www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

نیشابور گنجینه ای مملو از جواهر ناب فرهنگ و ادب است

نماینده منتخب مردم نیشابور در مجلس هشتم؛
نیشابور گنجینه ای مملو از جواهر ناب فرهنگ و ادب است


تهران- حیات

همزمان با سال نوآوری و شکوفایی وظیفه مسوولان و نهادهای اجرایی کشور در تدوین و اجرای برنامه های مختلف به خصوص عرصه فرهنگ و هنر دو چندان است.
به گزارش حیات ،نماینده منتخب مردم نیشابور در مجلس هشتم با حضور در دبیرخانه ستاد بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار داشت: در حوزه پاسداشت مفاخر فرهنگی دو روز از پنج روز ملی کشور متعلق به مفاخر نیشابور یعنی عطار و خیام است که این دو باعث مباهات ایرانیان بلکه جهان هستند و پاسداشت مفاخر در اصل بزرگداشت ارزش های تاریخی و فرهنگی کهن ایران اسلامی است که باید در حفظ این هویت فرهنگی ملت سخت کوش بود که آن نیز در گروه پرداختن به افتخارات گذشته و اشاعه و توسعه آن است که باید در قالب نوآوری و شکوفایی هر چه بیشتر به جهانیان ارایه شود.

حجت الاسلام دکتر سید علی حسینی گفت: عمق علم و دانش و عرفان مفاخر نیشابور آنقدر عمیق و پرمحتوا است که هر سال می توان به گوشه ای از این دریای ژرف پرداخت و مضامین نویی را از آن به جامعه تشنه معارب ناب و پر مایه ارایه کرد.
وی بیان داشت: باید به این نکته مهم اذعان کرد که مفاخر نیشابور به عطار و خیام ختم نمی شود بلکه براسسا ادعای تمامی صاحب نظران و مورخان صدها تن از مفاخر جهان در حوزه های علمی، فرهنیگ، ادبی و ... در خاک فرهنگ پرور نیشابور خفته اند که پرداختن به هر کدام از این شخصیت ها علاوه بر سیراب کردن آبشخورهای فرهنگی می تواند مبنای مناسبی برای توسعه نیشابور بزرگ باشد.
دکتر حسینی با اشاره به پیوند دادن مقوله فرهنگ به اقتصاد خاطرنشان کرد: پیوند این دو در قالب اقتصاد فرهنگی بیان می شود که باید برای پویایی عرصه فرهنگ و پاسداشت مفاخر این دو به هم گره بخورند که به عنوان مثال در کشور ترکیه امروزه با برگزاری جشنواره سالیانه مولوی و حاج بکتاش ولی که مفاخر متعلق به ایران و به خصوص نیشابور هستند سالیانه میلیاردها دلار نصیب مردم خود در زمینه برنامه خدمات شهری ، تبلیغاتی ، مبلمان شهری و ... می کنند و این در حالی است که در نیشابور کمتر کسی از مفاخر آرمیده در این خاک باخبر است و این وظیفه خطیر کلیه مسوولان ، اساتید، ادیبان و صاحب نظران است که هر چه بیشتر تشنگان معارف مفاخر ایران زمین را از این گنجینه گهر بار سیراب کنند.
وی عنوان داشت: مردم نیشابور مطمئن باشند منتخبین آنها درمجلس شورای اسالمی نیز از هیچ کوششی در خصوص ارتقا جایگاه ابر شهر ایران نیشابور دریغ نخواهند  کرد تا در سایه همدلی و همکاری همه جانبه مردم و مسوولان این شعار که نیشابور شهر ملی – شهر جهانی است تحقق یابد.
نظرات 1 + ارسال نظر
1 دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:09 ب.ظ http://www.125neyshabur.com

http://www.125neyshabur.comhttp://www.125neyshabur.comhttp://www.125neyshabur.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد