www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

تحقیقات درباره علت سقوط بالگرد حامل کوهنوردان در تاجیکستان

دادستانی استان بدخشان تاجیکستان روز سه شنبه اعلام کرد: تحقیقات درباره علت سقوط بالگرد حامل ‪ ۱۲‬نفر از کوهنوردان خارجی پس از تشکیل پرونده از سوی این دادستانی آغاز شده است
رشید گلمت شایف رییس دادستانی استان بدخشان روز سه شنبه به خبرنگاران گفت : بالگرد ‪ Mi ۸‬متعلق به شرکت تاجیک ایر روز شنبه گذشته در حومه شهر خارغ مرکز این استان به علل نامعلوم سقوط کرد که باعث کشته شدن یک تن از سرنشینان شد. وی افزود: هنگام بازرسی از محل سقوط هواپیما جعبه سیاه آن کشف و برای تحقیقات فنی فرستاده شد.

به گفته وی ،کمیسیون ویژه متشکل از کارشناسان وزارت نقلیات ، شرکت تاجیک ایر دادستانی ، وزارت کشور تاجیکستان و مقام‌های محلی تشکیل و تحقیق در این‌باره را آغاز کردند.

این بالگرد سه خدمه و ‪ ۱۱‬مسافر کوهنورد از اتریش ، سوییس ، روسیه ، فرانسه ، آلمان ، انگلیس و بلژیک را همراه با یک مترجم محلی را داشت . بالگرد مذکور در ‪ ۸۰‬کیلومتری شهر خارغ در ساحل رود غند هنگامی که قصد فرود آمدن داشت ، سقوط کرد و یک تن از سرنشینان به نام طالب سرکاراف کشته و چهار نفر دیگر از جمله دو کوهنورد به شدت زخمی شدند. این بالگرد به درخواست یک هیات کوهنوردی تاجیکستان از سوی شرکت تاجیک ایر برای حمل کوهنوردان خارجی اختصاص یافته بود.

مقامات رسمی تاجیکستان از اظهار نظر درمورد علت سقوط این بالگرد خودداری کرده‌اند ولی به اعتقاد برخی کارشناسان مه آلود بودن هوا و عدم دید کافی در مناطق کوهستانی علت احتمالی این حادثه بوده است .

اعزام این گروه کوهوردی به مناطق کوهستانی در حالی صورت گرفته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد