www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

به یاد ولفگانگ گولیچ کبیر

 آگوست (۲۶ روز دیگه) پانزدهمین سالگرد مرگ ولفگانگ گولیچ کبیره. فکر نکنید لقب کبیر رو من بهش دادم. این لقبیه که اریک هورست (نویسنده کتاب آموزش سنگ نوردی) بهش داده٬ و واقعا هم که استحقاق این لقب رو داره.البته شاید هورست اولین کسی نباشه که این لقب رو به او داده. این سنگ نورد آلمانی بهترین سنگ نورد ورزشی قرن بیستمه. اولین کسیه که مسیر 9a تاپ کرده و جالبه بدونین که موقع مرگش رکورد جهان بعد از خودش 8c بود. یعنی گولیچ ۲ درجه از زمان خودش جلوتر بود.

action direct

action direct شاهکار جاودانه این سنگ نورد بزرگ اولین مسیر 9a تاریخه. گولیچ این مسیر رو ۱۱ روزه تاپ کرد٬ البته برای تاپ کردنش ماه ها تمرین ویژه رو گزرونده بود. لوگوی این وبلاگ انگشت گولیچ رو نشون میده. این یکی از تمرینهاش برای این مسیر بود. این مسیر نسبتا کوتاه ۱۲ متری٬ ۱۴ حرکت بولدر  داره که اکثرشون به گیره های تک انگشتی ختم میشن. کراکس مسیر هم یه جامپ به یکی از همین گیره های انگشتیه. درسته که چند مسیر در اروپا با درجه سختی +9a گزارش شدن و لی اکشن دایرکت هنوز هم یکی از سخت ترین مسیرهای دنیاست.

wolfgang gullich

من از مرگ نمیترسم و فکر میکنم جزو سرنوشته. در هر حال چیزای کوچیک هستند که خطرناکن
این جمله از ولفگانگ گولیچ در مورد مرگه. سایت climbandmore.com به مناسبت ۱۵ سالگرد از دست رفتن گولیچ در تمام طول آگوست پروفایلش رو تو صفحه اولش قرار میده. البته تو این پرو فایل نوشته شده که گولیچ ۲۹ آگوست مرده٬ در حالی که درستش اینه که گولیچ ۲۹ آگوست تصادف میکنه. توی جاده نورنبرگ به مونیخ پشت رول خوابش میبره و ۲ روز بعد تو بیمارستان میمیره.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد