www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

سامان نعمتی هنوز بازنگشته-برای بازگشتش دعا کنید!

سامان نعمتی هنوز بازنگشته-برای بازگشتش دعا کنید!
 

سامان وقتی می بیند همه در حال بازگشت هستند به موازات بقیه شروع می کند به پایین آمدن، ظاهرا بسیار ناراحت بوده از این که به علت سرعت کم، زمانِ لازم برای صعود قله را از دست داده است و

هوا خوب بوده و برخلاف پیش بینی ها ی قبلی تا اواسط روز باد سرعت چندانی نداشته است و از آن به بعد کم کم هوا رو به خرابی گذاشته و بارش شروع شده است.

حوالی ساعت 10 صبح بوده که سامان نعمتی برخلاف تلاش و قدرت بدنی بالایی که تا این مرحله ی برنامه داشته دچار علائم ارتفاع زدگی و خواب آلودگی می شود، سرپرست از سامان می خواهد که برگردد پایین اما او قبول نمی کند کمی دیگر ادامه می دهند یک بار کاظم و یک بار احسان داوطلب می شوند که از صعود صرف نظر و همراه سامان برگردند پایین اما سامان باز تسلیم نمی شود تیم یک ساعت دست از حرکت بر می دارد و بنا می شود که همه با هم برگردند پایین، هوا هنوز خوب و روشن بوده و برای رسیدن به کمپ چهار کاملا مساعد... سامان بالاخره تسلیم می شود و قبول می کند برگردد کمپ چهار به شرطی که تیم به حرکت خود ادامه دهد.
وقتی اعضای تیم به سمت قله حرکت می کنند و از سامان به اندازه ی کافی فاصله می گیرند متوجه می شوند که سامان برخلاف قولش دارد آرام آرام صعود می کند اما با مکث و ایست ها ی طولانی...

کاظم و سهند ساعت 16 عصر ؛حسین و احسان و لیلا بین 16:30 الی 17 روی قله می ایستند... از این ساعت به بعد باد و بارش که از دو سه ساعت قبل شروع شده بوده شدت می گیرد ( بعد از ساعت 16:30 ارتباط ما هم با تیم قطع شد و براساس گزارش پشتیبانی در بیس کمپ بی سیم ها هم قطع شده بودند.)

سامان وقتی می بیند همه در حال بازگشت هستند به موازات بقیه شروع می کند به پایین آمدن، ظاهرا بسیار ناراحت بوده از این که به علت سرعت کم، زمانِ لازم برای صعود قله را از دست داده است و سعی می کرده با فاصله ی 20 دقیقه ای از سایر افراد تیم حرکت کند و گویا قصد داشته از تیم جدا شود؛ شب را بیواک و روز بعد قله را صعود کندکه با توجه به گزارش های هواشناسی این کار بسیار خطرناک است.

با تاریکی هوا بر شدت باد و کولاک هم افزوده شده و شرایط بسیار دشوار و خطرناکی را برای اعضای تیم رقم زده است به طوری که کاظم و احسان رفته اند دنبال پیدا کردن چادر ها و با وجود جی پی اس و داشتن جهت، ساعت 2 بعد از نیمه شب موفق شده اند به محل کمپ چهار برسند و سایر افراد را خبر کنند. بالاخره ساعت 5 صبح سهند و لیلا و حسین که هر کدام شب سختی را با بیواک در هوای بسیار بد گذرانده اند به چادرها می رسند اما سامان نمی آید.

افراد تا ساعت 16 به وقت پاکستان در کمپ 4 منتظر سامان مانده اند و در هوای بسیار خراب دنبال رد پا یا خبری از او ، اما در نهایت ساعت 16:30 به وقت پاکستان به سمت کمپ 3 حر کت کرده اند. اگر سامان بعد از بیواک در میان صخره ها قصد صعود به قله داشته باشد ریسک بزرگی کرده است. افراد تیم یک چادر با تجهیزات و بی سیم و مواد غذایی در محل کمپ 4 جا گذاشته اند و با هماهنگی هایی که از طرف سرپرست با بیس کمپ انجام شده است با وجود هوای خراب، دو باربر ارتفاع ماموریت پیدا کرده اند با تجهیزات کامل برای کمک به سامان به سمت کمپ های بالا حرکت کنند تا بتوانند فردا خود را به کمپ 4 برسانند. خوشبختانه فردا هوا کمی آرام می گیرد و صبح زود هلی کوپتر با همراهی محمد نوروزی از بیس کمپ گشت زنی را آغاز خواهد کرد متاسفانه امشب به علت نامساعد بودن هوا،هلی کوپتر قادر است تا ارتفاع 6000 متری پرواز کند.

عادت نداریم و باور نمی کینم که باید این جا خبر نامساعدی بنویسیم چه برسد به دادن ِخبر نگرانی از سلامت دوست توانا و هم نوردِ محجوب مان سامان نعمتی...از صمیم قلب آرزو می کنیم با شنیدن خبر سلامتی اش از این بهت ناباورانه که سخت آزرده و دل نگران مان کرده بیرون بیاییم.
هم نوردان و دوستان با تمام وجود، انرژی و توان تان دعا کنید...
منبع : ایران چلنحر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد