www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

حسین نظر و کاظم فریدیان عازم قراقروم شدند

 
کاظم فریدیان برای صعود به قله k2 در یک گروه هفت نفره که پنج یتالیایی و یک فرانسوی هستند، عضو شده است.
برودپیک دوازدهمین قله مرتفع دنیا
خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گردشگری ـ حسین نظر و کاظم فریدیان دو کوهنوردی که به ترتیب قصد صعود قله‌های برودپیک و K2 در منطقه قراقروم پاکستان را دارند، عازم قراقروم پاکستان شدند.
 
به گزارش قلمرو کوهستانی ایران، حسین نظر کوهنورد مستقل 44 ساله تهرانی که قصد صعود انفرادی قله 8046 متری برودپیک، دوازدهمین کوه بلند دنیا، از مسیر معمولی را دارد از جمله مربیان کوهنوردی و اسکی است که تاکنون صعودهای مختلفی را در سال‌های گذشته در کارنامه شخصی خود ثبت کرده است. از جمله فعالیت‌های برون مرزی نظر می‌توان به صعود قله 6100 متری "چپروت پیک" در قراقروم، صعود قله 6400 متری "ماربل وال" در قزاقستان و صعود انفرادی به قله‌های لنین(7134 متر) و کورژنفسکایا(7105متر) در منطقه پامیر اشاره کرد.
 
نام حسین نظردر لیست مجوز صعود یک تیم لهستانی ذکر شده که وی به همراه این تیم در روز چهارشنبه 16 خرداد ماه اسلام آباد را به طرف منطقه قراقروم ترک کرده است.
 
از سوی دیگر، فریدیان 37 ساله که از اعضای باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند است قصد دارد قله K2 دومین کوه بلند دنیا را از مسیر یال" آبروزی" و بدون استفاده از کپسول اکسیژن صعود کند. فریدیان نیز که به تنهایی و در قالب مجوز صعود یک تیم بین المللی برای صعود K2 تلاش خواهد کرد، پیش از این و در سال 84 موفق به صعود قله پیشین برودپیک از مسیر نرمال شده بود.
 
وی در آخرین تماس خود با باشگاه دماوند اعلام کرده است: « در یک گروه هفت نفره که پنج ایتالیایی و یک فرانسوی هستند عضو شده‌ام.»
 
گفتنی است در سال 83 نخستین کوهنوردان ایرانی مهدی اعتمادفر و امیرحسین جابرانصاری به قصد صعود برودپیک عازم منطقه قراقروم شدند. اعتمادفر به عنوان نخستین ایرانی موفق به صعود قله اصلی برودپیک و جابرانصاری موفق به صعود قله پیشین شد. در سال 84 نیز کاظم فریدیان و رامین شجاعی به منظور گشایش مسیر جدید عازم برودپیک شدند که از این دو کاظم فریدیان موفق به صعود قله پیشین از مسیر نرمال شد. در سال جاری نیز اخباری مبتنی بر اعزام تیم ملی کوهنوردی ایران و همچنین تیمی متشکل از کوهنوردان نیشابور برای صعود این قله شنیده می شود، گرچه هنوز خبر رسمی اعزام یا لغو برنامه صعود این دو تیم اعلام نشده است.
 
قله 8611 متری K2 در منطقه قراقروم پاکستان به عنوان سرسخت‌ترین کوه دنیا شناخته می‌شود و صعودهای محدودی را به خود دیده است. سابقه فعالیت کوهنوردان ایرانی بر روی این کوه تنها به دو مورد منحصر  می‌شود. محمد سعیدی نخستین کوهنورد ایرانی بود که در سال 1377 اقدام به تلاش بر روی این کوه کرد ولی اخبار و اطلاعات زیادی در مورد صعود وی در دسترس نیست. همچنین داوود خادم دیگر کوهنورد ایرانی بود که در سال 1383 اقدام به تلاش بر روی K2 کرد. متاسفانه خادم در فاصله کمپ‌های سه و چهار و در ارتفاع تقریبی 7500 متری به همراه دو کوهنورد روس و قرقیز ناپدید شد.
نظرات 1 + ارسال نظر
یکی شنبه 23 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:03 ب.ظ http://www.oojoo.blogsky.com

سلام
ممنون از اطلاعات جامع
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد