www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

بولدر خفن برای جوان کانادایی شان مک کول

شان مک کول (Sean McColl) جوان کانادایی دیروز موفق شد مسیر بولدر اسلان (Aslan) رو با درجه سختی +8B تاپ کنه. این دومین باریه که این مسیر تاپ میشه. درسته که مسیر رو اولین بار دیو گراهام پیدا کرد ولی تنها کسی که قبل از شان تونسته بود تاپش کنه دانیل وودز بود. این دو اسمی که بعد از اسم شان اومد نشون میده که این مسیر چقدر خفن بود.

sean mccoall

مسیر در RMNP در ایالات متحده واقع شده و در واقع از سه مسیر متصل به هم تشکیل شده که از راست به چپ میره. اولی گنگ بنگ با درجه +7B دومی هندی کپس (اوانسها) با درجه 7C و سومی مسیر Centaur (موجودی افسانه ای با بالاتنه آدم و پایین تنه اسب) با درجه سختی 8A+/8B.

سفر شان به کلورادو سفر موفقیت آمیزی بود. تو این سفر تونست مسیر بولدر "زیاد حرص نخور" رو با درجه سختی 8B تاپ کنه که سومین تاپ این مسیر به حساب میاد.

سایت 8a.nu دقیقا یک سال پیش مصاحبه ای از این سنگ نورد رو منتشر کرد که براتون ترجمه کردمش. از این مصاحبه لذت ببرین. البته بیشتر توضیحاتش مال مصاحبه کننده ست.

امروز شان مک کول چهارمین قهرمانیش رو در مسابقات قرمانی جوانان بدست آورد. این قهرمانی شان رو به موفق ترین مسابقه دهنده جوان تاریخ بدل کرد. من ماه جولای شان رو در جریان راک تریپ پتزل در میائو دیدم و اونجا یه گپ کوچیک باهم زدیم و خوش بختانه من الان تونستم دفترچه یادداشتمو از این گپ پیدا کردم.
گرچه اگه بخوام به جزئیات اشاره کنم میتونم به صعود مسیر +
8b در 12 سالگی و تمرین دروس پیانو بمدت سالیان متمادی اون هم 6 جلسه در هفته و خیلی چیزای دیگه اشاره کنم٬ چیزی که بیشتر از همه نظرم رو جلب کرد معاشرت راحت و صمیمیتش بود. شان دقیقا همون پسریه که تو آرزو داری خواهر 25 ساله ات باهاش ازدواج کنه!
یک روز بعد از اینکه شان موفق شد مسابقه سرعت رو هم برنده بشه ما باهم از طریق اینترنت چت کردیم
. مصاحبه با چند تا سوال تر و تازه شروع میشه. در واقع قهرمانی سرعت شان خیلی به چشم اومد. چون همیشه مسابقات سرعت رو سنگ نوردای تخصصی سرعت از اوکراین و روسیه میبرن که اصلا فقط رو سرعت تمرین دارن.

sean mccoll- speed
شان بر سکوی قهرمانی بخش سرعت. نفر دوم و سوم از روسیه!

چطوری برای مسابقه سرعت تمرین کردی؟
خب من حتی یک روز هم در طول عمرم سنگ نوردی سرعتی تمرین نکردم. این باید طبع مسابقه ای من باشه و عضلاتم که خیلی سریع منقبض میشن. من همه رقیبام رو با اختلاف کم میبردم.
چی؟! خودتو آماده نکرده بودی. این دیوونه کننده ست؟!
من در مورد سرعت زیاد مطمئن نیستم. من همیشه دونده سریعی بودم و در واقع دوی سرعت رو با سنگ نوردی ترکیب کردم. البته روی دیواره. علاوه بر این من خیلی زورم زیاده و از بولدرینگ هم لذت میبرم. من فکر میکنم تو سرعت باید توانایی فیزیکی و سرعت و ماهیچه های قوی رو ترکیب کنی. ولی من خودمم به خاطر این قهرمانی خیلی متعجب شدم.
برنامه هات در کوتاه مدت چیه؟
(معلومه در طول این یک سال همه برنامه های کوتاه مدتش تموم شدن پس دلیلی نمیبینم ترجمه ش کنم.)
و برنامه های بلند مدت چیه؟ حتی در مورد تحصیلاتت؟
میرم کار کنم و برای سفر بعدی سنگ نوردیم پول جمع کنم. فکر میکنم فقط یه خورده سنگ نوردی کنم. من تا حالا خیلی خوب عمل کردم و همیشه میخوام بهتر باشم. من الان یه سال از دانشگاهم رو گذروندم. شاید امسال رو مرخصی گرفتم و از سال بعد تحصیلاتم رو ادامه دادم.

بردن مسابقه سرعت در برابر سنگ نوردای اوکراینی و روسی که فقط رو سرعت تمرکز می کنن! در واقع بعد از سال 2001 این اولین باری بود که یک سنگ نورد خارج از اروپای شرقی موفق شد یه مسابقه مهم سرعت رو ببره.
پاییز 200 که ما بخش جهانی این سایت رو افتتاح کردیم گزارش دادیم که شان مک کول اولین مسیر
+8b خودش روتاپ کرده. اون موقع شان 12 سال داشت که یک رکورد جدید بود. اون موقع ما نمیدونستیم که شان فقط دو سال بعد از شروع سنگ نوردیش این موفقیت رو کسب کرده. شان داخل سالن زیاد تمرین کرده. شان گفته که تمام تواناییهای تمرینیش رو مدیون اندریو ویلسون و مایک دویل که مربیاش بودنه. اونا برنامه تمرینای پریودیزیشن شان رو تنظیم کردن که شامل تمرینای مختلف با دوره های مختلفه. اگه با شان صحبت کنین متوجه میشین که شان یه سنگ نورد تربیت شده است و خودش این رو با گفتن این حرف تایید میکنه که هرکسی باید یه مربی داشته باشه.
علاقه مندیهای دیگه شان شامل پیانو و فوتبال میشه. شان در طول دو سال گذشته هر روز پیانو زده.واقعا پسر پرکاریه. شاید از 150% توانش استفاده میکنه و با این وجود همیشه ریلکسه. البته در بخش پیانو هم خیلی موفق بوده که میشه به انگشتای قویش ربط داد. چون احتمالا هیچ کدوم از شما اسم حتی یک تیم فوتبال کانادایی رو هم نمیدونین من از این بخش صرف نظر میکنم.
در مورد سنگ نوردی شان تمام تلاشش رو برای آنسایت کردن مسیر
8a به خرج میده. با تاپ کردن اسلان شان به رتبه ششم بولدرینگ سایت 8a.nu صعود کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد