www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

جشنواره برفی در سپیدان فارس آغاز شد

نخستین جشنواره برفی در سپیدان استان فارس به همت شهرداری اردکان مرکز این شهرستان صبح پنجشنبه طی مراسمی آغاز شد.

شهروندان و گردشگران از فردا (جمعه) می‌توانند در این جشنواره که به مدت ‪ ۱۴‬روز دایراست حضور یابند و در برنامه‌هایی که با محوریت ورزش‌های زمستانه و برفی تدارک دیده شده است، شرکت کنند.

فرماندار سپیدان در مراسم افتتاح این جشنواره به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به ویژه در ایام زمستان اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی مناسب برای شناساندن این جاذبه‌های گردشگری و جذب توریست ضروری است.

الیاس طاهری به برخی کمبودهای بخش گردشگری در شهرستان سپیدان اشاره کرد و گفت:هم‌اکنون محدودیت‌هایی دربخش راه‌ومراکزاقامتی که ازجمله زیرساخت‌های لازم در بخش گردشگری به شمار می‌روند، وجود دارد که نیاز به توسعه آنها جدی است.

شهردار اردکان نیز دراین مراسم گفت:آغاز به‌کار جشنواره باشرایط نامناسب جوی و بارش برف و بوران همراه شده‌است اما تمام سعی خود را به‌کار گرفته‌ایم تا جشنواره را به نحو احسن برگزار کنیم.

عبدالرسول حقیقی اضافه کرد: بر اساس فراخوان جشنواره، ‪ ۱۵۰‬طرح تندیس‌های برفی توسط دانشجویان رشته‌های مختلف معماری و مجسمه‌سازی وهمچنین هنرمندان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که ‪ ۸۰‬طرح برتر انتخاب شد و در ‪ ۱۴‬روز جشنواره در روزهای مختلف اجرا خواهد شد.

وی اضافه‌کرد: بر اساس این طرح‌های ارسال شده مجسمه‌های برفی ساخته می‌شود.

حقیقی گفت: ایجاد پارک کودک و بازی،سرسره برفی، یخ نوردی ، سقوط آزاد با تجهیزات کوهنوردی با استفاده از سیم بکسل،پارک علمی برف و هندسه توسط خانه ریاضی سپیدان و ترسیم اشکال مختلف هندسی و نیز غرفه‌های انواع غذاهای سنتی ازجمله برنامه‌های جشنواره است که در کنار آموزش‌های اسکی اجرا خواهد شد.

به گفته وی،گردشگران برای اسکان درشهرستان سپیدان و شرکت در جشنواره به ستاد اسکان واقع در شهرداری اردکان مراجعه کنند.

سپیدان دارای دو پیست‌اسکی تربیت بدنی و پولاد کف (شکرک) است که‌اولین پیست با شهر اردکان حدود پنج کیلومتر و دومین پیست ‪۱۵‬کیلومتر با این شهر فاصله دارد و هر دو در ارتفاعات قرار گرفته‌اند.

شهرستان سپیدان به مرکزیت شهراردکان در ‪ ۷۰‬کیلومتری شمال غربی شیراز واقع شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد