www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

از صعود برون مرزی بانوان خراسانی

برنامه صعود بانوان خراسان رضوی به قله «منگلک سار» پاکستان

رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی گفت: صعود به قلل «گاش پروم» و «منگلک سار» در تابستان و به وسیله کوهنوردان برجسته استان انجام خواهد شد.

حسن نعیم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) _ منطقه خراسان، افزود: صعود به قله «منگلک سار» در کشور پاکستان به وسیله بانوان کوهنورد استان انجام خواهد شد که فصل جدیدی برای صعودهای بانوان است.

وی ادامه داد: هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی پنج سال پیاپی است که مقام نخست کشور را دارد و امیدوارم با برگزاری کلاس‌های آموزشی این رتبه را همچنان حفظ کنیم.

نعیم‌آبادی «اخلمد» را فنی‌ترین دره سنگ‌نوردی کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دره «اخلمد» چناران از درجه فنی بالای سنگ‌نوردی در کشور برخوردار است.

وی افزود: دره اخلمد چناران جدا از جذابیت‌های گردشگری، به دلیل تنوع مسیرهای مختلف صعود، یکی از قطب‌های مهم سنگ نوردی کشور است.

نعیم آبادی با اشاره به تاسیس اولین مدرسه سنگ نوردی کشور در اخلمد بیان کرد: در دره اخلمد نزدیک به 100 دیواره سنگ نوردی شناسایی و به ثبت فدراسیون رسیده است، ضمن این که 2 جان پناه معلق وجود دارد.

رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون دو کنگره سنگ نوردی کشور، کلاس‌های آموزشی و مسابقات و اردوهای تفریحی توسط این مدرسه برگزار شده است.

نعیم‌آبادی ادامه داد: امسال از محل اعتبارات عمرانی شهرستان 550 میلیون ریال برای تکمیل 2 جان پناه اخلمد یافته است.

وی خاطرنشان کرد: وجود دره فریزی، گلمکان و بقمچ که از مسیرهای مناسب صعود به قلل بینالود و هزار مسجد است، موجب شده چناران قطب مهم کوهنوردی استان محسوب شود.

رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون با توجه به استقبال شهرستان‌ها، در سبزوار و تربت‌حیدریه دیواره سنگ‌نوردی نصب شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد