www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

نتایج مسابقه سنگنوردی ( جام محیط زیست )

مسابقات سنگنوردی قهرمانی شهرستان جام محیط زیست دیروز جمعه ۲۹/۱۰/۸۵ با مشخص شدن مقام ها به پایان رسید.

نتایج کسب شده در این مسابقه به شرح زیر می باشد :

در رده نوجوانان ( رشته سختی مسیر ) :

۱- ادریس انتظاری و خسرو هاشم زاده     ( مشترک )

۲- امید برفرازی

۳- امید مقدادی

در رده نونهالان ( رشته سرعت ) :

۱- حیدر خوشنیت

۲- ایمان احسانی فرد

۳- محسن عسکری خیابان

در پایان به نفرات برتر هدایایی از طرف اداره محیط زیست به رسم یادبود داده شد .

حادثه در علم کوه

درپی‭ ‬مفقود‭ ‬شدن‭ ‬‮٤‬‭ ‬کوهنورد‭ ‬در‭ ‬ارتفاعات‭ ‬علم‭ ‬کوه‭ ‬کلاردشت‭ ‬یک‭ ‬فروند‭ ‬بالگرد‭ ‬هلال‭ ‬احمر‭ ‬جمهوری‭ ‬اسلامی‭ ‬ایران‭ ‬که‭ ‬قصد‭ ‬داشت‭ ‬به‭ ‬جستجو‭ ‬و‭ ‬نجات‭ ‬آنان‭ ‬بپردازد‭ ‬به‭ ‬دلیل‭ ‬شرایط‭ ‬نامساعد‭ ‬جوی‭ ‬در‭ ‬میان‭ ‬انبوهی‭ ‬از‭ ‬برف‭ ‬و‭ ‬یخ‭ ‬در‭ ‬ارتفاعات‭ ‬‮٠٠٨٣‬‭ ‬متری‭ ‬مجبور‭ ‬به‭ ‬فرود‭ ‬اضطراری‭ ‬شد‮.‬
درچند‭ ‬روز‭ ‬گذشته‭ ‬‮٤‬‭ ‬کوهنورد‭ ‬به‭ ‬اسامی‭ ‬رضاعباسیان‭ ‬و‭ ‬پرویز‭ ‬کماسی‭ ‬از‭ ‬شهر‭ ‬سنقر‭ ‬کرمانشاه‭ ‬و‭ ‬مهدی‭ ‬عزیزی‭ ‬و‭ ‬علیرضا‭ ‬سلیمانی‭ ‬از‭ ‬تهران‭ ‬قصد‭ ‬صعود‭ ‬به‭ ‬ارتفاعات‭ ‬علم‭ ‬کوه‭ ‬واقع‭ ‬در‭ ‬کلاردشت‭ ‬را‭ ‬داشتند‭ ‬که‭ ‬متأسفانه‭ ‬مهدی‭ ‬عزیزی‭ ‬و‭ ‬علیرضا‭ ‬سلیمانی‭ ‬به‭ ‬دره ای‭ ‬سقوط‭ ‬کردند‭ ‬و‭ ‬جان‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬دست‭ ‬دادند‭ ‬و‭ ‬‮٢‬‭ ‬نفر‭ ‬دیگر‭ ‬درجان پناه‭ ‬سرچال‭ ‬واقع‭ ‬در‭ ‬ارتفاع‭ ‬‮٠٠٨٣‬‭ ‬متری‭ ‬پناه‭ ‬گرفتند‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬دنبال‭ ‬آن‭ ‬گروه های‭ ‬مختلف‭ ‬به‭ ‬امداد‭ ‬و‭ ‬نجات‭ ‬آنان‭ ‬پرداختند‮.‬

رئیس‭ ‬ستاد‭ ‬حوادث‭ ‬غیرمترقبه‭ ‬مازندران‭ ‬در‭ ‬گفتگوی‭ ‬اختصاصی‭ ‬با‭ ‬خراسان‭ ‬با‭ ‬اعلام‭ ‬این‭ ‬مطلب‭ ‬افزود‮:‬‭ ‬به‭ ‬دنبال‭ ‬دریافت‭ ‬خبر‭ ‬این‭ ‬حادثه‭ ‬برای‭ ‬نجات‭ ‬جان‭ ‬دو‭ ‬نفر‭ ‬از‭ ‬کوهنوردان،‭ ‬از‭ ‬وزارت‭ ‬کشور‭ ‬تقاضای‭ ‬یک‭ ‬فروند‭ ‬بالگرد‭ ‬کردیم‭ ‬که‭ ‬متعاقب‭ ‬آن‭ ‬یک‭ ‬فروند‭ ‬بالگرد‭ ‬هلال‭ ‬احمر‭ ‬جمهوری‭ ‬اسلامی‭ ‬ایران‭ ‬ساعت‭ ‬‮٥١‬‭ ‬عصر‭ ‬روز‭ ‬پنجشنبه‭ ‬مورخ‭ ‬‮٨٢/٠١/٥٨‬‭ ‬برای‭ ‬انجام‭ ‬عملیات‭ ‬امداد‭ ‬و‭ ‬نجات‭ ‬به‭ ‬همراه‭ ‬‮٤‬‭ ‬کادر‭ ‬پروازی‭ ‬و‭ ‬‮٤‬‭ ‬نفر‭ ‬از‭ ‬کوهنوردان‭ ‬وارد‭ ‬منطقه‭ ‬شد‮.‬ بهزاد‭ ‬پورمحمد‭ ‬در‭ ‬ادامه‭ ‬اظهار‭ ‬داشت‮:‬‭ ‬به‭ ‬دنبال‭ ‬این‭ ‬عملیات‭ ‬هنگامی‭ ‬که‭ ‬بالگرد‭ ‬قصد‭ ‬نجات‭ ‬کوهنوردان‭ ‬را‭ ‬داشت‭ ‬به‭ ‬دلیل‭ ‬شرایط‭ ‬نامساعد‭ ‬جوی‭ ‬و‭ ‬بارش‭ ‬برف‭ ‬و‭ ‬کولاک‭ ‬شدید‭ ‬در‭ ‬ارتفاع‭ ‬‮٠٠٨٣‬‭ ‬متری‭ ‬علم کوه‭ ‬و‭ ‬‮٠٠٢‬‭ ‬متری‭ ‬جان پناه‭ ‬سرچال‭ ‬مجبور‭ ‬به‭ ‬فرود‭ ‬اضطراری‭ ‬شد‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬میان‭ ‬انبوهی‭ ‬از‭ ‬برف‭ ‬و‭ ‬یخ‭ ‬گرفتار‭ ‬شد‭ ‬و‭ ‬تمامی‭ ‬‮٨‬‭ ‬نفر‭ ‬سرنشین‭ ‬بالگرد‭ ‬به‭ ‬جان پناه‭ ‬سرچال‭ ‬پناه‭ ‬آوردند‮.‬
وی‭ ‬یادآور‭ ‬شد‮:‬‭ ‬درپی‭ ‬وقوع‭ ‬حادثه‭ ‬دوم‭ ‬تعداد‭ ‬افراد‭ ‬گرفتار‭ ‬شده‭ ‬در‭ ‬برف‭ ‬به‭ ‬‮٠١‬‭ ‬نفر‭ ‬رسید‭ ‬و‭ ‬بلافاصله‭ ‬تقاضای‭ ‬یک‭ ‬فروند‭ ‬بالگرد‭ ‬دیگر‭ ‬کردیم‭ ‬که‭ ‬باتلاش‭ ‬ وزارت‭ ‬کشور‭ ‬یک‭ ‬فروند‭ ‬بالگرد‭ ‬سپاه‭ ‬پاسداران‭ ‬انقلاب‭ ‬اسلامی‭ ‬برای‭ ‬نجات‭ ‬کادر‭ ‬پروازی‭ ‬و‭ ‬بقیه‭ ‬کوهنوردان‭ ‬وارد‭ ‬منطقه‭ ‬شد‭ ‬و‭ ‬ساعت‭ ‬‮٠١:٠١‬‭ ‬روز‭ ‬جمعه‭ ‬مورخ‭ ‬‮٩٢/٠١/٥٨‬‭ ‬به‭ ‬طرف‭ ‬ارتفاعات‭ ‬علم کوه‭ ‬به‭ ‬پرواز‭ ‬درآمد‭ ‬و‭ ‬سرانجام‭ ‬ساعت‭ ‬‮٥٤:٠١‬‭ ‬تمامی‭ ‬‮٠١‬‭ ‬نفر‭ ‬کوهنورد‭ ‬و‭ ‬کادر‭ ‬پروازی‭ ‬سالم‭ ‬به‭ ‬منطقه‭ ‬پایین‭ ‬دست‭ ‬کلاردشت‭ ‬انتقال‭ ‬یافتند‮.‬
رئیس‭ ‬ستاد‭ ‬حوادث‭ ‬غیرمترقبه‭ ‬استان‭ ‬مازندران‭ ‬افزود‮:‬‭ ‬با‭ ‬پایان‭ ‬یافتن‭ ‬کار‭ ‬انتقال‭ ‬حادثه دیدگان،‭ ‬تلاش‭ ‬می‮ ‬کنیم‭ ‬تا‭ ‬با‭ ‬عوامل‭ ‬مربوطه‭ ‬برای‭ ‬انجام‭ ‬عملیات‭ ‬انتقال‭ ‬و‭ ‬پرواز‭ ‬بالگردی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬ارتفاع‭ ‬‮٠٠٨٣‬‭ ‬متری‭ ‬فرود‭ ‬اضطراری‭ ‬داشت‭ ‬اقدام‭ ‬کنیم‮.‬

دوره تخصصی یخ و برف در یاسوج

 "رییس هیات کوهنوردی کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوره تخصصی آموزشی رشته ورزشی زمستانی کوهنوردی بر یخ و برف به مدت سه روز در یاسوج برگزار شد. غلامرضا حق بین پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:این دوره با هدف آشنایی کوهنوردان با اصول کوهنوردی زمستانه در یخ و برف و استفاده از تجهیزات و امکانات لازم در شرایط خاص برگزارشد. وی بیان کرد: این دوره از سوی هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور ‪ ۱۵۰‬کوهنورد مرد در دو دوره آموزشی تئوری و عملی در پیست اسکی دنای یاسوج برگزار شد.

حق بین اظهار داشت:از مدرسین با تجربه و کارآزموده برای مربیگری در این کلاسها استفاده شده‌است و کوهنوردان این استان از تجربیات مربیان استفاده خواهند برد. وی گفت: شرایط اسکی و دیگر ورزشهای زمستانی در کهگیلویه و بویراحمد در کشور بسیار استثنایی است و شرایط خوبی برای علاقه مندان دارد. حق بین افزود: زمینه بسیار مطلوبی برای این رشته پدید آمده است که در صورت تامین امکانات، اسکی بازان استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور حرف اول را در این رشته ورزشی خواهند شد. "

مسابقات سنگنوردی (جام محیط زیست)

مسابقات سنگنوردی قهرمانی شهرستان جام محیط زیست فردا جمعه ۲۹/۱۰/۸۵ در سالن چند منظوره تختی برگزار خواهد شد.

این دوره از مسابقات به مناسبت روز هوای پاک با همکاری هیئت کوهنوردی و اداره محیط زیست شهرستان در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان در رشته های سرعت و سختی مسیر برگزار خواه گردید.

از کلیه عزیزان برای تماشای این مسابقه دعوت به عمل می آید.

صعود زمستانه دماوند

تیم کوهنوردی کلونی شهرستان روز سه شنبه ۲۶/۱۰/۸۵ برای صعود به جبهه جنوبی قله 5670 متری دماوند عازم منطقه شد.

این تیم متشکل از 12 کوهنورد نیشابوری است که تعداد 3 نفر از آنها بانوان نیشابوری هستند.

تیم مذکور در حال آمادگی و تمرین برای صعود به یکی از قلل ۸۰۰۰ متری جهان می باشد و این صعود آخرین اردو این تیم در سال ۸۵ است .

با آرزوی موفقیت برای این تیم . 

کوهنوردی در زمستان

عباس محمدی ـ فدراسیون کوهنوردی اعلام کرد که به علت بارش برف و نامساعد بودن شرایط جوی از رفتن به کوهستان خودداری کنید. هر علاقه‌مند به کوهنوردی و بسیاری از مردم بارها مضمون شبیه به این را در زمستان از رسانه‌های گوناگون شنیده یا دیده‌اند.
اما اگر آن دوستدار کوهنوردی در کار خود جدی‌تر باشد، حتما در باشگاهی که عضو آن است، یا در لابه‌لای صفحه‌های نشریات و کتاب‌های کوهنوردی، دیده است که فصل زمستان فصل تدارک چینی و جنب‌وجوش عده‌ای خاص برای «برنامه زمستانی» است.

چرا صعود در زمستان؟
چرا صعود در زمستان؟ کوهنوردی جدی در غیر زمستان هم بی‌خطر نیست، پس چرا در فصل پربرف که هوایی سردتر و متغیر و روزهای بسیار کوتاه دارد؟! پاسخ ساده است. اطلاعیه فدراسیون (یا دیگر سازمان‌ها) که به آن اشاره شده، برای عموم مردم است که توقع‌شان از کوهنوردی اجرای یک برنامه با کم‌ترین خطر ممکن، به منظور تفریح یا اجرای ورزشی سبک و «سالم» است. اما گروه‌های کوچکی از کوهنوردی هستند که مصداق این سخن «کریس بانینگتون» ـ کوهنورد و کوه‌نویس بزرگ ـ هستند: "یک جاذبه بزرگ کوهنوردی، لذت تشنه‌آور خطر کردن است ...".


دست و پنجه نرم کردن با سخت‌ترین شرایط (هوای سردتر، برف سنگین‌تر، بادهای سخت‌تر، روزهای کوتاه‌تر)، دیدن آن روی با شکوه‌تر و وحشی‌تر کوهستان و برخورداری از سکوت آسمانی‌ آن و به جا گذاشتن رکورد، از انگیزه‌های کوهنوردانی است که در زمستان به کوه می‌زنند.
اما صعود زمستانی برای کسانی است که در کوهنوردی تابستانی مهارت یافته‌اند، آموزش کافی دیده‌اند و به وسایل مناسب مجهزند.
اهمیت و اولویت این سه عاملی که به آن اشاره کردم، به همین ترتیب است. یعنی برای کار زمستانی، پیش از هر چیز باید تجربه‌ خوبی در کوهپیمایی عادی به دست آورد، آموزش‌های تئوریک (با مطالعه و شیوه‌ی چهره به چهره) را دوره کرد و دست آخر تجهیزات لازم را تهیه و به آنها اعتماد کرد. به بیان دیگر، این وسایل خوب نیست که شما را قادر به اجرای یک برنامه‌ ناموفق یا کم‌خطر زمستانی می‌کند، بلکه تجربه و دانش شماست که بخش عمده‌‌ کار را تضمین می‌کند. همین جا لازم به توضیح است که تجربه و دانش، دفع‌کننده‌ حتمی خطرهای کوه‌نوردی زمستانی (و به طور کلی هر نوع کوهنوردی دیگر) نیست، بلکه سبب آن می‌شود که در میدان سخت و بی‌ترحم این ورزش خوب بازی کنید و مرتکب خطاهای فاحش نشوید(شاید!). رفتن به کوه در زمستان، بدون تمرین و بی‌آنکه بر جزئیات فنی کار مسلط باشید، اقدام به خودکشی است- حتی اگر جدیدترین و گران‌بهاترین وسایل را با خود داشته باشید، اما اگر بهترین پوشاک و چادر را نداشته باشید،‌ ممکن است که تجربه و دانش‌تان شما را زنده نگه دارد؛ چه با فرمان به موقعی که برای برگشت می‌دهد، و چه با اجرای ریزه‌کاری‌های فنی یا ابتکار زدن‌های مکارانه.
 <br><br>
کوهنوردی زمستانه، آمیزه‌ تجربه و شور
<br>
کوه در زمستان جلوه‌ای پرشکوه و دیدنی دارد، اما وای اگر آن روی تند خوی‌اش بالا بیاید! هیچ کس نمی‌تواند بگوید که "کوه مرا دوست دارد و آزارم نمی‌دهد". در واقع کوه همه را دوست دارد و زیبایی و نعمت‌های خود را به همگان چه پا بر آن بگذارد یا نه – ارزانی می‌دارد،‌ اما او به راه خود می‌رود و معصومیت آن خالی از خصلت وحشیانه و خشن نیست. «جوری کوکوچا» (کوهنورد اعجوبه‌ای که اندک زمانی پس از «رینهولد مسنر» موفق به صعود 14 قله‌ی بالای هشت هزار متر شد در مدتی بسیار کمتر از مسنر، به جز اولین هشت هزارمتری خود، بقیه را در زمستان یا از مسیرهای نو صعود کرد) گفته بود که کوه‌ها با او مهربانند. ولی او در سال 1989 در برنامه صعود جبهه‌ جنوبی «لوتسه» سقوط کرد و کشته شد.
 <br>
ذوق و دیدن ستیغ‌ها و دامنه‌های پربرف و اشتیاق درگیری با مشکلات، نمی‌تواند جایگزین تمرین‌هایی که لازمه‌ روبه‌رو شدن با شرایط سخت زمستانی است بشود، برای داشتن یک صعود زمستانی خوب، باید مسیر را در تابستان صعود کرده باشید و یا دست کم اطلاعات مسیر مورد نظر را خوب جمع کرده باشید و کوهنوردی مشابه را در جاهای دیگر به انجام رسانده باشید.
 <br>
رفتن به کوه در زمستان، بدون تمرین و بی‌آنکه بر جزئیات فنی کار مسلط باشید، اقدام به خودکشی است- حتی اگر جدیدترین و گران‌بهاترین وسایل را با خود داشته باشید.
 <br>
برای یادگیری کوهنوردی به ویژه ریزه‌کاری‌های کار فنی و زمستانی، هیچ‌جا بهتر از گروه‌ها و باشگاه‌های کوهنوردی نیست. در این جاها می‌توان از تجربه‌ دیگران برخوردار شد، با دیدن کارهای دیگران انگیزه یافت، برای اجرای برنامه‌ خود «پا» پیدا کرد و با تأثیر «هم نیروزایی»، synergic ، کار گروهی به توانی بالاتر از جمع ساده‌ی توانایی‌های فردی دست یافت. حتی کسانی که کارهای برجسته انفرادی انجام داده‌اند (برای مثال در ایران؛ زنده یاد جلال فروزان و محمد نوری) دانش و تجربه خود را در جریان کار گروهی و در گروه‌های کوهنوردی به دست آورده‌اند. این افراد پس از رسیدن به حدی از قابلیت، ممکن است به دلایلی و در چند روز کاری هم به برنامه های انفرادی دست بزنند.
 <br><br>
چند نکته :
<br>
کوهنوردی در زمستان کاری جدی است که خطرهایی در بر دارد. بدانید که چه می‌کنید و بکوشید که خانواده‌ و نزدیکان شما هم از واقعیت‌های کار مورد علاقه‌تان اطلاعاتی داشته باشند. خود را با بیمه‌های مناسب پوشش دهید.
<br>
بدون آن که در کوهنوردی غیر زمستانی مهارت یافته باشید، در زمستان به کوه نروید.
<br>
گاه کوهنوردی در ماههای خارج از فصل رسمی زمستان هم می‌تواند به اندازه‌‌ای و حتی بیشتر از صعود زمستانی دشوار یا خطرناک باشد.
فروردین ماه می‌تواند هوای بسیار متغیر و پرخطری داشته باشد، چند نفر از برترین کوهنوردان دماوندپیمای ایران در فروردین جان خود را در راه صعود به قله دماوند از دست داده‌اند: مجید بنی‌هاشمی، فرامرز فرامرزپور و پسرش مرتضی، و جلال فروزان.
<br>
گروههای کوچک (6-5 نفره) ترکیب خوبی برای صعود زمستانی است. در چنین گروهی هم قابلیت تحرک زیاد است، هم امکان امداد در شرایط اضطراری هست، و هم به راحتی می‌توان پسماندها را جمع‌آوری کرده و از آلوده‌سازی و تخریب محیط جلوگیری کرد.
<br>
در انتخاب وسایل خوب دقت کنید: لازم نیست جدیدترین کفش و پوشاک موجود در بازار را بخرید، با کوهنوردان با تجربه مشورت کنید و وسایل خود را در برنامه‌های یک روزه زمستانی یا در مسیرهای شناخته شده و مطمئن امتحان کنید و چیزهای اضافه با خود نبرید. بارکشی در شیب‌های پوشیده از برف طاقت‌فرسا است.
<br>
حدود سه برابر زمانی که صرف یک صعود در تابستان می‌کنید، برای همان صعود در فصل زمستان در نظر بگیرید.
<br>
شیوه‌های مقابله با سرمازدگی و دیگر خطرها را فرابگیرد. اصول جست‌وجو و نجات را در برنامه‌های پیش از صعود‌های بزرگ تمرین کنید.
<br>
یاد بگیرید که کارهایی مانند بستن بند کفش، عکاسی، حمایت کردن و هر کار دیگری با وسایل کوهنوری را با دستکش انجام دهید.
<br>
عینک مناسب (ضد UV) و کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.
<br>
جانورانی مانند بزکوهی و میش، در زمستان باردار هستند، و در مواردی ممکن است به علت گرسنگی و خستگی توان فرار نداشته باشند. با آنها مهربان باشید و آسوده‌شان بگذارید. حیواناتی مانند خرس هم ممکن است در سوراخ‌ها و غارها در حالت نیمه خواب باشند به این گونه مکان ها نزدیک نشوید.
<br>
از سوزاندن شاخه درختان و بوته‌ها رای گرم کردن خود بپرهیزید.

فدراسیون هیمالیانوردان را فراخواند

فدراسیون کوهنوردی ایران اولین فراخوان هیمالیانوردان خود را در تهران برگزار می‌کند.
اولین فراخوان هیمالیانوردان ، در روزهای ‪ ۵‬تا ‪ ۶‬بهمن ماه سال جاری به مدت دو روز و در ارتفاعات قله توچال با حضور مردان و زنان کوهنورد سراسر کشور برگزار خواهد شد.
پس از این فراخوان فدراسیون کوهنوردی پس از شناسایی بهترین‌ها تصمیم دارد اردوهای تیم ملی کوهنوردی ایران را در چند مرحله مختلف و در دو بخش زنان و مردان به منظور آماده‌سازی کوهنوردان برای یک صعود ‪ ۸‬هزار متری دایر کند.

صعود بلندترین قله منفرد جهان

 "دبیر کمیته گردشگری ورزشی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تیم کوهنوری گردشگری ورزشی با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور، در صعودی ‪ ۱۲‬روزه موفق به فتح قله کلیمانجارو به عنوان بلندترین قله منفرد جهان شد. "کامبیز بابایی" روز شنبه در نشست خبری صعود این تیم افزود: این تیم در طول سفر خود به منظور معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری علاوه بر پخش بروشورهای تبلیغی اقدام به برپایی یک نمایشگاه کرده بود.
وی با تاکید بر توجه و اهمیت ویژه سازمان به مقوله ورزش در حوزه گردشگری، تصریح کرد: جلسات کمیته گردشگری ورزشی از این پس هر دو هفته یک بار وبه‌صورت متوالی به منظور برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در این حوزه برگزار می‌شود.
معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده صداو سیما، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر کل تربیت بدنی استان تهران، معاون سازمان ملی جوانان و دبیر کل کمیته ملی المپیک، اعضای کمیته گردشگری ورزشی هستند. بابایی تصریح کرد: تیم کوهنوردی گردشگری ورزشی کشور در این سفر علاوه بر به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز قله کلیمانجارو، اعضای تیم‌های کوهنوردی خارجی شرکت‌کننده در این صعود را با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و ورزشی کشورمان آشنا کردند.

"اقبال افلاکی" سرپرست فنی تیم کوهنوردی گردشگری ورزشی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: امسال بر خلاف تمامی سال‌های گذشته در ارتفاع چهار هزار متر به بالا شاهد وجود یخچال‌ها و بارش سنگین برف بودیم. وی افزود: در این صعود، اعضای تیم روزانه ‪ ۱۹‬ساعت اقدام به کوهنوردی می‌کرد که با توجه به انگیزه و توان اعضای تیم مشکل خاصی در زمینه وجود نداشت.
در ادامه این نشست، "کوروش رحیمی" سرپرست تیم کوهنوری گردشگری ورزشی نیز با ارایه گزارشی از سفر تیم به تانزانیا و صعود به قله کلیمانجارو گفت: تمامی محصولات تبلیغاتی اعم از لوح‌های فشرده و بروشورهای تبلیغاتی در طول سفر و مسیر حرکت تیم توزیع شد.
رحیمی افزود: در جریان این صعود زمستانی ‪ ۳۵‬تیم کوهنوردی از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند ولی به دلیل شرایط بد آب و هوایی منطقه، تنها سه تیم ایتالیا، ژاپن و ایران موفق به فتح قله کلیمانجارو شدند.
برپایه این گزارش، اعضای تیم کوهنوردی ورزشی گردشگری ایران دراین سفر موفق به دریافت دیپلم صعود به قله کلیمانجارو از فدراسیون کوهنوردی کشور تانزانیا شدند. "

صعود بانوان کوهنورد ایلامی به ارتفاعات

 "بمناسبت گرامیداشت عید سعید غدیرخم شماری از بانوان کوهنورد این استان روز یکشنبه به ارتفاعات یک هزار متری زینگان واقع در ‪ ۳۵‬کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام صعود کردند. معاون ورزش تربیت بدنی استان ایلام گفت: در این مسابقه ‪ ۳۰۰‬نفر از بانوان ورزشکار شهرستانهای ایلام، مهران، دهلران، آبدانان، دره‌شهر، ایوان و شیروان چرداول شرکت کردند. "محسن زارعی" به خبرنگار ایرنا افزود:این ورزشکاران با عبور از صخره‌های سخت گذر پرچم جمهوری اسلامی ایران را در بلندترین نقطه این ارتفاعات به اهتزار درآوردند.

وی هدف از اجرای این مسابقه کوهنوردی را گرامیداشت عید سعید غدیر خم عنوان کرد. وی ادامه داد: در پایان این مسابقه به ‪ ۳۰‬نفر از شرکت‌کنندگان برتر در این رقابت به قید قرعه جوایزی اهدا شد. اکنون یک هزار و ‪ ۵۰۰‬ورزشکار سازمان یافته زن و مرد در هیات کوهنوردی استان ایلام عضویت دارند. "

صعود بانوان کوهنورد شاهرودی به مجن

 "تیم کوهنوردی بانوان شهرستان شاهرود در آستانه عید غدیر روز چهارشنبه به ارتفاعات شهر مجن در شمال شهرستان شاهرود صعود کرد. این کوهپیمایی جمعی با شرکت ‪ ۲۳‬نفر از بانوان هیات کوهنوردی در حالی که این ارتفاعات پوشیده از برف بود صورت گرفت. مسوول هیات کوهنوردی بانوان شهرستان شاهرود گفت: این گروه به سرپرستی خانم الهام هفت‌آبادی بعد از ‪ ۱۲‬ساعت کوهپیمایی درمعابری که بیش از ‪۸۰‬ سانتیمتر برف آن را پوشانده بود، اجرا شد.

حمیده‌السادات بزازیان هدف ازاین کوهپیمایی را آشنایی شرکت‌کنندگان با فنون کوهپیمایی درشرایط برف وکولاک ذکر کرد. ارتفاعات مجن در البرز شرقی در‪ ۳۰‬کیلومتری شمال شهرستان شاهرود واقع است و بیش از سه هزار متر ارتفاع دارد. "

توصیه های رییس هیات کوهنوردی قزوین

 "رییس هیات کوهنوردی استان قزوین گفت: با توجه به سرمای شدید، افزایش بارش برف در ارتفاعات طی روزهای آینده و احتمال ریزش بهمن، کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات استان بخصوص ارتفاعات شمالی را دارند، قبل از حرکت و صعود به نکات ایمنی توجه کنند. حسین صفاری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کوهنوردان حتما به صورت گروهی اقدام به صعود کرده و از عبور در مسیرهای بهمن‌گیر خودداری کنند. وی خاطرنشان کرد: همراه داشتن پوشاک مناسب و تماس با اداره هواشناسی قبل از صعود از دیگر مواردی است که کوهنوردان باید به آن توجه نمایند.

صفاری گفت: کوهنوردان هنگام کوهنوردی درصورت تغییر وضعیت هوا بسرعت ارتفاع خود را کم کرده و از ادامه مسیر صرف نظر کنند. وی ادامه داد: کوهنوردان درصورت مواجهه با هرگونه حادثه، بسرعت با مراکز امدادی مانند هلال احمر تماس بگیرند. صفاری، ارتفاع برف را درنقاط شمالی استان قزوین ازجمله الموت و طالقان زیاد عنوان و به کوهنوردان توصیه کرد قبل از صعود با هیات کوهنوردی استان قزوین هماهنگی کنند تا از وضعیت مسیرهای کوهنوردی در استان آگاه شوند."

بانوان کوهنورد دزفول برفراز قلل سردشت

 "سه گروه کوهنورد از بانوان دزفولی با صعود به ارتفاعات کوهستانی بخش سردشت این شهرستان موفق به فتح قلل مرتفع این منطقه شدند. در این صعود که جمعه انجام شد گروه‌های کوهنوردی سهند ، زاگرس و ستاره بانوان، "قلعه شاداب" و "سگروین" درمنطقه شهیون بخش سردشت را فتح کردند. رییس هیات کوهنوردی شهرستان دزفول گفت: در این صعود که باهماهنگی این هیات انجام شد بانوان کوهنورد موفق به فتح قله‌های بالای یکهزار متر منطقه شدند. "غلامحسین حسن‌پور" افزود: همچنین پنج گروه کوهنوردی آقایان از روز گذشته با صعود به قله‌های هفت تنان ، سالند و قلعه شاداب این قله‌ها را فتح کردند.

وی انجام این صعودها را در راستای صعود زمستانی کوهنوردان و به مناسبت هفته ولایت و عید سعید غدیر خم اعلام کرد و گفت: آقایان شرکت‌کننده دراین صعودها قله‌های بالای دو هزار متر بخش سردشت در شمال دزفول را فتح کردند. شهرستان دزفول با ‪ ۴۰‬گروه کوهنوردی بانوان و آقایان بیشترین علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی در خوزستان را دارد. بخش کوهستانی سردشت در شمال شهرستان دزفول با داشتن کوههای مرتفع محل مناسبی برای ورزش کوهنوردی است. "

شاهرودی ها بر فراز قلعه موران

"هیات کوهنوردی شهرستان شاهرود در آستانه عید غدیر بعد از سه روز کوهنوردی روز شنبه به ارتفاع "قلعه موران"مرتفع‌ترین قله دراستان گلستان صعود کرد. این کوهنوردی جمعی با شرکت ‪ ۱۱‬نفر از هیات کوهنوردی شهرستان شاهرود در حالی که این ارتفاعات پوشیده از برف و یخ بود صورت گرفت. مسوول هیات کوهنوردی شهرستان شاهرود گفت: این کوهنوردی بعد از سه روز و با استفاده ازوسایل فنی و درشرایطی که دربرخی از مسیرهای صعود تا یک متر برف باریده بود با موفقیت انجام شد.

سید یوسف هاشمی افزود: این برنامه چهارمین صعود زمستانی این هیات است که با موفقیت اجرا شد. وی اظهار داشت : تیم کوهنوردی این شهرستان بعد از تیم ملی دومین صعود کننده به این ارتفاع درشرایط برف ویخ است. ارتفاع قلعه موران با سه هزار و ‪ ۲۵۰‬متر بلندترین قله در استان گلستان است. "

مسابقه سنگنوردی

هیئت کوهنوردی نیشابور با همکاری اداره محیط زیست شهرستان اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات سنگنوردی قهرمانی شهرستان در دو رده نونهالان و نوجوانان میکند .

این دوره از مسابقات  به مناسبت روز هوای پاک در تاریخ ۲۹/۱۰/۸۵ در سالن سنگنوردی تختی در دو مرحله از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ ظهر برگزار خواهد شد .

بازدید برای کلیه عزیزان آزاد است.

کلونی شهرستان

تیم کلونی شهرستان در آخرین اردو تدارکاتی خود در سال ۸۵ جهت اعزام به یکی از قلل ۸۰۰۰ متری جهان روز دوشنبه ۲۶/۱۰/۸۵ برای صعود به قله ی ۵۶۱۰ متری دماوند عازم منطقه خواهد شد.

با آرزوی موفقیت برای این تیم ارزشمند شهرستان .