www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

دیو مک لوید-فری سولو -مسیر 5.14

دیو مک لوید سنگنورد جسور اسکاتلندی، مسیر اسپورتی با درجه 5.14b را به شیوه فری سولو در اسپانیا تاپ کرد.

مک لوید مسیر Darwin Dixit  با درجه سختی 5.14b یا 8c را به صورت فری سولو (انفرادی و بدون طناب) در مارگالف اسپانیا صعود کرد. او این مسیر را بهار گذشته به عنوان سومین نفر صعود کرده بود.

تاریخ صعود او 4 مارس 2008 می باشد.

 

به احتمال زیاد این اولین صعود مسیر 5.14b به صورت فری سولو می باشد. الکساندر هوبر قبلاً مسیر 5.14a (مسیر کمونیزم در اتریش) را صعود کرده و همچنین مسیر های بولدرینگ زیادی با درجه 5.14 تاپ شده اند. با این وجود مک لوید این مسیر را بدون هیچگونه تشک محافظ و علامتگذاری مسیر به انجام رسانید. همسر او کلر، این صعود را فیلم برداری کرده است. مسیر Darwin Dixit بارها صعود شده و درجه 5.14b آن مورد تایید است.

مک لوید در نوشته ای بر روی بلاگش در این باره می گوید:"این مسیر آنقدرها هم مرتفع نیست، شاید حدود 50 فوت (حدوداً 15 متر). متاسفانه این مسیر بر روی یک جاده واقع شده، که سقوط از قسمتهای فنی یا کراکس رد پوینت (دشوارترین نقطه مسیر صعود) ممکن است باعث بروز صدمات جدی گردد. تنها حسن این مسیر تمام شدنش در قسمت بالای صخره می باشد که شما می توانید آنرا همانند یک مسیر کلاسیک نرمال صعود کنید.

مک لوید قبلاً یک مسیر 5.13d را با نام Hurly Burly   در کشور اسکاتلند تاپ کرده است. او گفته است که صعود مسیرDarwin Dixit   بخشی از تمرین روحی و جسمی او در برنامه آتی اش می باشد. او امیدوار است که تابستان امسال در کوه بن نویس، بلندترین قله بریتانیا، خط الراسی 225 فوتی با دو قسمت به درجه سختی 5.13 با احتمال سقوط تا زمین و یک کراکس 5.14c طولانی و بسیار ناایمن را صعود کند.

ترجمه ای از سعیدهاشمی نژاد

منبع: سایت Climbing

14 مارس 2008

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد