www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

گذری به اخبار هیمالیاو وضعیت صعودهای در حال اجرا

محدودیت های صعود در تبت ، کوهنورد مکزیکی دیوید لیانو را مجبور ساخت تا برنامه خود را برای صعود به قله اورست تا سال 2010 به تعویق اندازد . او می گوید: " در اینکه آیا بتوانم موفق به دریافت مجوز صعود جبهه شمالی
سال نومبارک
محدودیت های صعود در تبت ، کوهنورد مکزیکی دیوید لیانو را مجبور ساخت تا برنامه خود را برای صعود به قله اورست تا سال 2010 به تعویق اندازد . او می گوید: " در اینکه آیا بتوانم موفق به دریافت مجوز صعود جبهه شمالی اورست در تبت شوم ،هنوز نامشخص است ."حتی اگر مجوز صعود را دریافت کنم ،مطمئنا هیچ طناب و تجهیزاتی در جبهه دیگر قله و از طرفی که از قله به سمت پایین خواهم آمد، وجود نخواهد داشت، چرا که اکثر اکسپدیشن ها مسیر خود را به سوی نپال تغییر داده اند!"

 

-  آندرو لاک Andrew lock از کاتماندو گزارش می دهد : "برنامه من برای صعود به قله شیشاپانگما هنوز تا حدودی معلق و نامشخص است . چرا که در حال حاضر مرز تبت بسته شده است و زمان باز شدن مجدد مرز نیز هنوز مشخص نیست ."

- مسائل سیاسی چین و افزایش هزینه ها در نپال :

Manuel Pizarro از نپال گزارش میدهد :" هزینه ویزای ورود به کشور در سال 2009 ، به نسبت سال قبل افزایش یافته است ." در حال حاضر امکان صعود از مسیر تبت برای او بر اساس برنامه قبلی اش وجود ندارد. مانوئل و همنورد او ناچار شدند ، به منظور صعود قله اورست از جبهه جنوبی ، درخواست بازگشت تجهیزات و بار خود را از تبت بدهند.

- آناپورنا : والری بابانوف برنامه صعود خود را تا اندازه ای تغییرداده است . او می گوید : " ما قصد نداریم تا بر روی جبهه جنوبی آناپورنا هم هوایی کنیم و به جای آن مستقیما به سمت جبهه غربی خواهیم رفت . بیس کمپ را در آنجا برپا کرده و در همان محل هم هوایی می کنیم و بدین ترتیب امیدواریم که بتوانیم در زمان و پول خود صرفه جویی کنیم ."

- Labor Uher که فاتح قله کی 2 می باشد ، اکنون یک تیم از کوهنوردان اسلوواکی را به سمت دهلیز hornbein  اورست و ستیغ غربی آناپورنا سرپرستی می کند . افراد این تیم که متشکل از پیتر ماسک رادیم اسلیوا ، پیتر والشار و ژان بون می باشند ، روز دوشنبه عازم خواهند شد . labor uhar  دومین کوهنورد اسلواکی بود که موفق به صعود قله کی 2 گردید .

 -کوهنورد لهستانی به نام pitor morwaski  به همراه پیتر هامور اسلوواکی در نظر دارند تا از مسیر جدیدی بر روی جبهه غربی ماناسلو به صعود اقدام کنند . و سپس این کوهنورددان به سمت قله دائولاگیری حرکت خواهند کرد و امید دارند که بتوانند از مسیر ژاپنی ها به قله دست یابند .

 -کوهنورد اسپانیایی به نام کارلوس پاونر قصد دارد قله ماناسلو را در بهار امسال صعود کند . کارلوس که تاکنون موفق به صعود هشت قله هشت هزارمتری گردیده است ، اکنون به همراه کوهنورد Javier perez  شانس خود را برای دستیابی به نهمین هشت هزاری می آزماید.

- Nick Rice در طی هفته آینده از ایالات متحده برای صعود قله ماناسلو حرکت می کند . او در نظر دارد تا از مسیر ژاپنی ها و بدون استفاده از اکسیژن اضافی و شرپا به صعود اقدام کند .

-          FTA (Field Touring Alpine )-  به همراه پانزده کوهنورد مجددا در سال 2009 به کی 2 بر می گردند . آنها قصد دارند تا از مسیر ستیغ SSE  (مسیر Cesen  ) تلاش کنند . این تیم در پاییز سال گذشته متاسفانه دو نفر را در منطقه هیمالیا بر روی قلل چوایو و آمادابلام از دست داد. تیم FTA  همچنین برای قلل برودپیک و گاشربروم 2 مجوز دریافت کرده است .

- فردریک اریکسون اسکی باز ماهر سوئدی اینک به همراه دوست و همنورد خود به نام میشل فیت قصد صعود قله کی 2 و اسکی این قله را در تابستان امسال دارند . تا کنون هیچ کس موفق به فرود کامل با اسکی از این قله نگردیده است. آنها هم هوایی خود را با اولین فرود کامل با اسکی از قله لیلا پیک     ( 6069 متر ) انجام خواهند داد . و تلاش نهایی آنها بر روی کی 2 در اواسط ژولای می باشد.

منبع :  k2climb.net

برگرفته : اژانس مسافرتی سرزمین خورشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد