www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

کوهنوردان گلستانی با علائم و بیماریهای ویژه ارتفاعات آشنا شدند

همایش آشنایی با علائم و بیماریهای کوهنوری با هدف تعمیق شناخت کوهنوردان استان گلستان در محل اردوگاه شهید فهمیده شهرستان مینودشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین همایش پزشکی که روز یکشنبه و با حضور ‪ ۱۲۰‬کوهنورد گلستانی برگزار شد، این ورزشکاران با برخی علائم و بیماریهای ویژه ارتفاعات آشنا شدند.

رییس کمیته پزشکی هیئت کوهنوردی استان گلستان در این همایش طی سخنانی به افزایش استقبال مردم بویژه جوانان به رشته کوهنوردی اشاره کرد و گفت:
به دلیل عدم آشنایی مردم و جوانان با علائم و بیماریهای ویژه ارتفاعات، بعضا شاهد اتفاقاتی برای این افراد هستیم.

"حسین مهاجر" افزود: علائمی چون " سردرد" و "سرگیجه" از رایج‌ترین بیماریهای ویژه ارتفاعات است که باید کوهنوردان با آن آشنا شوند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

یک مدرس کوهنوردی استان گلستان نیز در این همایش، لازمه صعود به ارتفاعات بخصوص ارتفاعات بالای ‪ ۳‬هزار متری را آشنایی با پزشکی ارتفاعات دانست.

"محمدحسین دادخواه" گفت: این همایش به منظور آشنایی کوهنوردان با حوادث ناشی از کوهنوردی و جلوگیری از هرگونه حوادث در ارتفاعات تشکیل شده است.

وی افزود: درحال حاضر ‪ ۱۲۰‬گروه کوهنوردی در استان گلستان فعال هستند که به منظور تست کوهنوردان گلستانی، دو هفته قبل انتخاب تیم
"هیمالیانوردی" این استان برگزار شد.

به‌گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون برخی از گروههای کوهنوردی استان به قله‌های "آرارات، کلیمانجارو و آلبروس" در خارج از کشور و تمامی قله‌های استان گلستان صعود کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد