www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

هاوس و اندرسون مسیر جدیدی را بر روی قله آلبرتاAlberta در کانادا

 

وینس آندرسون و استیو هاوس اهل کشور آمریکا مسیر جدیدی را بر بالای جبهه شمالی کوه آلبرتا با ارتفاع 3619 متردر کوههای راکی واقع در کانادا باز کردند. آنها به مدت سه روز به روش آلپی صعود کردند و مسیر جدید خود را به صورت(W15+ M8 R/X)  مدرج کردند. این دو فاتح اکنون نخستین صعود مهیج و جالب توجه خود را به جبهه شمالی قله آلبرتا در کوه های راکی کانادا انجام داده اند. آنها در تاریخ بیست و ششم مارس 2008 تا بیست و هشتم مارس و به مدت سه روز اقدام به انجام این صعود نمودند.

عکس فوق جبهه شمالی کوه آلبرتا در سلسله جبال راکی، کانادا را با ارتفاع 3619 متر و مسیر جدید هاوس و اندرسون را نشان می دهد. که ابتدا مسیر متنوعی را به سمت Lowe-Glidden  دنبال می کند و سپس با گذشت از آن مسیر به یک ستون یخی می رسد.

جبهه شمالی این قله با داشتن تنها سه مسیر به دلیل سختی و درگیری نیرو و قوا تاکنون بسیار به ندرت صعود شده است. و می توان گفت در طول پانزده سال گذشته شمار بسیار کم  و ناچیزی صعود را به خود دیده است.

کوه آلبرتا در طی تقویم زمستانی صعود می شود. ولی هاوس و اندرسون به طور یقین با شرایط زمستانی و دمای 37- سانتیگراد در طی صعود خود در تاریخ 26 تا 28 مارس 2008 رو به رو  شدند.

هر چند که این قله به صورت فنی در تقویم زمستانی صعود نشد، اما مسیر جدید آنها

(W15+ M8 R/X,1000m)  ، نخستین صعود جبهه شمالی آلبرتا را در شرایط کاملاً زمستانی نشان می دهد.

منبع: planetmountain.com

ترجمه : آژانس سرزمین خورشید