www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

تصاویری غم انگیز از تخریب محیط زیست جنگل های شمال

فروردین روز سیزده بدر و روز جهانی طبیعت نزدیک است و این خود بهانه ای شد کمی هم از نامهربانی ما که خود را وارث فرهنگی عمیق چند هزار ساله می دانیم بنویسم . چه نیک می اندیشیدند نیاکان ما و چه نیک می گفتند و چه کردارهای نیکی را از خود همچون جشن درختکاری و جشن نوروز و جشن مهربان بودن با طبیعت (۱۳ بدر) را از خود به یادگار گذاشته اند. بیش نمی گویم که همه استاد این حرفها هستیم اما ....

ابتدا چند تصویر از مناظر زیبای جنگل های شمال که هنوز کمتر مورد تخریب قرار گرفته اند را تقدیم حضور می کنم  این منطقه چشم نواز در ابتدای کمربندی شهرستان چالوس -که از انتهای جاده تهران به چالوس انشعاب می گیرد  - بالای شهرک نواب قرار دارد. چند سال پیش یکی از طرح های بسیار جالب و سازنده  که در نوع خود می توانست منحصر بفرد باشد یعنی احداث پارک جنگلی یادبود شهدای غرب مازندران در این منطقه زیبا که من آنرا گوشه ای از بهشت خدا یاد می کنم شروع گردید اما متاسفانه با کارشکنی های متعدد این طرح در  همان زمان پیشرفت اولیه متوقف شد . این منطقه علاوه بر داشتن مناظر زیبا پر از چشمه های زلال و خنک می باشد. این پارک بدلیل دسترسی بسیار راحت از جاده تهران می توانست یکی از بزرگترین مراکز جذب توریست داخلی و خارجی باشد. تصاویر ذیل گوشه ای از این زیبایی ها را نمایش می دهد . اما متاسفانه این منطقه با نامهربانی ما انسانها ؟! آنهم از نوع دولتی واقع شده است. شهرداری چالوس برای دفع ذباله های شهری و بیمارستانی در ۱۰۰ متری این پارک زیبا اقدام به دپوی ذباله و انتقال آن به عمق ۱۰ کیلومتری جنگل می نماید. ذباله هایی که در تصاویر هفتم به بعد می بینید گویای این حقیقت است که تا چند سال آینده با بحران زیست محیطی روبرو خواهیم بود.مسافرانی که بطور اتفاقی به این محل مظلوم می آمدند با چشمانی متعجب از من که در حال تصویر برداری بودم بدنبال امکانات تفریحی بودند اما آخر چه جوابی جزتاسف می توانستم به آنها بگویم .این منطقه یکی از هزاران  نقاطی است که مورد تخریب قرار گرفته است و مطمن هستم که این جور جا ها کم نیستند. شایان ذکر است سواحل دریای خزر نیز با بی توجهی عمومی تبدیل به ذباله دانی بزرگی شده که همت همه ما و دولت را در رسیدگی به این فجایع زیست محیطی را طلب می کند.

    

 احداث این پارک جنگلی  و همچنین تاسیس یک مرکز مدرن بازیافت ذباله می توانست هم برای جوانان این شهر اشتغال ایجاد نماید و هم از نابودی سرمایه های ملی و زیست محیطی جلوگیری نماید. اما چرا بدترین راه را انتخاب کرده ایم؟

 تصاویری غم انگیز از پیشرفت تخریب محیط زیست جنگل های شمال(مشرف به چالوس)

تخریب جنگلهای شمال   تخریب جنگلهای شمال  

     

     

     

     

 بیایید حداقل خودمان با طبیعت مهربان باشیم . حال که برای تفریح به مکانی فرحبخش آمده ایم حداقل با برجای نگذاشتن ذباله هایی که خود در این روز ایجاد کرده ایم گامی کوچک در حفظ محیط زیست برداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد