www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

سامان نعمتی هنوز بازنگشته-برای بازگشتش دعا کنید!

سامان نعمتی هنوز بازنگشته-برای بازگشتش دعا کنید!
 

سامان وقتی می بیند همه در حال بازگشت هستند به موازات بقیه شروع می کند به پایین آمدن، ظاهرا بسیار ناراحت بوده از این که به علت سرعت کم، زمانِ لازم برای صعود قله را از دست داده است و

ادامه مطلب ...

صعود تیم باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند به قله نانگاپاربات

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند ، تیم اعزامی این باشگاه توانست در ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۲۷ تیر ، قله ۸۱۲۵ متری نانگاپاربات را صعود کند.این گزارش حاکی ست این تیم متشکل از کاظم فریدیان، سهند عقدایی، حسین ابوالحسنی، احسان پرتوی نیا و به سرپستی خانم اسفندیاری موفق به صعود این قلi

ادامه مطلب ...

اعضا تیم کریس وارنر در صعود به کمپ دوم نانگاپاربات ( پاکستان )نا

اعضا تیم کریس وارنر در صعود به کمپ دوم نانگاپاربات ( پاکستان )ناکام ماندند
 
هیمالیا

روز شنبه (22/4/87) ظهر، تیم ما به کمپ 1 رفته و از ساعت 3:30 بامداد روز یکشنبه (23/4/87) یک بار دیگر مسیر سخت و دشوار کمپ 1 به 2 را آغاز کرده است. گروه کریس وارنر نیز روی مسیر کمپ 1 به 2 در حال تلاش بوده است.


بنا به گزارش اعضای تیم، این بار درجه ی سختی این مسیر بسیار دشوارتر از چهار دفعه‌ی قبل بوده برف‌ها آب شده و تقریبا کل مسیر یخ زده بوده به طوری که طی مسیر مدام مجبور شده اند یخ ها را بتراشند و طناب‌ها را از زیر یخ بیرون بکشند و موقع صعود ازدیواره، هوای خراب و تگرگ بسیار آزاردهنده شده و مدام از مسیر قیف مانندی که در حال صعود بوده‌اند تگرگ باشدت پایین می‌آمده، درجه‌ی سختی مسیر تا حدی بالا بوده که کریس وارنر کل برنامه‌ی اکسپدیشن خود را تعطیل اعلام کرده و به بیس کمپ بازگشته است.
در حال حاضر تیم ما به عنوان تنها تیم امیدوار همچنان ادامه می‌دهد.
جا دارد تلاش افراد تیم ما ن را که در حد صعود کامل یک قله ی دشوار توان گذاشته و سرسختی کرده‌اند تبریک بگوییم آنها موفق شده‌اند دیروز عصر بین ساعات 7 تا 8 بار دیگر به کمپ 2 برسند و مسیر سنگین کمپ 1به 2 و دیواره‌ی کین‌شوفر را در شرایطی فوق‌العاده دشوار پشت سر بگذارند.



تیم ما امروز را در کمپ 2 به استراحت گذرانده؛ فرداصبح عازم کمپ 3 خواهد شد.
منبع : ایران چلنجر

اعزام تیم گروهی سرزمین خورشید به قله لنین در قرقیزستان اعزام میش

 
 

 

 

یک تیم 21 نفره متشکل از کوهنوردان مختلف از اقصی نقاط کشور به شرح ذیل با هماهنگی شرکت خدمات مسافرتی، جهانگردی و طبیعت گردی سرزمین خورشید، در تاریخ سوم مرداد ماه 1387  به قصد صعود قله لنین با ارتفاع (7135 متر) عازم کشور قرقیزستان و شهر بیشکک خواهند شد.
1- قربان رمضان پور حسین آباد
2- هادی پهلوانی
3- محمد اسماعیل افشاری
4- حسن میرزایی
5- مهدی آزاد ارمکی
6- مهدی علیزاده شاندیز
7- حسین علومی پور
8- هانی پروینی نژاد
9- علی ساختمانی
10- لقمان رفیعی
11- جمال قاسم زاده پیراهنی
12- امین وطن دوست
13- مهدی پهلوانی
14- پرویز صالحی
15- نیما افسایی
16- موسی احمدکیا دلیری
17- آرمان حداد مومنی
18- علیرضا جلالی
19- حسین پیرمرادیان
20- مهدی عمیدی آهنگ
21- ناصر ابراهیمی   

قله لنین دومین قله بلند منطقه پامیر  و نیز دومین قله بلند اتحاد جماهیر شوروی سابق است. این قله  در مرز بین دو کشور تاجیکستان و قرقیزستان و نزدیک به مرزهای چین و افغانستان قرار دارد و یک قله بسیار عمومی  و مشهور برای صعود می باشد. چرا که از لحاظ دسترسی و صعود به آن ساده بوده و شرایط جوی و آّب و هوایی آن معمولا مساعد است به همین دلیل یکی از مشهورترین قلل 7000 متری در جهان می باشد.که بیشترین تعداد صعود را به خود اختصاص داده است.

 

منبع : آزانس سرزمین خورشید                  http://sunlandtours.ir

جدید ترین خبرها از بخشنامه های فدراسیون

جدید ترین خبرها از بخشنامه های فدراسیون
 
فدراسیون

نتایج آزمون ورودی دوره ی انتقالی مربیگری درجه ۳ صعودهای ورزشی بانوان
کلاس پیشرفته غارنوردی آقایان
شاخص های ارزیابی عمل کرد هیات ها
اولین همایش علمی - فرهنگی داوران صعودهای ورزشی
دوره انتقالی مربی‌گری درجه ۳ صعودهای ورزشی (آقایان)
نتایج آزمون ورودی دوره ی انتقالی مربیگری درجه ۳ صعودهای ورزشی آقایان

ادامه مطلب ...

پیش روی تیم برودپیک تهران تا گردنه ی منتهی به قله

پیش روی تیم برودپیک تهران تا گردنه ی منتهی به قله      
 به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوه نوردی و صعود های ورزشی تیم منتخب هیئت تهران شامگاه روز شنبه ۲۲ تیرماه از کمپ سوم صعود خود را آغاز و در یک هوای بسیار سرد، برف‌کوبی سنگینی را تا ارتفاع ۷۷۰۰ متری (گردنه منتهی به قله) انجام داد اما به دلیل بارش‌های مکرر روزهای گذشته و حجم بسیار برف، با تصمیم سرپرست به‌منظور استراحت و تجدیدقوا به کمپ اصلی بازگشتند...

شایان ذکر است در حال حاضر همگی اعضای تیم در سلامت کامل به سر می‌برند و پس از اخذ آخرین اطلاعات پیش‌بینی هوا تلاش بعدی خود را آغاز خواهند نمود.

منبع : فدراسیون کوهنوردی

رقابتهای سنگ نوردی 4 جانبه کشور با معرفی افراد برتر، امروز در اس

این رقابتها به مدت 2 روز در 2 رده سنی و در 2 رشته سرعت و سختی مسیر با حضور ورزشکارانی از فارس ،اصفهان ،خوزستان و هرمزگان درسالن سنگ نوردی سپیدان برگزار شد.
درپایان این مسابقات دررده سنی جوانان علیرضاحاصلی اززرقان به مقام قهرمانی دست یافت ،حسین خسروانی از سپیدان دوم شد و خداداد حمیدی از خوزستان به مقام سوم دست یافت .
در رشته سختی مسیر هم در رده سنی جوانان علی رضا امیریان ازخوزستان ،علی خلجی و آرش خلجی از اصفهان ،اول تاسوم شدند.
در رده سنی بزرگسالا ن نیز محمدعلی آقا داوودی از اصفهان به مقام قهرمانی دست یافت .
منبع : شبکه خبر

مسابقات سنگ نوردی قهرمانی استان_انتخابی المپیاد ایرانیان

سنگ نوردی

مسابقات قهرمانی استان، انتخابی دومین المپیاد ایرانیان در نیشابور در دو رشته سرعت و سختی مسیر با درخشش سنگنوردان نیشابوری در تاریخ 20/4/87 انجام شد. در این دوره از مسابقات تمامی عناوین قهرمانی توسط سنگنوردان نیشابوری کسب و سنگنوردان موفق نیشابوری تمامی سهمیه المپیاد ایرانیان را که درآینده ی نزدیک در استان زنجان برگزار خواهد شد به خود اختصاص دادند. این قهرمانان در شهر زنجان در دومین المپیاد ایرانیان

با دیگر قهرمانان کشور به رقابت خواهند پرداخت.
راه یافتگان به دومین المپیاد ایرانیان به شرح ذیل می باشند:
رده ی سنی امید:
در رشته سختی مسیر: 1_ غلامعلی برات زاده 2_ ایمان شاکری
و در رشته سرعت: 1_ حمیدرضا توزنده جانی 2_ شریف نوری
در رده ی سنی جوانان:
سرعت: 1_ ایمان احسانی فر 2_ محسن عسکری خیابان
سختی مسیر: 1_ خسرو هاشم زاده 2_ادریس انتظاری

از سوی مقامات محلی ترکیه : صعود به قله آرارات ممنوع شد

 

آنکارا- در پی ربوده شدن سه کوهنورد آلمانی صعود کوهنوردان به قله آرارات تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، محمد چتین استاندار استان آغری ترکیه در شرق این کشور، با اشاره به این که عملیات یافتن سه کوهنورد آلمانی که روز چهارشنبه ربوده شده بودند، در منطقه ادامه دارد ، گفت: به دلایل امنیتی صعود به قله آرارات ممنوع اعلام شده است.

به گفته وی، بعد از یافتن کوهنوردان آلمانی ممنوعیت صعود به آرارات مجددا بررسی خواهد شد.

صعود به قله آرارات به دلایل امنیتی از شش سال قبل نیز ممنوع بود و تنها کوهنوردان حرفه‌ای با اخذ مجوزهای لازم از مسوولان محلی مجاز بودند به این قله صعود کنند.

چتین روز چهارشنبه گفته بود، نیروهای پ.ک.ک در اعتراض به موضع‌گیری های آلمان علیه این سازمان اقدام به ربودن این کوهنوردان کرده اند.

کوه آرارات در نزدیکی مرزهای ایران قرار دارد و همه ساله ده‌ها گروه کوهنوردی برای صعود به قله این کوه به منطقه سفر می‌کنند.

آرارات به دلیل نزدیکی به مرز ایران مورد توجه خاص کوهنوردان ایرانی نیز قرار دارد.

منبع : پویا

بدشانسی و حادثه در قله لنین در قرقیزستان

 

عباس علی نژاد سرپرست تیمی که هفته ی گذشته ( پنج شنبه 14/4/87) به قصد صعود قله ی لنین عازم قرقیزستان شده بودند، در اثر سقوط در شکاف آسیب دیده است. حال عمومی این مربی و کوه نورد باسابقه رضایت بخش است و امشب با پرواز مستقیم بیشکک – تهران از طریق فرودگاه امام خمینی به بیمارستان میلاد تهران انتقال داده خواهد شد.
جمعه ظهر حدود ساعت 15 از ماجرا اطلاع پیدا کردیم.از آن جا که این برنامه توسط شرکت اسپیلت البرز هماهنگ شده بود بلافاصله با شرکت آکسا، ‌نماینده ی شرکت در بیشکک تماس گرفته و هماهنگی ها و سفارش های لازم را انجام دادیم.
پس از آن با وزارت امورخارجه در تهران تماس گرفتیم؛ آقای رمضان زاده  کشیک حاضر در این وزارتخانه، نهایت همکاری را با شرکت ما داشتند و در کمتر از یک ساعت آقای صبوری سفیر ایران در بیشکک را، درجریان امر قرارداده و تلفن مستقیم ایشان را در اختیار ما قرار دادند و آقای صبوری کاردار خود آقای سلطان پور را مامور رسیدگی به این موضوع کردند.

منبع : سایت چلنجر - عکس نمایشی
برگرفته : پویا

مفقود شدن کوهنورد اسلوواکی بر روی برود پییک

 چندی پیش کوهنورد اسلوواکی به نام ولادو پلولیک بر روی قله برود پیک با ارتفاع 8047 متر در منطقه قراقروم ,پاکستان مفقود شد، به طوری که احتمال مرگ او داده شده است. علی رغم تلاش های گسترده ای که توسط دوست کوهنورد او ,جوزف "Dodo" Kopold    و سایر کوهنوردان تا ارتفاع نزدیک به 6500 متر انجام شده است ,متاًسفانه هیچگونه اثری از او یافت نشده است!

این دو کوهنورد به همراه یکدیگر در تاریخ 9 ژوئن 2008 برای صعود به قله گاشربروم 2 (8035 متر) انجام دادند که در آن صعود Kopold  موفق به صعود قله گردید ولی دوست او plulik  صعود نکرد . و سپس هر دو آنها به سمت گاشربروم یک (8068 متر) در تاریخ 15 ژوئن 2008 رفتند. این کوهنوردان اسلواکی قصد داشتند تا اکسپدیشن قراقروم خود را با صعود قلل برودپیک و کی 2 (8612 متر) تکمیل کنند.

Plulik و  kopold  که به عنوان نخسنین کوهنوردان بر روی قله برودپیک در این قصل صعود بودند ,در تاریخ 25 ژوئن 2008 در ارتفاع 7200 متر به پناهگاه اولیه خود بر روی قله رسیدند و به دلیل شرایط جوی نامساعد مجبور شدند تا شب را در آنحا اقامت کنند . plulik  از  دوست خود kopold  در حدود ساعت 8 صبح روز بعد برای صعود به قله از مسیرهای جداگانه جدا شدند.kopold  می گوید : " در دیواره اصلی شرایط متفاوت بود ,مقدار زیاد یخهای شکننده و صخره های در حال صعود ,شرایط را برای صعود دو نفر به همراه یکدیگرسخت و خطرناک کرده بود .بنابراین plulik  خود را قربانی کرد و تصمیم گرفت تا از مسیر نرمال به صعود ادامه دهد. ما توافق کردیم که در آنجا همدیگر را ملاقات کنیم و به همراه هم به پائین فرود آئیم "

ولی زمانی که آنها همدیگر را بر روی قله ندیدند ,هر کدام مجبور شد تا در ارتفاع بالا بر روی قله بیواک بزند . "vlado بدون چراغ پیشانی تصمیم گرفت تا درست در زیر قله صخره ای بیواک بزند . من نیز مجبور شدم تا در ارتفاع 8000 متر زیر ستیغ قله بیواک بزنم."

در صبح روز27 ژوئن kopold جای پاهای plulik  را به سمت کمپ یک تیم بلاروسی در ارتفاع 6500 متر دنبال کرد.او می گوید:" در صبح آن روز من بسیار تلاش کردم تا راه را به سمت پائین بیایم " ولی متاسفانه در ارتفاع 6500 متری رد پای او را گم کردم . vlado  آن شب به کمپ یک نیامد , دوستان ما از بلاروس در آنجا در انتظار او بودند. احتمال می رود او برروی یک دامنه یخی پر شیب سر خورده و یک جایی در میان شکافهای یخی سقوط کرده باشد!"

Plulik  قله اورست را در سال 1998 بدون استفاده از اکسیژن کمکی صعود نمود. در سال 2007 هر دو قله چوآیو و شیشاپانگما (8013 متر) را صعود کرد. او دومین شریک کوهنوردی است که در طول دو سال گذشته ,kopold  در منطقه هیمالیا از دست داده است.سال گذشته نیز ,دوست kopold به نام  Marek  Hudak  به دلیل ریزش یک بهمن به سمت افراد مستقر در کمپ 2 ,در شیشاپانگما مفقود شد!

به هر حال به دلیل مشکلات سلامتی و شایعات و اخبار شرایط برفی بی ثبات و ناپایدار بر روی کوه ,kopold  از تلاش خود برروی k2  منصرف شد و پاکستان را ترک نمود .

 

منبع : آزانس سرزمین خورشید                  http://sunlandtours.ir

آخرین اخبار از تیم نانگاپاربات

استراحت تیم روز جمعه 21/ 4/87 پایان می یابد.
بعد از استراحت و تجدید قوای مجدد که مصادف شده بود با شرایط جوی نامناسب، افراد تیم از روز شنبه 22/4/ 87 تلاش خود را از سر خواهند گرفت. شرایط هوا روزهای اول هفته ی آینده ابری و ازاواسط هفته احتمالا مساعد خواهد شد. برنامه ی تیم این است که در ارتفاعات بالاتر منتظر هوای کاملا خوب باشد مگر این که حدس و گمان های هواشناسی درست از آب درنیاید. درصورت نامساعد ماندن هوا، افراد تیم همچنان در بیس کمپ منتظر خواهند ماند.
گروه کریس وارنر هم تاکنون تا پای دیواره ی کین شوفر  (200 متری کمپ 2 ) رفته ؛ بارگذاری کرده و به بیس کمپ  بازگشته اند.
گروه ما و گروه کریس وارنر همچنان تنها تلاشگران ِ نانگاپاربات هستند. در سایر مسیر های این قله هم  تلاش ها متوقف شده است.
مسیر کمپ 2 به کمپ 3
روی مسیر شمالی یک دختر و پسر اطریشی قصد گشایش مسیر داشتند اما موفق شده اند فقط تا ارتفاع  7200متری بروند و در حال بازگشتند. این همان مسیری است که  مسنردرسال 2000 روی آن تلاش کرد و موفق نشد به قله برسد.
دو نفر هم از تیم آلمانی ها قصد پیمایش خط الراس دشوار و معروف ِ ماز نو - نانگاپاربات را داشته اند که با تمام شدن غذاهایشان در حال بازگشت اند؛ این سومین تلاش ناموفق روی این خط الراس محسوب می شود. در حال حاضر این دو کوه نورد آلمانی در حال پایین آمدن از مسیر مسنر هستند.

امروز از طرف شبکه ی ورزش ( موج 102.5 - اف ام) برنامه ی رادیو کوهستان برای برقراری ارتباط با بیس کمپ نانگاپاربات تلاش شد اما متاسفانه ارتباط برقرار نشد. فردا مجددا برای برقراری ارتباط مستقیم تلاش خواهد شد ؛  بین ساعت 5 تا 7 صبح شنونده این برنامه باشید و همچنین ساعت 8 تا 9 شب برنامه ی رادیو جوان.

منبع : ایران چلنجر

لغو صعود کاچکار و جایگزینی آرارات

لغو صعود کاچکار و جایگزینی آرارات      
پیرو نامه شماره ۲۶۳/۱۵۵۷ مورخ ۸۷/۰۳/۲۱ فدراسیون کوه‌نوردی و صعود های ورزشی در رابطه با صعود رؤسای ‌هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی (آقایان) از تاریخ ۸۷/۰۴/۲۰ الی ۸۷/۰۴/۲۷ به قله کاچکار در کشور ترکیه، اعلام می‌دارد این صعود برگزار نمی‌گردد و در آینده نزدیک تاریخ صعود قله آرارات در کشور ترکیه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رادیو با « رادیو کوهستان » !

یک اقدام ارزنده و اتفاق کم نظیر در رسانه ی ملی ؛

 

روی موج باشید ؛ روی موج «رادیو کوهستان» !



 

برنامه ی آموزشی ، خبری و گزارشی ویژه ی کوه نوردی تحت عنوان ؛ « رادیو کوهستان » هر هفته پنج شنبه و جمعه از ساعت 5 الی 7 صبح ؛ بصورت زنده از طریق شبکه ی رادیویی ورزش ( موج FM-102/5) به روی آنتن می رود .


این برای نخستین بار است که برنامه ای اینچنین ویژه و اختصاصی ، بصورت مستقیم ، طی دو روز در هفته و هر بار به مدت  دو ساعت ؛  در صدای جمهوری اسلامی ایران به ورزش کوه نوردی می پردازد.

 

اکبر محمد خانی ؛ مدیر طرح و تأمین برنامه رادیو ورزش از دست اندرکاران اصلی ایجاد «رادیو کوهستان» است و حسین نظر و غلامعلی پیر ایرانی  در ؛ " استودیو" ، بابک منفرد ، سلطانپور و رحیمی به عنوان ؛ "گزارشگر "، عباس خوشخو ، دکتر مساعدیان و امیر حسین حاتمی به عنوان ؛ " کارشناسان  فنی فدراسیون در ایستگاه های ؛ درکه ، دربند ، کلکچال و دارآباد " ، اجرای این برنامه را به عهده دارند .

 

گفتنی است ؛ قرار است به زودی ؛ از بانوان مربی فدراسیون نیز در بخش آموزشی این برنامه استفاده شود .

منبع :‌کوه نوشت