www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

تکمیل مرحله هم هوائی صعود جبهه غربی آناپورنا!

اکنون مرحله هم هوائی اکسپدیشن جبهه غربی آناپورنا به اتمام رسیده است .همه اعضاء تیم به قله آمادابلام رسیدند که دارای ارتفاع6812 متر بالای سطح دریا می باشد.Piotr Morawski و پیتر هامور توانستند در تاریخ سوم آوریل آن را صعود کنند و این در حالی است که

اکنون مرحله هم هوائی اکسپدیشن جبهه غربی آناپورنا به اتمام رسیده است .همه اعضاء تیم به قله آمادابلام رسیدند که دارای ارتفاع6812 متر بالای سطح دریا می باشد.Piotr Morawski و پیتر هامور توانستند در تاریخ سوم آوریل آن را صعود کنند و این در حالی است که Piotr Morawski و Darek Zaluski در روز بعد و در تاریخ چهارم آوریل به بالای قله رسیدندکوهنوردان اکنون توسط هلی کوپتر به بیس کمپ خود در زیر جبهه شمالی قله آناپورنا (با ارتفاع 8091 متر) انتقال یافته اند و قصد دارند تلاشی را برای اولین بار در مسیر Czech برروی جبهه شمالی غربی این قله داشته باشند .

این صعود همچنین برای Piotr Pustelnik فرصتی خواهد بود تا بتواند آخرین قله از 14 قله هشت هزار متری خود را به اتمام برساند .

قله آناپورنا علی رغم اینکه یکی از کم ارتفاع ترین قلل هشت هزار متری است ,اما به طور قطع می توان گفت که یکی از سخت ترین کوههای جهان است.در سال 2005 فقط 103 نفر به بالای قله رسیدند و این در حالی است که تعداد 56 نفر در حین تلاش بر روی آن جان باختند.

توده کوه آناپورنا شامل شش قله اصلی است : قله اصلی با ارتفاع 8091 متر و پنج قله دیگر که بالای هفت هزارمتر ارتفاع دارند.

به طور جالب توجهی می توان گفت که این قله اولین قله هشت هزاری بود که توسط Mourice Herzog و Louis Lachenal در تاریخ سوم ژوئن 1950 صعود شد.تاکنون هشت کوهنورد لهستانی این مسیر را تکرار نموده اند:

در سال 1987- آرتور هجزار و Jerzy Kukuczka (اولین صعود زمستانی )

در سال 1991 –

Mariusz Sprutta, Ryszard Pawlowski, Wanda Rutkiewicz , Krzysztof Wielicki Bogdan Stefko,

در سال 1996-Andrzej Marciniak

تا کنون یک تیم اکسپدیشن در طول سه مرحله سعی کرده است تا خود را به بالای قله برساند که شامل 2بار در سالهای 2004و 2005 در مسیر Bonnington بر روی جبهه جنوبی قله بوده و بار آخر در سال2006.

در سال 2006 تیم اکسپدیشن "Himalayan Triptych" که متشکل از افراد Piotr Pustelnik و Piotr Morowsky (اهل لهستان) , پیتر هامور (اسلوواکی) و Don Bowie از ایالات متحده آمریکا بود، تلاش خود را بر روی ستیغ غربی آناپورنا متمرکز نمودند که تا کنون فقط دو بار صعود گردیده است.به هر حال پیتر هامور تنها کسی بود که موفق شد در تاریخ بیست و یکم می ماه به قله اصلی صعود کند.در حالیکه دو کوهنورد دیگر به نامهای Piotr Morowsky ,Piotr Pustelnik تنها توانستند خود را به قله شرقی در ارتفاع 8010 متر برسانند به دلیل آنکه آنها مجبور شدند برای نجات یک کوهنورد تبتی که گرفتار برف کوری شده بود، بازگردند.

امسال Piotr Pustelnik دوباره تصمیم گرفته است که به آناپورنا باز گردد او به همراه یک تیم آماده و حرفه ای است که خود به عنوان هماهنگ کننده اصلی می باشد و پیتر هامور ، Piotr M orawski و Darlusz Zuluski که در این صعود نقش فیلم ساز را نیز عهده دار خواهد بود.

Piotr Pustelnik از سال 1985 در حال صعود بلندترین قله های دنیا است. او تا کنون توانسته است کلیه آن قلل را صعود کند به جز یک قله هشت هزار متری. او همچنین در اکسپدیشن های زیادی در منطقه هیمالیا و قراقروم و نیز در سرتاسر جهان شرکت داشته است .

پیتر هامور ,بهترین کوهنورد اسلوواکی است که تا کنون پنج قله هشت هزارمتری را صعود نموده است

که دو تا از آن قلل به عنوان اولین صعود های اسلوواکی شناخته شده اند .

Piotr Marawski چهار قله هشت هزار متری را صعود کرده است و اولین کسی بود که توانست قله شیشاپانگما را در زمستان صعود نماید.

Dariusz Zalnski نیز چهار قله هشت هزار متری را صعود کرده است و در بسیاری اکسپدیشن های زمستانی حضور داشته است .او همواره صعود را با فیلم سازی حرفه ای ترکیب می کند و تا کنون موفق به خلق آثار با ارزشی از بلندترین قله های دنیا گردیده است که جوایز بسیاری را از آن خود نموده است.

منبع: mounteverest.net

ترجمه شده توسط: لیلی مهذب
برگرفته شده : sunlandtours.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد