www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

گردشگران خارجی با ایران قهر کرده اند !؟

ایران به عنوان یکی از مهمترین کشورهای تاریخی جهان با تمدن چند هزارساله و همچنین برخورداری از عرصه‌های طبیعی در میان سایر کشورهای کره خاکی از قابلیت بسیاری برای جذب گردشگر فرهنگی و گردشگر علاقه‌مند به اکوتوریسم بهره‌مند است.

در حال حاضر پکیج‌های مسافرتی بسیاری از آژانس‌های خارجی، دارای اطلاعاتی در ارتباط با ایران بوده و گردشگران کشور خود را به سفر به ایران و دیدن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی آن ترغیب می‌کنند.

گردشگران اروپایی و آمریکایی از مهمترین علاقه‌مندان تمدن و طبیعیت ایران زمین به شمار آمده و در سالهای گذشته بیشترین میزان ورودی گردشگران را به خود اختصاص می‌دادند.

میدان امیرچخماق یزد و نقش جهان اصفهان همه ساله شاهد حضور گردشگران اروپایی علاقه‌مند به تاریخ و تمدن ایران زمین بوده و این حضور ارزشمند در بیشتر مواقع سبب شده تا خط بطلانی بر روی تبلیغات منفی دولتهای غربی در ارتباط با ایران و تمدن کهن آن از سوی مردمان این کشورها کشیده شود.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، فصل، فصل ورود گردشگران است و متولیان گردشگری در بخش خصوصی و دولتی منتظر ورود آنان به سایتهای گردشگری تاریخی و طبیعی هستند.

آژانس‌داران ایرانی که در ارتباط با کار ورودی گردشگر به ایرن فعال هستند امسال از نبود گردشگر خارجی در کشور خبر داده و معتقدند که صنعت گردشگری ایران در زمینه ورود گردشگران خارجی با افت بسیاری روبرو بوده است.


شرایط خاص سیاسی کشور و عدم تبلیغ جاذبه‌های گردشگری در رسانه‌های خارجی از مهمترین عوامل رکود گردشگری است.

اسدی، رییس آژانس بین‌المللی پترا می‌گوید: «امسال شاهد افت 99 درصدی وورد گردشگر به کشورمان بودیم و این مساله سبب رکود صنعت گردشگری کشورمان خواهد شد.»

وی افزود: «شرایط خاص سیاسی کشورمان و عدم تبلیغ جاذبه‌های گردشگری ایران در رسانه‌های خارجی از مهمترین عوامل رکود ورودی گردشگر به کشور است.»

این کارشناس گردشگری در بخش خصوصی از دیگر مشکلات افت ورود گردشگر به ایران را عدم همکاری سفارتخانه‌های ایرانی در سایر کشورهای جهان در رابطه با تبلیغات جاذبه‌های گردشگری ایران و جلب گردشگر دانست.

محمدحسن کرمانی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفارت خدماتی و مسافرت هوایی نیز گفت:« این روزها تمامی آژانس دارانی که در زمینه وارد کردن توریست فعالیت می‌کنند با مشکل مواجه شده و تورهای آنها در کشورهای خارجی لغو شده است.»

در حال حاضر برخی از آژانس‌داران ایرانی که در زمینه تورهای ورودی فعالیت می‌کنند، هیچ تور خارجی نداشته و کسادی ورود گردشگران در پررونق‌ترین فصل ورود گردشگر همچنان موج می‌زند.

طهماسبی‌فر، رییس اتحادیه هتل‌داران گلستان نیز از دیگر متولیان گردشگری در بخش

در حال حاضر برخی از آژانس‌داران ایرانی ، هیچ تور خارجی نداشته و کسادی ورود گردشگران در پررونق‌ترین فصل ورود گردشگر همچنان موج می‌زند.

خصوصی است که از کسادی هتلهای استان گلستان دم می‌زند.

وی افزود: «همه ساله در این فصل سال هتلهای استان گلستان شاهد حضور گردشگران اروپایی و آمریکایی بود که متاسفانه امسال صنعت گردشگری استان از وجود گردشگران خارجی بی‌بهره است.»

این کارشناس هتل‌داری اظهار داشت:« هتلهای نو و قدیمی استان همگی خالی و سوت و کور بوده و این مساله ضرر بسیاری را به صنعت هتل‌داری استان وارد کرده است.»

نبود گردشگر خارجی در بسیاری از شهرهای تاریخی فرهنگی و یا شهرهای بهره‌مند از جاذبه‌های طبیعی در حالی صورت گرفته است که متولیان دولتی گردشگری کشورمان کوچکترین اشاره‌ای به این مورد مهم اقتصادی در صنعت گردشگری نداشته و در مصاحبه‌های خود طوری وانمود می‌کنند که گویی گردشگران خارجی در تمامی سایتهای تاریخی کشور دیده می‌شوند.

جرج برامندل، راننده شرکت روتل تورز آلمان که در طول 20 سال گذشته هر ساله صدها گردشگر آلمانی را با اتوبوس قرمز این شرکت به ایران آورده است، گفت:« در طول دو سال گذشته تعداد تورهای این شرکت آلمانی به ایران از 10 تور به یک یا دو تور کاهش یافته است.»

وی اظهار داشت:« من در طول فعالیت خود در زمینه گردشگری به 52 کشور جهان سفر کرده‌ام اما هیچ یک از کشورها، زیبایی‌های نظیر کشور ایران و هند نداشته‌اند.»

جرج 57 ساله از کمبود گردشگر آلمانی در ایران اظهار تاسف کرد و گفت:« امیدوارم که در سالهای آینده تعداد بیشتری از هموطنان خود را برای دیدن جاذبه‌های گردشگری به ایران بیاورم.»

در طول دو سال گذشته تعداد تورهای این شرکت آلمانی به ایران از 10 تور به یک یا دو تور کاهش یافته است.
راننده یک تور آلمانی

برخی از کارشناسان بخش خصوصی در زمینه گردشگری بر تبلیغات جاذبه‌های گردشگری در تلویزیون‌های خارجی تاکید دارند و این امر را از مهمترنی عوامل رونق دادن به صنعت گردشگری کشومان در میان سایر کشورهای جهان می‌دانند.

بخش بازاریابی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اخیرا با تدوین طرح‌هایی سعی در پخش تیزرهای تبلیغاتی در تلویزیون‌های خارجی کرد غافل از اینکه این تبلیغات باید در زمان خود یعنی تقریبا 6 ماه قبل از فصل پررونق ورورد گردشگران به کشورمان یعنی فصل پاییز و زمستان انجام گیرد.

توکلی، رییس آژانس توکلی از متولیان دولتی گردشگری کشورمان خواست تا در مواقعی که قصد برنامه‌ریزی در ارتباط با تبلیغات را دارد با کارشناسان بخش خصوصی فعال در امر گردشگری مشورت کنند.

وی اظهار داشت:« تبلیغات باید به صورت گسترده و در زمانی انجام شود که فصل سفر نیست و علاقه‌مندان به سفر در زمان پخش تبلیغات برای مسافرتهای خود در فصل گردشگری آماده شوند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد