www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

بزرگداشت عطار نیشابوری در 18 کشور جهان برگزار می‌شود

همزمان در ایران ؛
بزرگداشت عطار نیشابوری در 18 کشور جهان برگزار می‌شود


تهران -حیات

 همزمان با برگزاری همایش بزرگداشت عطار در شهر نیشابور در 25 فروردین، بزرگداشت‌هایی در 18 کشور جهان برگزار می‌شود.  
به گزارش حیات به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، "محمد مهدی مژدی" دبیر اجرایی همایش و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام این خبر گفت: در این روز پیام محمدحسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و "مهدی مصطفوی" رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همزمان به تمام رایزنی های فرهنگی کشورمان در سراسر جهان آیین و مراسم ویژه بزرگداشت عطار نیشابوری در بیش از 18 کشور برگزار خواهد شد.

مژدی افزود: برنامه های این روز با صدا درآمدن "زنگ عرفان" در تمام مدارس آغاز و سپس همایش روز عطار در فرهنگسرای سیمرغ در نوبت صبح با حضور اندیشمندان و محققان علم و ادب و عرفان با حضور اساتیدی همچون محمد تقوی، محی الدین قنبری و ارائه مقاله شیرین بیانی برگزار و تنی چند از شاعران مطرح کشور و نیشابور به شعرخوانی پرداخته و همچنین غلامحسین سمندری و ابراهیم شریف زاده قطعاتی از آثار فاخر موسیقی مقامی خراسان را می نوازند.
در ادامه این مراسم حاضران در محل مقبره این شاعر و عارف نامی حضور یافته و گلباران مقبره عطار نیشابوری همراه با اجرای مراسمی خاص انجام خواهد شد.
دبیر اجرایی همایش خاطرنشان کرد: در نوبت عصر نیز همایش عطار شناسی ویژه دبیران ادبیات فارسی و برگزاری مراسم شب شعر و موسیقی توسط مجتمع دانشگاهی نیشابور برگزار می شود.
در حاشیه برگزاری همایش مسابقه منطق الطیر خوانی در سطح مدارس متوسطه نیشابور به اجرا درخواهد آمد.
"شیخ فرید الدین محمد ابن ابراهیم عطار نیشابوری" شاعر و عارف فرهیخته حدود سال 540 هجری قمری در کدکن از توابع نیشابور متولد شد و حدود سال 618 در قتل عام نیشابور به وسیله مغولان کشته شد.
آثار وی عبارت اند از: منطق الطیر، مصیبت نامه، الهی نامه، اسرارنامه، مختارنامه، مجموعه رباعیات، دیوان قصاید، غزلیات و تذکره الاولیاء. 
پایان پیام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد