www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

قبول پیشنهاد ایران برای صعود آسیایی به یکی از قلل نپال

قبول پیشنهاد ایران برای صعود آسیایی به یکی از قلل نپال

مهندس محمود شعاعی محمود شعاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خصوص جلسه‌ی فدراسیون کوهنوردی آسیا در نپال  اظهار کرد: این جلسه با حضور اعضای هیات رییسه فدراسیون کوهنوردی آسیا و همزمان با روز جهانی اورست و سالگرد نخستین صعود توسط "هیلاری" به بام دنیا انجام شد. موضوعات مختلفی مانند پرداخت حق عضویت کشورهای عضو، اعلام تراز مالی توسط خزانه‌دار مجمع آسیایی، جزئیاتی درمورد میزبانی ایران برای مجمع آسیایی و جهانی مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه همچنین پیشنهاد دوم ایران درمورد صعود به یکی از قله‌های بالای 6 هزار متری نپال به صورت دسته جمعی مورد موافقت قرار گرفت. این صعود در فصل بهار سال 88 برگزار خواهد شد که کوهنوردی ایران هم طبق آیین نامه‌ی صعودهای دسته جمعی آسیا، دو نماینده خواهد داشت.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ادامه داد: پیشنهاد اول ایران در این اجلاس صعود به قله‌ی دماوند به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که با توجه به احتمال شرایط نا مساعد زمستانی این پیشنهاد مورد قبول واقع نشد.

وی یادآور شد: در نشریه‌ای که سال گذشته از سوی کنفدراسیون آسیا در معرفی کشورهای آسیایی منتشر شده بود، حق معرفی ایران خوب ادا نشده بود. این امر مخالفت‌هایی از ایران را در پی داشت و مقرر شد اصلاحات لازم صورت گیرد .

شعاعی درمورد جزئیات مطرح شده پیرامون مجمع جهانی و آسیایی به میزبانی ایران در اجلاس آسیا در نپال گفت: این مجمع یک روز درمورد آسیایی‌ها و یک روز درمورد اعضای جهانی برگزار می‌شود. می‌خواهیم با استفاده از این موقعیت مناظر طبیعی کشورمان را معرفی کنیم. صعود به دماوند را هم در برنامه داریم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد