www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

اخبار هیمالیا


از بیابانهای حجاز تا بام دنیا
فاروق سعد حمد آل زومان کوه نورد 30 ساله عربستان سعودی در تلاش است تا پرچم سبز رنگ کشورش را بر فراز بام دنیا اورست به اهتزاز در آورد. وی در صورت صعود قله اورست دومین کوه نورد عربی خواهد بود که به این موفقیت نائل می آید. پیش از این در سال 2002 سعدالرفاهی کوه نورد کویتی به عنوان نخستین کوه نورد عرب توانست ضمن صعود اورست به خاطر فتح 7 قله مرتفع قاره های مختلف به باشگاه فاتحان 7 قله راه یابد.
منبع
http://www.thememriblog.org

رکورد صعود به لوتسه
یکروز قبل از آنکه آپا شرپا توانست به هجدهمین فتح خود در اورست نائل آید, شرپا پالدن نامگی موفق شد قله لوتسه را برای چهارمین بار فتح کند. وی پیشتر در سالهای 2002,06 و 2007 نیز به این موفقیت نائل آمده بود.
همچنین در بهار امسال دانورو شرپا و شرینگ دورجی شرپا نیز با دهمین فتح خود در اورست به جمع رکوردداران صعود به این قله وارد شدند.
باشگاه رکوردداران صعود به اورست
آپا شرپا 18 بار
گوانگ نیما 14 بار
لاکپا جلو 13 بار
پوربا تاشی 13 بار
بیگ دورجی 13 بار
نگا تمبا 12 بار
مینگما شرینگ 12 بار
نیما گومبو 12 بار
منبع
http://mounteverest.net

صعودی دیگر از آپا شرپا
در ساعت 5.45 روز 22 می آپا شرپا رکورد دار بیشترین صعود به قله اورست توانست برای هجدهمین بار بر فراز بام دنیا بایستد. در این صعود آنگ مینگما شرپا از روستای تامی, آپا را همراهی می کرد. پیش از این قرار نبود در صعودهای امسال آپا به اورست برود. وی در پی ایجاد محدودیت در صعود کوه نوردان به این کوه این تصمیم را گرفت. اما در میانه فصل صعود به درخواست گروه اکو اورست وی وارد منطقه شد و خیلی سریع خود را به مرز کامل آمادگی رساند.
تیم اکو اورست متشکل از گروهی محقق است که بر روی علل آب شدن یخچالهای هیمالیا و میزان تغییرات یخچالهای طی سالهای اخیر تحقیق می کند. این تحقیقات کمک می کند تا دولت نپال بتواند پیش بینی های لازم را برای جلوگیری از خطرات احتمالی سیل در دامنه های هیمالیا صورت دهد.
کوه نوردان تیم اکو اورست همچنین علاوه بر صعود اورست موفق شدند قله لوتسه را نیز در روز 21 می صعود نمایند. از این تیم داوا استیون شرپا قصد دارد تا با چند روز استراحت در کمپ دو, خود را برای صعود به اورست نیز آماده نماید. داوا استیون در کارنامه خود صعود به چوآیو در سال 2006 و اورست در سال 2007 را نیز دارد.
منبع
http://mounteverest.net

منبع : کوه قاف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد