www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

یک هنرمند در یک اقدام زیست محیطی، یکی از قلل آلپ را قرمز می‌کند

یک هنرمند دانمارکی قصد دارد قله "مون بلان" در رشته کوه "آلپ" در فرانسه را که بلندترین قله غرب اروپا است، به رنگ قرمز درآورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کپنهاگ، قصد وی از قرمز رنگ کردن قله "مون بلان" انجام یک کار هنری پیشرو نیست بلکه او با این کار می‌خواهد به گونه‌ای ماهرانه توجه همگان را به موضوع آلودگی هوا جلب کند.

"مارکو ایواریستی" که شیلی تبار است ترجیح می‌دهد که جزئیات این طرح برای رنگ کردن برف روی یکی از بلندترین قله‌های اروپا را نزد خود نگاه دارد چرا که به گفته وی مقامات فرانسوی این ایده را جنون آمیز توصیف کرده و مانع کار او خواهند شد.

این هنرمند ‪ ۴۳‬ساله که در طول سابقه هنری خود بارها طرحهایی را با هدف شوک وارد کردن و تحریک مردم به توجه به برخی مساول اجرا کرده است، گفت که قصد دارد طرح بلند پروازانه خود را "بدون اجازه" انجام دهد.

هدف از این طرح که در آن قله بلندترین کوه غرب اروپا با یک رنگ قابل تجزیه در محیط زیست به رنگ قرمز درآورده می‌شود، هشدار نسبت به آلودگی‌های محیط زیست در کوه آلپ توسط توریست‌هایی است که به این منطقه هجوم می‌آورند و آشغال‌های خود را در این منطقه کوهستانی که زمانی منطقه‌ای بکر و دست نخورده بود، می‌اندازند.

ایوریستی از زمان ازدواجش با یک دانمارکی در سال ‪ ۱۹۸۵‬در این کشور زندگی کرده است. وی ی‌ک گروه ‪ ۱۵‬نفره را برای حمل حدود ‪ ۱۲۰۰‬لیتر رنگ آمیخته با آب به بالای یکی از قله‌های مون بلان بسیج کرده است.

این رنگ مایع برای ایجاد یک لکه قرمز ‪ ۲۵۰۰‬مترمربعی روی قله ریخته خواهد شد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد