www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

مراقب حمله مورچه ها باشید

مراقب حمله مورچه ها باشید
شاید این مطلب عجیب باشد, ولی واقعیتی است که می تواند سبب نابودی ابزارهای کوه نوردی گردد. در این رابطه توجه شما را به تحقیقی که کمیته فنی اتحادیه کوه نوردی انگلستان صورت داده جلب می نمائیم.

نخستین بار اخباری در این رابطه از آلپ فرانسه مخابره شد. جایی که در مورد فاکتورهای سقوط کوه نوردان تحقیق می شد. نتایج نشان دهنده از بین رفتن تسمه اسلینگها بر اثر ترشح اسید فورمیک بود! بسیاری این احتمال را بررسی می کردند که ترشح این اسید ممکن است از سوی مورچه ها صورت گرفته باش! جایی که در تابستان به میزان زیادی از آنها در محیطهای سنگ نوردی یافت می شوند! ضمن آنکه مورچه ها در زمستان نیز به محیطهای سربسته و انبارهایی که ما ابزار خود را در آنها نگهداری می کنیم وارد می شوند!
اما چگونه می توان از چنین رخدادی در آینده جلوگیری نمود؟

بدین منظور کمیته فنی اتحادیه کوه نوردی انگلستان ابتدا تصمیم گرفت میزان تاثیر اسی فرمیک را بر روی نایلون اسلینگها بررسی کند. اونها به موضوع عجیبی برخوردن و آن کاهش 50 درصدی قدرت اسلینگها در مواجهه با این اسید بودند!
چیزی که واضح است همانا کاهش قدرت ابزارهای دارای مواد در مواجهه با مواد شیمیایی است و عدم توانایی ما در تشخیص این آسیبهای ناپید!. بدین منظور توصیه می شود ضمن دور نگاه داشتن لوازم از فرایندهای شیمیایی که ترشح اسید توسط مورچه ها بخش کوچکی از آن است, در صورت مشاهده هر گونه پوسیدگی و یا آسیبی اقدام به تعویض لوازم خود نمائید.


منبع

http://www.thebmc.co.uk
نوشته دن میدلتون, مسئول فنی اتحادیه کوه نوردی انگلستان
با تشکر از آقای علی پارسایی
نظرات 1 + ارسال نظر
WWWWW شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:10 ق.ظ

سلام خوبی
چی عجب تو این سایت یک مطلب خوب دیدیم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد