www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

تجهیز جان پناه دوشهید

احتراماً بدینوسیله به استحضار می رساند براساس تقویم هیأت کوهنوردی در آخرین برنامه پاییزه طبق سنوات همیشگی اقدام به تجهیز جان پناه دوشهید نموده در این برنامه که بیش از 30 نفر شرکت داشتند داخل جان پناه رنگ آمیزی و دو طبقه ی جان پناه موکت گردیده و شیشه های شکسته نیز تعویض گردیده و تعمیرات مورد نیاز جزئی نیز انجام شد و همچنین نیز دو عدد تابلو راهنما یکی در ابتدای کتل نردبان و یکی در ابتدای بزه نردبان نصب و اطلاعات و مختصات منطقه برروی آنها نصب گردید و اینک جان پناه دوشهید در شرایط بهتری پذیرای کوهنوردان و علاقه مندان به صعود قله بینالود در زمستان خواهد بود.

ایوب امین الرعایایی در نامه ای به اداره تربیت بدنی نیشابور استعف

ایوب امین الرعایایی در نامه ای به اداره تربیت بدنی نیشابور استعفاء کرد.

   ریاست محترم اداره تربیت بدنی شهرستان نیشابور با سلام واحترام ضمن تقدیر و تشکر از حضرتعالی و همکاران محترم در اداره تربیت بدنی شهرستان به جهت همکاری و مساعدت با هیأت کوهنوردی، بدینوسیله استعفای خود را تقدیم حضورتان می نمایم. امید دارم با اقدام به موقع و تغییر مسؤول جدید هیأت، از ورود هرگونه آسیب به هیأت کوهنوردی نیشابور پیشگیری فرمایید. اینجانب از تاریخ 1/10/87 هرگونه مسؤولیتی را از خود سلب می نمایم. والسلام.     ایوب امین الرعایایی رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان نیشابور هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خراسان رضوی جهت استحضار

تیم نیشابور فاتح مسابقات سنگ نوردی آتش نشانان کشور شد

نیشابور برسکوی قهرمانی دومین دوره مسابقات سنگ نوردی آتش نشانان کشور ایستاد. در پایان این مسابقات که در مجموعه ورزشی "رفانیر" نیشابور برگزار شد تیمهای اصفهان و سبزوار دوم و سوم شدند.

غلامعلی برات زاده، حمید توزنده‌جانی و ابوالفضل فولادی" هرسه از نیشابور، مقامهای اول تا سوم بخش سختی مسیر این مسابقه را کسب کردند.

همچنین حمید توزنده‌جانی از نیشابور، مهدی باقری نژاد از اصفهان و سجاد محب‌الاسلام از نیشابور رتبه‌های اول تا سوم بخش سرعت سنگ نوردی را به خود اختصاص دادند.

جام اخلاق این مسابقات به تیم آتش نشانی اراک اعطا شد.ک/‪۲‬

هوشنگ ولی پور ، سرپرست هیات کوه نوردی خراسان رضوی

آقای هوشنگ ولی پور طی حکمی از سوی مهندس شعاعی رییس فدراسیون کوه نوردی و صعود های ورزشی ، به عنوان  سرپرست هیات کوه نوردی  استان خراسان رضوی تا تشکیل مجمع این هیات منصوب شد.

نخستین صعود برون مرزی تیم کوهنوردی جانبازان شرکت ملی نفت ایران

مسوول کمیته کوهنوردی جانبازان شرکت ملی نفت ایران از نخستین صعود برون مرزی تیم کوهنوردی جانبازان صنعت نفت به ارتفاعات آفریقا در زمستان امسال خبر داد.

حسین باقر زاده در گفت و گو با خبرنگار شانا در توضیح این خبر افزود: در نشستی که بعد از ظهر امروز (دوشنبه ۱۸ آذرماه) اعضای این کمیته با اعضای فدراسیون کوهنوردی کشور خواهند داشت، مشخص خواهد شد که تیم کوهنوردی جانبازان شرکت ملی نفت ایران به کدام یک از ارتفاعات قاره آفریقا صعود خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در این نشست با توجه به وضعیت جسمانی اعضای تیم در مورد صعود به یکی از ارتفاعات آفریقا از جمله کلیمانجارو، همچنین زمان صعود (بهمن یا اسفند) تصمیم گیری خواهد شد.

باقر زاده با بیان این که اعضای تیم در زمان صعود ۲۰ نفر خواهد بود، زمان پیش بینی شده برای صعود به قله ای را که در جلسه امروز مشخص خواهد شد، ۱۵ روز اعلام کرد و افزود: اعضای تیم تا آن زمان با انجام تمرین های تخصصی زیر نظر سرمربی این تیم (مهدی زاده، کوهنورد بین المللی)، خود را آماده خواهند کرد..

مسوول کمیته کوهنوردی جانبازان شرکت ملی نفت ایران، با بیان این که تیم از نظر آمادگی جسمانی در شرایط مطلوبی به سر می برد، تصریح کرد: تمرینات تخصصی اعضای تیم کوهنوردی جانبازان شرکت ملی نفت ایران، با توجه به علاقه مندی آنها و امکاناتی که در اختیار دارند، به طور منظم انجام می شود.

باقر زاده با اشاره به فعالیت۳ ساله کمیته کوهنوردی جانبازان شرکت ملی نفت ایران، تصریح کرد: این کمیته در دو سال گذشته پر تلاش ظاهر شده است و با توجه به برنامه های مدون، صعود های مختلفی را به ارتفاعات داخل کشور داشته است که از آن جمله می توان به علم کوه( استان گلستان)، گینه ( بندر هرمزگان) و سبلان اشاره کرد

لحظه به لحظه با جستجوگران هیمالیا در شبکه سه

لحظه به لحظه با جستجوگران هیمالیا در شبکه سه

خبرگزاری فارس: مجموعه تلویزیونی «پدیده و خالق» با موضوع جستجوگران هیمالیا از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجموعه تلویزیونی «پدیده و خالق» که صعود تیم ملی کوهنوردی ایران به یکی از قلل همیالیا و همچنین عملیات پر مخاطره جستجو برای یافتن پزشک تیم ملی (دکتر سعید بهارلو) را به تصویر کشیده است و به‌زودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
گروه ورزش شبکه سه در نظر دارد این مجموعه مستند را که به صعود اخیر تیم ملی به قله تیلی چوپیک اختصاص دارد، در 13 برنامه 35 دقیقه‌ای آماده پخش کند.
پدیده و خالق به تهیه کنندگی و کارگردانی مهرداد گودرزپور مستند ساز این شبکه آماده پخش می‌شود که پیش از این مستندهای گوناگونی همچون فاتحان اورست و از صعود تا صعود (ویژه صعود و مرگ محمد اوراز) را ساخته است.

بررسی حادثه ی تیلیچوپیک در کمیسیون فنی نظارت و بررسی حوادث

کمیسیون فنی نظارت و بررسی حوادث کوه نوردی عصر روز چهارشنبه 13 آذر ماه با حضور اکثریت اعضاء در محل فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی تشکیل جلسه داد .

ر این جلسه ؛ دو موضوع در دستور کار قرار داشت . بحث و بررسی پیرامون حادثه ی پیش آمده برای پزشک تیم ملی امید در جریان برنامه ی صعود این تیم در ارتفاعات هیمالیا ( قله ی تیلیچوپیک ) و هم چنین جمع بندی در رابطه با حادثه ی پیش آمده برای یکی از مربیان در دوره آموزشی اخلمد .

در خصوص حادثه ی پیش آمده برای دکتر « سعید بهاءلو » در برنامه ی صعود به قله ی  تیلیچوپیک ، ابتدا رضا زارعی که به عنوان خبره ی ورزشی فدراسیون به جهت حضور در عملیات جست و جو به کشور نپال و منطقه ی مربوطه اعزام شده بود ، گزارش مشروحی از ابعاد و دلایل حادثه عنوان کرد که پس از ارائه ی نقطه نظرات سایر اعضاء ، مقرر گردید گزارش مکتوب و کامل تر این حادثه تهیه و در اختیار اعضاء کمیسیون قرار گیرد تا پس ازتأمل و  بررسی بیشتر و دقیق تر ؛ جمع بندی و نظر نهایی در رابطه با این حادثه جهت هر گونه اقدام مقتضی به فدراسیون اعلام گردد .

گفتنی است در حاشیه ی این جلسه به ضرورت تشکیل « کمیته انضباطی » فدراسیون که قرار است پس از بررسی و تصویب نهایی هیئت رئیسه به زودی محقق گردد نیز اشاره و نقطه نظراتی ارائه شد .

در این جلسه آقایان : دکتر صالحی مقدم ، سید مرتضی موسوی ، رضا زارعی ، مهدی داورپور ، دکتر مساعدیان ، مهدی شیرازی ، کیومرث بابازاده ، حسن جواهرپور ، محسن نوری و محمد رضا خلیلی قاضی حضور داشتند .

 

رئیس فدراسیون کوهنوردی باید برکنار شود

خانواده دکتر بهالو، پزشک تیم کوهنوردی امید کشورمان که طی صعود به کوه‌های هیمالیا بر اثر حادثه مفقود شده بود طوماری با 459 امضا برای رئیس سازمان تربیت بدنی ارسال کردند. 

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، خانواده، بستگان و دوستان دکتر بهالو و اساتید دانشگاهی در جریان برگزاری یادمان‌هایی در هفته های گذشته، طوماری با 459 امضا و با موضوع برگرداندن پزشک تیم کوهنوردی امید و برکناری رئیس فدراسیون کوهنوردی به رئیس سازمان ورزش ارایه کردند.

در این طومار رسیدگی به حادثه مفقود شدن دکتر بهالو در نپال، بازگردادن وی در اسرع وقت به خاک میهن و برکناری رئیس فدراسیون کوهنوردی به دلیل کوتاهی در انجم عملیات امداد و نجات از رئیس سازمان تربیت بدنی درخواست شده است 

منبع:http://www.ipna.ir/shownews.aspx?newsid=7375

کوهنوردان ژاپنی در کوههای نیوزیلند گرفتار شده اند

کوهنوردان ژاپنی در کوههای نیوزیلند گرفتار شده اند
  
تهران / واحد مرکزی خبر / اجتماعی
تلاشهای امدادگران نیوزیلندی برای نجات دو کوهنورد ژاپنی در کوههای نیوزیلند بی نتیجه مانده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، دو کوهنورد ژاپنی از پنج روز پیش در میان برفهای نزدیک
کوه کوک در نیوزیلند گیر افتاده اند. بخاطر وضعیت بغرنجی که این کوهنوردان در ان قرار گرفته اند نجات انها از میان کوههای پوشیده از برف ممکن نیست. امدادگران با استفاده از بالگرد برای این کوهنوردان مواد غذایی به پایین انداخته اند. به گفته سازمانهای امدادی نیوزلند نجات این افراد تا چهار روز دیگر نیز امکان پذیر نخواهد بود. این دو کوهنورد در داخل چادر خود محبوس شده اند. وزش بادهای شدید و کاهش میدان دید سبب شده است عملیات نجات این دو کوهنورد امکان پذیر نباشد00:54:04.23

در پی برگزاری یادمان دکتر سعید بهاءلو

حاصل برگزاری یادمانهای دکتر سعید بهاءلو

شهرکرد ( شنبه 9/9/87 )

نگارش طوماری با محتوای 1. رسیدگی ٬ نقد و بررسی دقیق حادثه 2. تعیین و معرفی دلایل رخداد حادثه ، که به امضای 143 تن از پزشکان همکاران همکلاسیان و دوستان دکتر بهاءلو رسید و به ریاست سازمان تربیت بدنی جناب آقای مهندس علی آبادی تحویل گردید.


تهران ( سه شنبه 12/9/87)

نگارش طوماری با محتوای 1. بازگرداندن سعید بهاءلو در هر شرایط و به هر نحو ممکن 2. برکناری مهندس محمود شعاعی رئیس فدراسیون کوهنوردی که بزرگترین اشتباهات در این حادثه از جانب ایشان بوده و سرآمد اشتباهاتش عدم جلوگیری از صعود پزشک تیم به قله بود ، این طومار به امضای 316 تن از اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران، دوستان و بستگان دکتر بهاءلو رسید و به ریاست سازمان تربیت بدنی جناب آقای مهندس علی آبادی تحویل گردید. 

منبع:http://avafarda.blogfa.com/post-30.aspx

مربی محمد اوراز هیمالیا بسان طنابی است که یک سرش صعود است وسر دی

فتگوی ویژپایگاه خبری بینالود با حسین قربانی مربی زنده یاد محمداوراز  البته ما باید بپذیریم که صعودهای هیمالیا نوردی عواقب این چنین نیز دارد هرچند باور کردنش سخت است ولی باید با یک دیدکاملاً باز وقبول واقعیت ها به هیمالیا نوردی به پردازیم وبدانیم که هیمالیا بسان طنابی است که یک سرش صعود است وسر دیگرش شاید مرگ وچه بسا بزرگانی در این راه بدیارباقی شتافته اند

ادامه مطلب ...

مراسم اولین سالگرد درگذشت جوان‌ترین کوهنورد قله‌های هیمالیا، در

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم که با حضور جمع کثیری از دوستداران "مقبل هنرپژوه" برگزار شد، حاج حسن عباسی، فرماندار بوکان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این قهرمان بزرگ گفت: مقبل برای تمام جوانان یک الگوی کامل است.

وی افزود:‌ او با اتکا بر خدا، خود باوری و اعتماد به نفس خیلی زود توانست به مقام یک قهرمان واقعی دست یابد و برای کشور و هموطنانش افتخار آفرین باشد.

وی تصریح کرد:‌ مقبل قهرمانی بود که پرچم پرافتخار ایران را در قله‌های مرتفع جهان برافراشت و امروز به عنوان یک پهلوان و قهرمان ملی یاد و خاطره‌اش در میان ما زنده مانده است.

دکتر قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن یادآوری خاطراتی از این کوهنورد جوان اظهار داشت: اگر کسی در قلب مردم جای بگیرد هرگز نمی‌میرد و همیشه یاد و خاطره اش جاودان خواهد ماند.

وی افزود: مقبل هنرپژوه، قهرمانی است که نه تنها برای مردم بوکان بلکه برای تمام ایران مایه افتخار و سرافرازی است و هیچ گاه نام و یادش از خاطر مردم پاک نمی‌شود.

در ادامه مراسم نیز ضمن قرائت اشعاری توسط چند تن از شاعران بوکانی در وصف مقبل، مستندی از زندگی وی که توسط هیات کوهنوردی تهیه شده بود، پخش شد.

در پایان مراسم حاضرین به مزار مقبل در محل کوه برده زرد رفته و با تقدیم گل یاد و خاطرش را گرامی ‌داشتند.

یادمان

 

در شهرکرد و تهران برگزار خواهد شد


زمان : سه شنبه ۱۲/۹/۸۷ ساعت ۱۴ الی ۱۶

مکان : خیابان ۱۶ آذر ٬ خیابان پور سینا ٬ دانشگاه علوم پزشکی تهران ٬ تالار ابن سینا

دبیر فدراسیون کوهنوردی: ‌110 میلیون برای پیدا کردن دکتر بهالو هز

دبیر فدراسیون کوهنوردی گفت: بودجه یکسال فدراسیون 150 میلیون تومان است و ما برای نجات دکتر بهالو پزشک تیم امید کوهنوردی تا کنون 110 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم

 

ادامه مطلب ...