www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

سنگنوردان همدانی اعزامی به المپیاد ورزشی ایرانیان شناخته شدند

ایرنا : سنگنوردان همدانی اعزامی به دومین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان روز چهارشنبه با انجام یکدوره مسابقه در سالن سنگنوردی شهیدان سلیمانی این شهر شناخته شدند.

در این پیکارها (رقابتها ) که با حضور ‪ ۷۰‬سنگنورد در قالب دو رشته سرطناب و سرعت برگزار شد، در رده سنی زیر ‪ ۲۳‬سال "نگار ورشوچی" از همدان در رده سنی زیر ‪ ۲۳‬سال عنوان برتر را کسب کرد. هم چنین در رده سنی بالای ‪ ۲۳‬سال "فاطمه سلیمانی" از همدان در رشته سرطناب مقام نخست را به دست آورد.

در بخش آقایان و در رشته سرعت رده سنی بالای ‪ ۲۳‬سال نیز "امین گرایی" و در رده سنی زیر ‪ ۲۳‬سال "سعید رسولی" هر دو از همدان حایز عنوان‌های برتر شدند. در رشته سرطناب مردان نیز "حامد افروخته" و "وحید عسگری" هر دو از همدان به ترتیب در رده‌های سنی بالا و زیر ‪ ۲۳‬سال مقام‌های نخست را کسب کردند.

 

صعود 140 نفری بانوان شاهین شهر به قله کرکس

گروه کوهنوردی بانوان شاهین شهر متشکل از140 نفر در بیستمین روزاز اردیبهشت سال جاری ازمسیر اوره به قله کرکس با ارتفاع 3 هزارو895 متر صعود کردند.
همچنین کوهنوردان شاهین شهر با همنوردان مخابراتی اصفهان درروز هشتم اردیبهشت ماه دریک گروه 57 نفری به گردنه رخ صعودکردند.

منبع : پایگاه خبری ورزش

برگرفته : پویا

پس از دو ماه تلاش جسد دانشجوی کوهنورد اصفهانی در کوه صلات کشف شد

اصفهان-خبرنگارکیهان:
پس از دو ماه تلاش جسد دانشجوی کوهنورد دانشگاه صنعتی اصفهان در اطراف کوه صلات کشف شد.
محمد صادق ارشد ریاحی 21 ساله ورودی سال 86 دانشگاه صنعتی اصفهان بود که در اسفندماه به قصد کوهنوردی از منزل خارج می شود اما جسد او پس از دو ماه تلاش خانواده، گروه های امداد و نجات و مسئولان دانشگاه در اطراف کوه صلات کشف شد.

 

اخبار فدراسیون

فدراسیون

آزمون ورودی مربیگری درجه 2 یخ و برف آقایان
برگزاری کلاس کارآموزی پیشرفته یخ و برف بانوان
آزمون ورودی مربیگری درجه 2 یخ و برف بانوان
فراخوان دوره باز آموزی داوران صعودهای ورزشی

ادامه مطلب ...

تیم ملی پرید ...

تیم ملی پرید ، رکابی جا ماند !
 
عکس از : کوه نوشت
 
تیم ملی سنگنوردی کشورمان ؛ عصر دیروز به منظور شرکت در هفدهمین دوره ی رقابتهای قهرمانی آسیا در چین ؛ از فرودگاه امام خمینی (ره ) عازم کشور چین شد ...
 

داوود رکابی عضو شایسته ی تیم ملی ؛ دیروز و در آخرین لحظات علی رغم پیگیری های انجام شده توسط  فدراسیون  ، به دلیل مشکل سربازی و به تبع آن آماده نشدن گذرنامه اش از هم راهی تیم ملی در هفدهمین دوره ی رقابتهای سنگنوردی قهرمانی آسیا باز ماند... !

منبع : کوه نوشت

 

تیم ملی سنگنوردی ؛ فردا عازم چین می شود

در تاریخ ۹:۰۹:۴۰ شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ (0 بار خوانده شده)

تیم ملی سنگنوردی ؛ فردا عازم مسابقات قهرمانی آسیا در چین می شود .
تیم ملی سنگنوردی بانوان و آقایان کشورمان جهت حضور درهفدهمین دوره ی رقابتهای سنگنوردی قهرمانی آسیا فردا ؛ یکشنبه 29 اردیبهشت ماه ، تهران را به مقصد کشور چین ترک خواهد گفت .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی ؛ این مسابقات از اول خرداد در منطقه گوآنگجوی چین در دو بخش بانوان و آقایان و سه رشته " سختی مسیر " ، " سرعت " و " بولدرینگ " برگزار می شود .
اسامی نفرات تیم ملی عبارتند از ؛
در رشته سختی مسیرمردان ؛ محمد جعفری از کرمان و داود رکابی از زنجان
در رشته سرعت مردان ؛ رضا پیل پا ار خراسان شمالی و مهدی نمروری از آذربایجان شرقی
در رشته بولدرینگ مردان ؛ حمید رضا توزندجانی ازنیشابور
در رشته سختی مسیر بانوان ؛ الناز رکابی از زنجان
در رشته سرعت بانوان ؛ اعظم کرمی از زنجان
سرپرست تیم ؛ مهندس احمد شیر محمد ( مدیر تیم های ملی ) می باشد و محسن مختاریان نیز به عنوان داور ؛ همراه این تیم به مسابقات اعزام می شود .
این تیم فردا ساعت 15 از طریق فرودگاه امام خمینی (ره ) کشور را به مقصد چین ترک خواهد کرد .

29 می به عنوان روز بین المللی اورست

کاتماندو-10 می -21 اردیبهشت -به گزارش چاینا ویو  وزارت فرهنگ و توریسم نپال تصمیم دارد که روز 29 مه را به عنوان روز بین المللی اورست( چومولونگما) جهت بزرگداشت روز صعود آن در سال 1953 اعلام نماید.

این برای اولین بار است که این روز به عنوان واقعه ای بین المللی جشن گرفته خواهد شد.

بنا به خبر هیمالیا تایمز روز شنبه ، این تصمیم در مجمعی با حضور اعضای وزارت فرهنگ و توریسم نپال و اعضای فدراسیون کوهنوردی نپال در روز جمعه  گرفته شده است.

به گفته آنگ چرین شرپا رئیس  فدراسیون کوهنوردی نپال : این روز با خاطره صعود اولین صعود کنندگان این قله تنزینگ نورگی و ادموند هیلاری جشن گرفته خواهد شد.

او در ادامه از پخش فیلم ، برگزاری نمایشگاه عکس و دیگر برنامه های فرهنگی  و همچنین حضور چندین کوهنورد برجسته و بنام دنیا را در کاتماندو جهت برگزاری مراسم نام برد.

در حال حاضر 30 تیم مختلف از سراسر دنیا در بیس کمپ اورست جهت صعود به این قله حضور دارند.

ترجمه ای از سایت    chinaview  10 May  

برگرفته : هم طناب

تیم کوهنوردی کرمان به قله کمونیزم قزاقستان صعود می‌کند

دبیر هیات کوهنوردی کرمان گفت: تیم کوهنوردی این استان تیر ماه آتی به یکی از مرتفع‌ترین قلل جهان در قزاقستان صعود خواهد کرد.

فرزاد ایرانمنش روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا  افزود: هماهنگی‌های لازم جهت این صعود به عمل آمده و تیم صعودکننده در حال حاضر تمرینات خود را در ارتفاعات کرمان آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: برای صعود نهایی به قله کمونیزم قزاقستان چهار نفر به همراه "عباس سیدنیا" به عنوان سرپرست به قزاقستان اعزام خواهند شد.

دبیر هیات کوهنوردی کرمان مدت زمان این صعود را ‪ ۲۲‬روز پیش‌بینی کرد و گفت: سعی داریم با آمادگی کامل و پیش‌بینی‌های لازم اقدام به صعود این قله که یکی از مرتفع‌ترین قلل جهان به حساب می‌آید، نماییم. قله کمونیزم قزاقستان با ارتفاع هفت هزار و ‪ ۴۸۰‬متر از قلل مرتفع جهان محسوب می‌شود.

 

شعاعی: کوهنوردی مازندران در حال نابودی است !!

محمود شعاعی محمود شعاعی در گفت و گو با خبرگزاری فارس ، با اشاره به اعتراضات و مشکلات کوهنوردان استان مازندران در خصوص عملکرد هیئت استان تصریح کرد: متاسفانه این مشکلات از زمان حضور علی اشرفی پور مدیر کل حفاظت محیط زیست بر راس امور این هیئت به وجود آمده است. ایشان به دلیل مشغله زیاد کاری فرصت حضور و رسیدگی به امور این ورزش را ندارند.
وی افزود: استان با داشتن پتانسیل های بالای انسانی و طبیعی در زمینه کوهنوردی و صعود های ورزشی مدت‌ها است که در انفعال بسر می‌برد. 
شعاعی گفت: در این زمینه با مدیر کل تربیت بدنی استان مازندران (پریچهره) نیز صحبت شده است؛ اما از این طریق نیز نتیجه ای حاصل نشد.
وی گفت: اشرفی پور توان و جایگاه خود را در حد مدیر کلی می‌داند که این طور هم است، بر این اساس حاضر نیست برای یک هیئت وقت بگذارد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی تصریح کرد: مدتی است که هیئت استان مازندران درخواست برگزاری مجمع خود را به فدراسیون ارائه داده است، اما به لحاظ وجود این مشکلات و بلاتکلیفی ورزش کوهنوردی این استان، اجازه برگزاری مجمع را نداده و همچنان این امر مسکوت مانده است.

اخبار فدراسیون

اخبار فدراسیون
فدراسیون

دوره مقدماتی پزشکی کوهستان آقایان
دوره مقدماتی پزشکی کوهستان بانوان
معادل سازی احکام صعودهای برون مرزی
کارآموزی سنگ نوردی طبیعی پیش نیاز کار آموزی غار نوردی
تعلیق از تدریس دو تن از مربیان خاطی به مدت شش ماه
انتصاب های جدید در کمیسیون بررسی طرح ها و برنامه های برون مرزی کمیته ی هیمالیا نوردی

ادامه مطلب ...

معاون رئیس جمهوری چین صعود به اورست را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری فارس، در قسمتی از این نامه آمده است که این یکی از رخدادهای بزرگ در تاریخ المپیک بود و بار دیگر به مردم ما تلاش برای رسیدن به هدف را یادآوری کرد. هر چند در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم آن با چنین روحیه‌ای آشنا هستند؛ اما این حادثه، بهانه‌ای شد تا بار دیگر به داشتن چنین مسئله‌ای افتخار کنیم.
در پی ارسال این نمابر، بیشتر مقامات رسمی چین نیز تبریکات مشابهی را ارسال کردند. در پایان نامه آمده است: "آیا امکان دارد مهمتر از این اتفاق در جهان رخ دهد که مشعل المپیک که سمبل اتحاد ملت ها است، بر بام جهان قرار بگیرد."
ژی جین بینگ از اصحاب رسانه های چین خواسته تا آنطور که شایسته این اتفاق بزرگ است، عملکرد این ورزشکاران انعکاس داده شود.
از نکات جالب توجه پس از این خبر، واکنش سیاسیون این کشور بود که تحت تاثیر این رخداد قرار گرفتند؛ به طوری که بسیاری از وعده های مالی و اعتباری که به برگزار کنندگان المپیک داده بودند، عملی شد.

 

فراخوان دومین دوره مسابقات سنگنوردی جام اسلینگ طلایی

فراخوان دومین دوره مسابقات سنگنوردی جام اسلینگ طلایی
رشته بولدرینگ ، سرطناب  و سرعت
"یادواره زنده یاد پیشکسوت فریدون اسماعیل زاده"

به دنبال استقبال گسترده از اولین دوره مسابقات سنگنوردی جام اسلینگ طلایی که با حضور 102 سنگنورد از 4 استان کشور انجام شد ، هیئت کوهنوردی استان تهران در نظر دارد دومین دوره این مسابقات را در سه رشته بولدرینگ، سرطناب و سرعت، در دو بخش آقایان و بانوان، برگزار نماید. مقتضی است نسبت به اطلاع رسانی و اعزام نفرات اقدام فرمایید

ادامه مطلب ...

مشعل المپیک در قله اورست روشن شد

مشعل المپیک در قله اورست روشن شد

آنها پس از رسیدن به قله برفپوش اورست پرچم های چین را گشوده و برای دوربین دست تکان دادند
کوهنوردان چینی حامل مشعل المپیک به قله اورست، بلندترین کوه جهان، رسیده اند.

تلویزیون چین صعودکنندگان که مشعل های ویژه ارتفاعات بالا در دست داشتند را هنگام فتح قله در ساعت نه و بیست دقیقه صبح به وقت محلی نشان داد.

آنها پس از رسیدن به قله برفپوش اورست پرچم های چین را گشوده و برای دوربین دست تکان دادند.

خبرنگاران می گویند چین امیدوار است که این دستاورد بخشی از خسارت ناشی از اعتراضات در جریان سفر بین المللی مشعل را جبران کند.

ادامه مطلب ...

فهرست اسامی مشعلداران المپیک برای حرکت دادن مشعل در قله اورست

 

روز سه شنبه ششم مه، جان جی جیان سخنگوی مطبوعاتی تیم کوهنوردان چین در اردوگاه رونگبوی قله اورست اسامی اعضای تیم کوه نوردان برای حرکت مشعل بازی های المپیک در اورست را رسماً اعلام کرد.

این تیم متشکل از 36 نفر از جمله 5 نفر از گروه مربیان و 3 عضو زن است. 36 نفر یاد شده از ملیت های تبت، هان، تو جیا و تو هستند.

مقام نامبرده اظهار کرد: وضعیت فیزیکی این کوه نوردان مطلوب است و هر یک از آنان دست کم یک بار صعود بر قله های دارای بیش از 6000 متر ارتفاع را تجربه کرده اند.

هنوز تاریخ حمل مشعل بازی های المپیک در قله اورست اعلام نشده است.

 منبع :CRI

 برگرفته : گروه کوهنوردی پویا

اسامی تیم ملی سنگنوردی

به گزارش سایت  فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی به نقل از مهندس احمد شیر محمد ، مدیر تیم های ملی این فدراسیون ؛ پس از پایان آخرین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی سنگنوردی در کرمان که زیر نظر مربی مجرب ایتالیایی برگزار شد ، در نهایت 7 سنگنورد زن و مرد بعنوان ترکیب اصلی تیم ملی جهت اعزام به هفدهمین دوره رقابتهای سنگنوردی قهرمانی آسیا در چین اعلام شد .

 

اسامی نفرات منتخب عبارتند از ؛

 

* در رشته سختی مسیرمردان ؛ محمد جعفری از کرمان و داود رکابی از زنجان

* در رشته سرعت مردان ؛ رضا پیل پا ار خراسان شمالی و مهدی نمروری از آذربایجان شرقی

* در رشته بولدرینگ مردان ؛ حمید رضا توزندجانی از خراسان شمالی

 

* در رشته سختی مسیر بانوان ؛ الناز رکابی از زنجان

*در رشته سرعت بانوان ؛ اعظم کرمی از زنجان

 

شایان ذکر است این رقابتها قرار است از اول خرداد ماه جاری در شهر گوانگجو چین آغاز شود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، تیم ملی سنگنوردی کشورمان 30 اردیبهشت ماه عازم کشور چین می شود .