www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

اعزام تیم کوهنوردی گروه احد به قله کلیمانجارو

یکی از اعضای تیم‌ کوهنوردی اُحُد خراسان که پیش از این نیز بام آفریقا را فتح کرده است با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: این گروه کوهنوردی، ساعت 13 فردا با قرائت دسته جمعی دعای سفر، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد را ترک خواهند کرد.
مهدی گلمحمدی اظهار داشت: سفر این گروه 15 روز به طول خواهد انجامید که بعد از فتح قله‌ برفگیر کلیمانجارو که بلندترین تک‌قله جهان و بام آفریقا نام دارد، برای انجام فعالیت‌های فرهنگی عازم مناطق تاریخی و جزیره‌ زنگبار خواهند شد.
وی همچنین با توجه به هزینه‌های گزاف اعزام تیم‌های کوهنوردی برای صعودهای برون ‌مرزی، از صاحبان صنایع و کارخانجات خواست تا ضمن حمایت مالی از این گونه تیم‌ها، در راستای اهداف عالی و معنوی این ورزش انسان‌ساز گام بردارند و در افتخارات ملی آن سهیم باشند.
خاطرنشان می‌شود در اسفند سال 1384 نیز گروه کوهنوردان اُحُد خراسان، اولین تیم خود را برای صعود به قله‌ کلیمانجارو راهی تانزانیا کرد که حاصل تلاش اعضای آن تیم بعد از فتح قله کلیمانجارو و بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی کشور تانزانیا و مسلمانان جزیزه زنگبار، ساخت یک مستند 5 قسمتی بود.
این مستند با نام «سلام آفریقا» بارها از شبکه سه و شبکه‌های استانی سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد و توانست در جشنواره فیلم‌های ورزشی کشور، مقام سوم را کسب کند.
این مستند، هم اکنون از شبکه 5 خراسان رضوی در حال پخش است.
یادآور می‌شود، این تیم 15 نفره را سیدجواد سیدی، از کوهنوردان صاحب‌نام استان خراسان رضوی سرپرستی می‌کند.

منبع : خبر گزاری فارس

نظرات 1 + ارسال نظر
روزبه چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:50 ب.ظ http://mob-raygan.blogfa.com/

با عرض سلام خدمت آقا سعید
وبلاگ خوب و جذابی دارید.براتون آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم که روز به روز بهتر بشید
از شما دعوت می کنم که به وبلاگ تازه تاسیس شده ما هم سری بزنید.باعث افتخار ماست. امیدوارم که بتوانیم همکاری موفقیت آمیزی را با یکدیگر داشته باشیم.
با تشکر روزبه
http://mob-raygan.blogfa.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد