www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

همایش سراسری کویرنوردی در یزد پایان یافت

سومین همایش سراسری کویرنوردی که از پنجشنبه هفته گذشته با حضور ‪۵۸۶‬ ورزشکار از سراسر کشور در منطقه ساغند اردکان یزد آغاز شده بود روز شنبه پایان یافت.

دبیر هیات کوهنوردی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنااظهار داشت:
شرکت‌کنندگان در این همایش سه روزه، مسیر ‪ ۴۲‬کیلومتری بخشی‌از مناطق کویری منطقه ساغند را پیمودند.

مهدی گلشن نیا، هدف از برگزاری این همایش رارونق صنعت گردشگری در کویر، تقویت جایگاه کویر در صنعت گردشگری و تقویت اکوتوریسم ورزشی اعلام کرد.

وی بازدید از منارجنبان،قلعه و کاروانسرای شاه عباسی درخرانق، امامزاده قاسم ساغند، پیر سبز چک‌چک و دیگر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان یزد را از جمله برنامه‌های این همایش ذکر کرد.

دبیر هیات کوهنوردی استان یزد گفت: شرکت‌کنندگان در این همایش باگذر از مناطق زیبای کویری در روستای مغستان ساغند به همایش خود پایان دادند.

به گفته گلشن‌نیا ‪ ۵۰‬درصد از ‪ ۱۳۱‬هزار کیلومتر مربع مساحت استان یزد را بیابان تشکیل می‌دهد که همین امر می‌تواند جایگاه خاصی به بیابان در صنعت گردشگری استان یزد اعطا کند.

اوازسیاه‌کوه،حلوان طبس، صحرای خرانق، دره‌انجیر، مروست،ابرکوه، طاقستان، بهشت‌آباد، بهادران و شهرنو،به عنوان دیگر کویرهای مهم استان یزد یاد کرد.

به گفته وی، همایش یادشده‌به همت هیات کوهنوردی استان یزد و با همکاری اداره کل تربیت بدنی این استان، فرمانداری اردکان، هلال احمر، اداره راه و ترابری و اداره منابع طبیعی این خطه برگزار شد.

دومین همایش سراسری کویر نوردی، هشتم دی ماه امسال به مدت سه روز در مناطق کویری شهرستان طبس استان یزد برگزار شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد