www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

کوهنوردان جوان ایرلندی به بیس کمپ اورست رسیدند.

در این هفته دو جوان ایرلندی به نامهای گراهام کینچ (29 ساله از Dunlaoghaire )و ایان تیلر (29 ساله از Leixlip )به بیس کمپ اورست قله اورست در ارتفاع (حدود 5300 متر) رسیدند. اینجا همان مکانی است که آنها مدت 6 هفته را در آنجا به سر خواهند بود و آنطور که خود آنها بیان می کنند قصد دارند تا از جبهه جنوبی به "بام دنیا" صعود کنند .

این اولین تلاش کوهنوردان ایرلندی به قله اورست با کمک هزینه علاقمندان به کوهنوردی و دوستان بوده و اگر چنانچه هر یک از آنها بتواند قله را صعود کند، او جوانترین مرد ایرلندی خواهد بود که توانسته موفق به انجام این کار شود.

برنامه چینی ها برای آوردن مشعل المپیک به اورست، جبهه شمالی (تبت) را بر روی کوهنوردان بسته است و اینگونه به نظر می رسد که جبهه جنوبی هم هنوز بسته بماند. اما با توجه به اینکه کینچ و تیلر مجوز رسمی صعود را از مقامات نپالی کسب کرده اند بنابراین میتوان گفت هر گونه اتفاق و برنامه ای که در جبهه دیگر قله بیافتد,منجربه مانع شدن صعود ایشان و از بین رفتن تمرینات و آماده سازی آنها که به مدت 2 سال و اندی به طول انجامیده است,نخواهد شد.

یک تیم کوچک جوان ایرلندی متشکل از  Graham Kinch و IAN Taylor   29 ساله، قصد دارند اورست را از مسیر جبهه جنوب شرقی در بهار 2008 تلاش کنند. اگر هر کدام از آنها  Kinch یا Taylor  موفق بشود ,او جوان ترین مرد ایرلندی خواهد بود که به قله صعود می کند.

منبع: everestnews.com

ارسال مطلب: ملیحه خدادادی

منبع ‌: آژانس مسافرتی سرزمین خورشید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد