www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

پاسخ باشگاه آرش به علل حادثه علم کوه

به دنبال حادثه تلخ دی ماه گذشته در علم کوه و مرگ ۲ کوهنورد هموطن عضو باشگاه آرش، این باشگاه با ارسال بیانیه ای به «بازتاب ورزشی» مطالبی را به شرح زیر اعلام نموده است:
باشگاه آرش، ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه صعود گرده آلمان‌ها در منطقه علم‌کوه و با تشکر از ابراز همدردی همه‌جانبه جامعه کوهنوردی کشور، مراتب زیر را به اطلاع می‌رساند:
1ـ زنده‌یادان مهدی عزیزی و علیرضا سلیمانی، از کوهنوردان فنی این باشگاه بوده‌اند و مهدی عزیزی دیواره علم‌کوه را از مسیرهای مختلف و همچنین گرده آلمان‌ها را بارها صعود نموده و علیرضا سلیمانی در مناطق مختلف کوهستانی کشور همچنین در منطقه علم‌کوه، صعودهای قابل قبولی داشته است. لازم به ذکر است این برنامه، ادامه برنامه زمستان سال قبل ایشان بوده است که تعداد پنج نفر به مدت یک هفته در منطقه علم‌کوه حضور داشته‌اند و به علت نامساعد بودن هوا، منطقه را ترک کرده‌اند.

2ـ تا این زمان علت بروز حادثه و جان باختن کوهنوردان نام‌برده این باشگاه، بررسی نگردیده و باشگاه آرش معتقد است این حادثه بایستی به وسیله جمعی از کوهنوردان فنی جامعه کوهنوردی و یا کمیسیون بررسی حوادث فدراسیون انجام گیرد و هرگونه اظهارنظر و تحلیل حادثه را به طور فردی با احترام به ابرازکننده نظر فردی تلقی می‌نماید.
3ـ برنامه فوق جزو تقویم ورزشی باشگاه کوهنوردان آرش نبوده است و این برنامه توسط آن زنده‌یادان و دو تن از کوهنوردان سنقر به نام آقایان رضا عباسیون و پرویز کماسی، برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
4ـ باشگاه آرش از دفتر ریاست‌جمهوری، سازمان تربیت بدنی، فدراسیون کوهنوردی کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، ستاد حوادث غیرمترقبه مازندران، فرمانداری چالوس، بخشداری کلاردشت، فرماندهی تیپ 3 لشکر 25 چالوس، مدیریت جمعیت هلال احمر استان مازندران و جمعیت هلال احمر تهران که در امر امداد، کمال همکاری را به عمل آورده‌اند، سپاسگزار است.
5ـ باشگاه آرش از کوهنوردان باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند، کوهنوردان زنجان، رودبارک و مسئولان قرارگاه فدراسیون کوهنوردی ایران در رودبارک که علاوه بر امداد حادثه بخشی از مدیریت امداد را نیز به عهده داشته‌اند، کمال تشکر را دارد.
6ـ باشگاه آرش از کوهنوردان و مسئولان هیأت‌ها و سازمان‌های کوهنوردی شهرهای کرمانشاه، چالوس، همدان، اراک، قزوین، تبریز، نقده، سنندج، مشهد که بلافاصله کوهنوردان خود را با کوله‌های بسته و حداقل مدت 72 ساعت به حال آماده‌باش برای اعزام به منطقه آماده کرده‌اند، بی‌نهایت سپاسگزار است.
7ـ باشگاه آرش تأسف عمیق خود را از سقوط یک فروند بالگرد هلال احمر و صدمه دیدن چند کادر پرواز آن ابراز داشته و شجاعت خلبان یگان هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با عملیات تحسین‌آمیز اقدام به تخلیه یازده نفر کوهنورد و کادر پروازی هلال احمر را از سرچال نمود، قابل ستایش می‌داند.
8ـ باشگاه آرش به کمک نامبردگان در بند 4، 5 و 6 همه‌گونه تمهیدات لازم جهت امدادرسانی به مصدومان و کادر پروازی هلیکوپتر سقوط کرده را به کار برده و مجددا از همکاری و ایثار تمام کسانی که در این مهم ما را یاری‌رسانی نموده‌اند، سپاسگزاری می‌شود (ریزعملیات امداد در اطلاعیه جداگانه‌ای اعلام می‌شود).
9ـ باشگاه آرش همراه با دوستان باشگاه دماوند در پرواز سوم با بالگرد نیروی انتظامی خود را به منطقه رسانده و اقدام به شناسایی دقیق محل حادثه جهت اقدامات بعدی نموده است.
10ـ باشگاه آرش خود را موظف می‌داند که در اولین فرصت ممکن، ترتیب حمل اجساد جانباختگان را با در نظر گرفتن تمامی احتمالات و پرهیز از هرگونه حادثه مجددی جهت امدادگران بررسی و انجام هرگونه حرکت انفرادی و جمعی کوهنوردان را بدون هماهنگی با هیأت مدیره باشگاه رد و هیچ‌گونه مسئولیتی را در این مورد بر عهده نمی‌گیرد.
باشگاه آرش از تمامی دوستان و کوهنوردان عزیزی که تا این زمان با ما همکاری نموده‌اند، کمال تشکر و امتنان را دارد و خواهش می‌کند جهت حمل جانباختگان با هماهنگی کامل با هیأت مدیره باشگاه جهت جلوگیری از هرگونه سانحه جدیدی ما را یاری نمایند.

دبیر باشگاه کوهنوردان آرش
رضا شیشه‌چی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد