خوشدل

استاد گرانقدر جناب آقای امیر زرین

استاد محترم جناب آقای مهدی جهانگیری

پنج شنبه ساعت ۱۸ بعدازظهر به طرف نیشابور حرکت کرده و در حدود ۳۵ کیلومتری نرسیده به این شهر وارد جاده فرعی شده که انتها این جاده به روستای گرینه ختم میشود . پس از استقرار در روستا ( حدود ساعت ۸:۳۰ شب ) مربی ارزشمند جناب آقای امیر زرین کلاس آموزشی پیرامون نقش مهم و اساسی تجهیزات کوهنوردی در زمستان را برگزار کردنند و درخاتمه مربی گرانقدر جناب آقای رضا خوشدل نکات تکمیلی و قابل توجهی پیرامون بحث ارائه کردنند .این کلاس تا ساعت ۱۱:۳۰ شب طول کشید .

صبح ساعت ۳ بیدار باش زده و ساعت ۳:۴۰ دقیقه به طرف قله قوچ گر حرکت کردیم پس از حدود ۳ ساعت پیمایش دره به ابتدای یال اصلی قله مورد نظر رسیدیم .
قله قوچ گر یکی از فنی ترین قلل نزدیک به خراسان میباشد این قله با ارتفاع ۲۹۰۰ متر و شکل منحصر به خود باعث گردیده که هنگام صعود به قله نفرات باید از تجهیزات فنی صعودهای ترکیبی ( سنگ و یخ وبرف ) و در بعضی موارد ثابت گذاری جهت ایمنی بیشتر استفاده کنند.کوهپایه این قله در ارتفاع ۱۱۰۰ متری قرار دارد .

کلیه نفرات در چهارتیم به شرایط ذیل صعود کردنند .

تیم اول به سرپرستی جناب آقای رضا خوشدل و همراهی جناب آقای یاسر علیان

تیم دوم به سرپرستی جناب آقای امیر زرین و همراهی محمد خورشیدی

تیم سوم به سرپرستی جناب آقای مهدی جهانگیری

و تیم چهارم ( بانوان)به سرپرستس جناب آقای محمد واکبری و همراهی آقایان داوود ظریف و جواد اکبری انجام شد . سرپرست کل صعود دوست عزیزم جناب آقای ناصر اکبری بودنند.
پس از پنج ساعت درگیـری با سنگ و یخ و برف حدود ساعت ۱۲ ظهر تعداد ۴۱ نفر از مجموع ۴۳ نفر موفق به صعود قله شدند . تمامی نفرات ساعت ۱۷ بعدزاظهر در روستای گریـنـه جمع گردیده و در پایان کلیه افراد شرکت کننده با عنایت آقا علی ابن موسی الرضا با سلامت کامل اردو را به پایان رساندند .

منبع :وبلاگ گروه کوهنوردی پویا مشهد