www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

آغاز تمرینات جهت حمل مشعل المپیک به قله اورست

به گزارش منابع نزدیک به تیم کوهنوردی چینی حامل مشعل المپیک به قله اورست امروزشنبه اول ماه مارس برابر با 11 اسفند آنها  آخرین تمرینات خود را در کمپی به فاصله صد کیلومتری از شهر لهاسا در تبت جهت بالا بردن توان خود در حمل مشعل به قله آغاز نمودند.

1

اعضای این تیم 31 نفره که توسط انجمن دولتی  کوهنوردان کشور چین انتخاب شده اند در کمپی به ارتفاع 4300 متر از سطح دریا گرد هم آمده اند.

کشور چین تصمیم به حمل  شعله المپیک  به قله 8848 متری چومولونگما در تبت ، وانتقال آن به مشعل ویژه ای بر فراز آن دارند.

این مشعل به گونه ای طراحی شده است که نه تنها در برابر تندبادهای اورست خاموش نمی شود بلکه  حتی قادر به تحمل شرایط سخت سرما و کم اکسیژنی قله هم می باشد.

هدف از این این تمرین 10 روزه که آخرین دور تمرینات شروع شده در سپتامبر گذشته می باشد، هم هوایی با شرایط ارتفاعات بلند رشته کوه هیمالیا می باشد.

مربیان تیم قصدشان بردن روزانه تیم به ارتفاع 6200 متری در مدت زمان 7 ساعت درطی این دوره تمرینی می باشد.

ناظر تیم درباره این صعود می گوید:" این یک ماموریت سیاسی می باشد بنابرین باید آن را با موفقیت به پایان برسانیم". دولت چین جهت انجام این برنامه که آن را " حادثه قرن" می نامند مبلغ 20 میلیون یوان معادل 2 میلیون و هشتصد و ده هزار دلار هزینه نموده است.

در این تیم 22 تبتی هم حضوردارند که به گفته یکی ازاعضای اصلی انجمن کوهنوردان،نشانگر سیاست مصالحه ای می باشد که دولت کنونی چین قصد دستیابی به آن را دارد.

بانوی 21 ساله تبتی عضو تیم می گوید: " دو سال پیش قله را صعود کرده ام بنابرین کاملا اعتماد به نفس دارم."

بنا به گفته عضو 26 ساله و مذکر تبتی که در ماه مه سال گذشته در تمرین روشن نمودن مشعل حضور داشت " تحت شرایط عادی با این شدت تمرین نمی کنیم ، اما از ماه سپتامبر گذشته بشدت در حال تمرین می باشیم."به گفته او روشن نمودن مشعل بر فراز اورست کاری ناممکن نمی باشد.

پس از پایان تمرینات تیم به لهاسا باز می گردد.سپس این تیم کمپی را در ارتفاع 5120 متری برپا خواهد نمود.در این کمپ بیش از 300 نفر شامل اکیپ تلویزیون و هواشناسان خبره حضور خواهند داشت.

در اواخر ماه آوریل این تیم در مسیر صعودشان به قله چهار کمپ برقرار خواهند نمود با این تصور که اواسط ماه مه شعله المپیک را به این قله بیاورند.در طی این مدت تغییرات آب و هوایی را هم با دقت بسیار تحت نظر خواهند داشت.

24 مارس شعله المپیک در آتن روشن می شود و توسط هزاران ورزشکار به پکن حمل خواهد شد.

پس از ورود به پکن ، این شعله به دو بخش تقسیم شده و جهت برگزاری بلندترین مراسم به قله اورست حمل خواهد شد.

ترجمه ای از سعید هاشمی نژاد

منبع: سایت aol.com  اول ماه مارس 2008

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد