www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

کاضم فریدیان موفق به صعود قله k2 شد.

image story

در ساعت 16:36 دقیقه به وقت محلی قله8611متری کی 2 دومین قله بلند جهان و


سرکش ترین کوه دنیا تسلیم اراده کوهنوردان تلاشگر شد


این موفقیت بزرگ در عرصه کوهنوردی را به عموم هموطنان ایرانی تبریک می گوئیم

دومین قله‌ی مرتفع شوروی سابق زیرپای کوهنورد یزدی

کوهنورد جانباز یزدی به دومین قله مرتفع اتحاد جماهیر شوروی سابق صعود خواهد کرد.

 مهدی گلشن‌نیا، دبیر هیات کوهنوردی و جانباز 25 درصد استان یزد، بمناسبت سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، با هزینه شخصی اقدام به صعود به قله 7143 متری لنین دومین قله مرتفع اتحاد جماهیر شوروی سابق و از سلسله کوه‌های پامیر، خواهد کرد.

در این صعود که 22 روز به طول خواهد کشید، خلیل نکوئی کوهنوردی از همدان نیز گلشن‌نیا را همراهی خواهد کرد.

گلشن نیا صعود به قللی چون قله‌ی 6870 متری البروس روسیه، قله‌ 7648 متری موستاک آتاک در چین، صعود به قله 5047 متری کازبرگ در کشور گرجستان و آرارات ترکیه به ارتفاع 5167 متر و ... را نیز در کارنامه خود دارد.

منبع : ایسنا

هم‌هوایی و بیماری ارتفاع در کوهنوردی

هم‌هوایی و بیماری ارتفاع در کوهنوردی
 
 
 
خبرگزاری میراث‌فرهنگی_ گردشگری_ رضا زارعی_: محبوبیت صعود به قلل مرتفع در فصل تعطیلات افزایش میابد. دیدن آموزش‌های لازم از عواملی است که موجب کاهش صدمات ناشی از بیماری ارتفاع می‌شود.
در کل توقف بیش از 12 ساعت در ارتفاع بالاتر از دو هزار و 500 متر از عواملی است که موجب بیماری ارتفاع می‌شود، ضمن آنکه صعود سریع نیز می‌تواند موجبات تشدید این بیماری شود.
این امر در تمامی گروه‌های سنی و بویژه کودکان رخ می‌دهد. در ارتفاع بالای سه هزار متر تاثیرات ارتفاع بر بدن موجودات زنده عمیق‌تر است و نیاز است تا با دقت بیشتری به ارتفاع کمپ هایمان بیافزائیم.
بدین منظور توصیه می‌شود پس از هر روز فعالیت کمپ‌ها را بیش از 300 متر ارتقاء ندهیم.
 
اما نشانه های بیماری ارتفاع که عموما پدیدار می‌شوند عبارتند از:
سر درد، سرگیجه، حالت تهوع، کاهش اشتها و بی‌خوابی.
 
در صورتی که حال فرد بیماری همراه با سرگیجه و بهم خوردگی تعادل و تنگی نفس بود، بلافاصله باید اقدام به پائین آوردن وی کنیم. هر گونه کوتاهی در این امر حوادث جبران ناپذیری را به همراه دارد.
 
هم هوایی
در ارتفاع بالای سه هزار متر برای هر شبمانی کمپ خود را مابین 300 تا 600 متر بالاتر برپا کنند.
در ارتفاع بالای سه هزار متر پس از هر هزار متر ارتفاع گرفتن، ملزم به یک روز استراحت در کمپ هستید.
هم هوایی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است.
تا حد امکان از رفتن با خودرو یا پرواز مستقیم به ارتفاع بیش از سه هزار متر اجتناب کنید. در غیر این‌صورت در 24 ساعت ابتدایی از فعالیت زیاد و ارتفاع گرفتن خودداری کنید. این امر موجب سازگاری بهتر شما با ارتفاع می‌شود.
حتی اگر علائم بیماری در شما ظاهر نشد باز هم بهتر است صعود خود را به تاخیر بیاندازید.
در صورت مشاهده آثار بیماری، پیش از وخیم شدن حال افراد بهتر است از ارتفاع خود بکاهید و پس از بهبود حالتان مجددا صعود کنید.
افراد دارای فشار خون بهتر است پیش از افزایش ارتفاع حتما با پزشک خود مشورت کنند.
همواره به این شعار پایبند باشید که صعود به بالاترین ارتفاع، شب‌مانی در پائین‌ترین ارتفاع ممکن.
 

کوهنوردان تیم ملی در کمپ یک برودپیک

بنا بر جدیدترین گزارش تلفنی عصر امروز توسط سعید جواهر پور سرپرست تیم ملی کوهنوردی مستقر در کمپ اصلی قله برودپیک ، وی اظهار داشت : اعضای تیم ملی که امروز به سمت کمپ یک این قله عزیمت کرده بودند ساعت ۱۵ به وقت تهران با لمس کمپ یک در ارتفاع ۵۴۰۰ متری نسبت به بارگذاری در این کمپ  اقدام کردند .

 

چهاردهمین کوهنورد برتر جهان

سیلویو موندلینی Silvio Mondinelli
با صعود برودپیک در روز دوازده جولای دو هزار و هفت سیلویو موندلینی - گنارو- نام خود را به عنوان چهاردهمین فاتح قلل هشت هزار متری دنیا و سومین ایتالیایی که پس از راینولد مسنر و سرجیو مارتینی بر فراز تمامی این قلل می ایستد به ثبت رساند. موندلینی همچنین تمامی 8000 متریها را بدون بهره گیری از کپسول اکسیژن مصنوعی صعود نموده و از اینرو وی بعنوان ششمین انسان موفق به این امر شده موندلینی متولد سال 1958میباشد وی از 18 سالگی کوه نوردی را با صعود به مونت روزا آغاز نمود و هم اکنون راهنمای کوه نوردی در منطقه آلاگنا والسیسیا می باشد. موندلینی طی سالهای 87 تا 91 تلاشهایی را بر روی قلل مختلف در مناطق هیمالیا و قراقروم و همچنین آمریکای شمالی و قلل آلپ صورت داد. وی صعود به قلل 8000 متری را با فتح ماناسلو در سال 1993 آغاز نمود و به ترتیب توانست این قلل را یکی پس از دیگری پشت سر نهد .


ماناسلو11 اکتبر 1993
چوآیو 1997
اورست 23 می 2001
دائولاگیری 2001
گاشربروم یک 2001
گاشربروم دو 2001
ماکالو 2002
کانچن چونگا 2003
کی دو 2004
نانگاپاربات 2005
شیشاپانگما 2006
آناپورنا 2007
برودپیک 2007
در این بین صعود به چهار قله هشت هزار متری در سال 2001 از تلاشهای بیاد ماندنی و قابل تحسین موندلینی به شمار می آید از سایر فعالیتهای موندلینی همچنین می توان به تلاش زمستانی وی به همراه تیمی از ایتالیا به سرپرستی سرجیو مارتینی بر روی برودپیک در زمستان دوهزار و سه اشاره نمود.

منبع وبلاگ کوه قاف : kouheghaf.blogspot.com

زیباترین قله بکر دنیا

هیمالیا نوردان قدیمی یانیک گرازیانی و کریستین تورمسدورف از فرانسه، موفق به صعود آلپی از مسیری بسیار دشوار بر روی کوه 7350 متری پوماری چیش جنوبی شدند تا بدین شکل نخستین صعود این کوه زیبا به نامشان ثبت گردد.

تورمسدورف در سال 2003 دو بار در تلاش برای فتح این کوه شکست خورده بود تا اینبار با تجربه ای از آن ناکامی ها بتواند زیباترین قله پوشیده از گرانیت و یخ رشته هیسپار موستاق، که بیشک زیباترین قله دست نخورده دنیا نیز محسوب می شود را فتح نماید.

آن دو 2700 متر مسیر دشوار صعود را در مدت زمان 5/4 روز از رخ جنوبی صعود کردند و در 12 جون به قله کوه دست یافتند. البته آنها 5/1 روز هم در بازگشت بر روی کوه بودند. 6 روزیکه تماما هوایی صاف منطقه را فرا گرفته بود.

در مجموع حدفاصل ارتفاع 6400 متر تا 7000 متری کوه را می توان به عنوان دشوارترین بخش صعود به شمار آورد که ترکیبی بود از سنگ و یخ. دو بخش دشوار با درجه -5.10 و 6M که هر بخش آن حدود 16 متر طول داشتند. یک کاهک و یک تنوره بلند این بخش را پوشانده بود.

در بازگشت آنها بخشی از مسیر را دست به سنگ و البته 35 طول را هم بر روی طناب فرود آمدند.

تورمسدورف معتقد است بخشی از مسیر بی شباهت به جبهه شمالی آیگر نبود. هر چند طول مسیر و ارتفاع صعود همه چیز را تحت تاثیر خود قرار می داد و البته جنس گرانیتی سنگ بر شکوه آن افزوده بود.

علاوه بر کوه نوردان فرانسوی این مسیر دو بار دیگر نیز توسط جولین کلیما و راجر پین (دبیر اسبق اتحادیه کوه نوردی انگلستان) مورد تلاش واقع شده بود. آنها در سال 99 در سومین شب مانی خود با سه بهمن سهمگین مواجه شدند و ناکام کوه را ترک کردند. دومین تلاش آنها نیز یک سال بعد بواسطه طوفان و آسیب دیدگی هر دو نفر در زمان بازگشت ناکام ماند.

 

منبع: American Alpine Journal

ترجمه شده : kooheghaf.com

 

از کوهنوردی شهرداری

تیم کوهنوردی شهرداری منطقه 4 تهران به قله آرارات صعود می‌کند

گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه خبری ورزش شهرداری، امیر هوشنگ زرین کمر، مسئول ورزش منطقه 4 عنوان کرد: تیم کوهنوردی شهرداری منطقه 4 در قالب یک تیم پانزده نفره به قله آرارات صعود خواهد کرد.
دکتر کمال مرادی، مشاور مالی شهرداری منطقه 4 در حوزه معاونت اجتماعی فرهنگی سرپرستی این گروه را برعهده خواهند داشت.
مسئول ورزش شهرداری منطقه 4 خاطر نشان کرد: این صعود با هماهنگی و نظارت سازمان ورزش شهرداری تهران و تربیت بدنی منطقه 4 انجام خواهد شد.

 

عرضه نخستین سیم کارت گردشگری جهان در ایران


.
برای نخستین بار سیم کارت گردشگری جهان با نام وست ویژن در ایران عرضه می‌شود.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ  سیم‌کارتهای وست ویژن برای تجار گردشگران و مسافران بین‌المللی کاربرد دارد و هزینه آنها را 80 تا 90 درصد کاهش می‌دهد.

"ابوالفضل بابایی"، مدیر پروژه سیم کارت گردشگری با بیان این خبر گفت: «کارتهای بین‌المللی موجود در ایران به صورت رومینگ فعال هستند ولی سیم‌کارتهای وست ویژن با استفاده از سیستم (Voip) قادر است هنگام صحبت‌ تمامی گفتگوها را به ایمیل شخص ارسال کند.»

بابایی با اشاره به اینکه در حال حاضر این سیم کارت در 132 کشور استفاده می‌شود اظهار داشت: «این سیم کارت در کشورهای حوزه خلیج فارس، امارات،عمان، دوبی و... توزیع شده است. این کار با سرمایه‌گذاری شرکت کیش وست ویژن که یک شرکت خصوصی است و با همکاری یک شرکت اپراتور خارجی در حال اجراست و تا 6 ماه آینده تلاش می‌کنیم که این سیم کارت را به 172 کشور انتقال دهیم.»

وی افزود: «تاکنون 10 هزار سیم کارت در دنیا عرضه شده که تمامی‌آن نیز پیش فروش شده است. قیمت این سیم کارت حدود 130 یورو است.

 بابایی تأکید کرد: «طبق تصمیم اتخاذ شده از سوی شرکت وست ویژن برای یکسان سازی واحد پول بین‌المللی، هزینه سیم کارتهای وست ویژن بر حسب یورو محاسبه و کسر می‌شود.»

همایش روز دماوند در رینه برگزار می‌شود

رییس انجمن کوهنوردان ایران: «با این اندیشه که بتوانیم مسوولیت خود را نسبت به کوهستان‌ها که سرچشمه‌ آب، دربرگیرنده‌ خاک و تلطیف کننده‌ هوا هستند بشناسیم، سیزدهم تیر را روز دماوند می‌خوانیم.»
انجمن کوهنوردان به دنبال ثبت 13 تیر به عنوان روز دماوند است
خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گردشگری ـ همزمان با روز سیزدهم تیرماه، همایش روز دماوند(تیرگان) در شهر رینه که در پای کوه دماوند قرار دارد برگزار می‌شود.
تیرگان، روز اسطوره‌ای آرش کمانگیر و فرصتی برای گرامی داشت آب و خاک و هوا است.
عباس محمدی، رییس انجمن کوهنوردان ایران در این‌باره گفت: «با این اندیشه که بتوانیم مسوولیت خود را نسبت به کوهستان‌ها که سرچشمه‌ آب، دربرگیرنده‌ خاک و تلطیف کننده‌ هوا هستند بشناسیم، سیزدهم تیر را روز دماوند می‌خوانیم.»
برنامه‌های این همایش شامل بررسی جایگاه دماوند در اسطوره‌ها و ادب فارسی،‌ اشاره‌ای به میراث فرهنگی منطقه‌ دماوند،‌ گفتگو در مورد عوامل تخریب کوهستان دماوند و اجرای موسیقی محلی مازندران است.
دکتر پرویز رجبی، ‌پرفسور حسن امین و محمدعلی اینانلو از سخنرانان این همایش هستند.
این برنامه روز پانزدهم تیر از ساعت 14 تا 17 در سالن ارشاد اسلامی شهرستان رینه برگزار می‌شود.
انجمن کوهنوردان ایران،‌گروه موسیقی چکاد البرز مردم محلی از برگزار کنندگان این همایش هستند.
کوهنوردان و دوستداران محیط‌زیست، سیزدهم تیرماه (روز تیرگان) را به عنوان روز "دماوند" معرفی کرده‌اند و از مقام‌های مسئول خواستند تا این روز را در تقویم رسمی کشور بگنجانند. هدف از این کار، جلب توجه همگان به لزوم حفاظت محیط‌های کوهستانی به ویژه دماوند که نماد طبیعی ایران به شمار می‌رود، اعلام شده است.
سال گذشته نیز همایشی با همین عنوان در شهرستان رینه برگزار شده بود.

ورفتند

 و رفتند !

گامهایتان استوار ، دلهایتان شاد و صعودتان شادی بخش روح اوراز

    

خداحافظی زوج های کوهنورد ، چشم ها و حلقه اشک !

اما مادر ، دعای تو یه چیز دیگس !

     

                    حاجی ، سفر حج کجا و این کجا !                 واسه گاشربروم یک فیلم کم نیاری جوون !

 

بالاخره رفتنی شدیم، باورت میشه ؟!

   

            آقا دبیر ، آقا مشاور ، آقا بین الملل ... همه بودن !                               ...  آقا سرپرست  !

آقا مهدی داور پور هم اومده بود ! ... اما نه واسه ویزیت دکتر !

راستی آن مسافر هم بود ... اما مسافر نبود !!

پر و پیمون رفتین ... الهی که با دست پر هم برگردین !

از صعود برون مرزی بانوان خراسانی

برنامه صعود بانوان خراسان رضوی به قله «منگلک سار» پاکستان

رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی گفت: صعود به قلل «گاش پروم» و «منگلک سار» در تابستان و به وسیله کوهنوردان برجسته استان انجام خواهد شد.

حسن نعیم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) _ منطقه خراسان، افزود: صعود به قله «منگلک سار» در کشور پاکستان به وسیله بانوان کوهنورد استان انجام خواهد شد که فصل جدیدی برای صعودهای بانوان است.

وی ادامه داد: هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی پنج سال پیاپی است که مقام نخست کشور را دارد و امیدوارم با برگزاری کلاس‌های آموزشی این رتبه را همچنان حفظ کنیم.

نعیم‌آبادی «اخلمد» را فنی‌ترین دره سنگ‌نوردی کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دره «اخلمد» چناران از درجه فنی بالای سنگ‌نوردی در کشور برخوردار است.

وی افزود: دره اخلمد چناران جدا از جذابیت‌های گردشگری، به دلیل تنوع مسیرهای مختلف صعود، یکی از قطب‌های مهم سنگ نوردی کشور است.

نعیم آبادی با اشاره به تاسیس اولین مدرسه سنگ نوردی کشور در اخلمد بیان کرد: در دره اخلمد نزدیک به 100 دیواره سنگ نوردی شناسایی و به ثبت فدراسیون رسیده است، ضمن این که 2 جان پناه معلق وجود دارد.

رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون دو کنگره سنگ نوردی کشور، کلاس‌های آموزشی و مسابقات و اردوهای تفریحی توسط این مدرسه برگزار شده است.

نعیم‌آبادی ادامه داد: امسال از محل اعتبارات عمرانی شهرستان 550 میلیون ریال برای تکمیل 2 جان پناه اخلمد یافته است.

وی خاطرنشان کرد: وجود دره فریزی، گلمکان و بقمچ که از مسیرهای مناسب صعود به قلل بینالود و هزار مسجد است، موجب شده چناران قطب مهم کوهنوردی استان محسوب شود.

رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون با توجه به استقبال شهرستان‌ها، در سبزوار و تربت‌حیدریه دیواره سنگ‌نوردی نصب شده است.

 

گزارش تصویری از تیم ملی

گزارش تصویری از راهیان هیمالیا در آکادمی ملی المپیک

تیم ملی کوهنوردی ، ترکیبی دگرگون شده با حضور هیمالیا نوردان جوان  ( جابر انصاری و دکتر بهپور در عکس غایبند )

نظم و ترتیب ، توصیه موکد سرپرستی

           

شادابی و روحیه خوب نفرات در تمرین دیروز

حضور خبرنگاران در تمرین دیروز

ملی بالاخره 9 تیر می پرد !

تیم ملی کوهنوردی شنبه ۹ تیر عازم پاکستان می شود



کاروان اعزامی تیم ملی کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ۱۵ نفر شنبه ۹ تیر ماه ساعت ۲۳ از طریق فرودگاه امام خمینی ( ره ) عازم کشور پاکستان می شود .

این تیم قصد دارد قله برودپیک با ارتفاع ۸۰۴۷ متر و سپس قله گاشربروم یک با ارتفاع ۸۰۶۸ متر را صعود کند .

اسامی نفرات اعزامی عبارتند از : سعید جواهر پور ( سرپرست ) - امیرحسین جابر انصاری - مقبل هنرپژوه - حامد کرامت - علی اصغر خواجوند صالحانی- محسن آهنگری - عباس رنجبری صوفیانی - مهدی پهلوانی - اسماعیل سپهری - سید عبدالحسین صالحی - محمد واسع سید موسوی - آرمان شهپری - محمد نبی عامریان - حسن زارعی و علیرضا بهپور ( پزشک تیم )

برنامه صعود تیم ملی کوهنوردی حدود ۲ ماه به طول می انجامد .

اعضای تیم پیش از عزیمت در روزهای پنج شنبه ، جمعه و شنبه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران ، هتل آکادمی ملی المپیک مسقر خواهند بود .

تسلیت !

با خبر شدیم فرخنده صادق از اعضای نام آشنای تیم ملی کوهنوردی بانوان ، فاتح قله اورست ، این روزها سوگوار غم از دست دادن پدر است . ضمن آرزوی مغفرت واسعه الهی برای آنمرحوم و عرض تسلیت به ایشان و خانواده محترم ، به اطلاع می رساند به همین مناسبت مجلس ترحیمی در روز سه شنبه  ۵ تیر ماه از ساعت۱۸ تا ۳۰/۱۹ در مسجد حضرت ابوالفضل ( ع ) واقع در ؛ تهران ـ ستارخان - بعد از باقر خان - ابتدای خیابان کوکبی منعقد می شود .

 

اولین ارتباط و گزارش تلفنی مهدی اعتماد فر از پاکستان

دقایقی پیش مهدی اعتماد فر از طریق ارتباط با تلفن ماهواره ای وضعیت خود را در ارتفاعات هیمالیای پاکستان  گزارش داد .

وی گفت : پس از راهپیمایی های اولیه ، در حال حاضر در کمپ اصلی گاشربروم با ارتفاع تقریبی ۵۰۰۰ متر مستقر شده ام و اگر شرایط فراهم باشد در دو روز آینده صعود خود را به ارتفاعات بالاتر آغاز خواهم کرد . اعتماد فر وضعیت هوا را نسبتا خوب برشمرد و از حضور تیم های مختلف بین المللی در منطقه یاد کرد .

شایان ذکر است : گفته می شود کاظم فریدیان نیز در کمپ اصلی کی ۲ مستقر شده و در تدارک صعود به ارتفاعات بالاتر است . از حسین نظر تا کنون گزارشی دریافت نشده است .