www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

اعزام کوهنوردان جانباز به قله ایلندپیک

مدیرکل تربیت بدنی بنیاد شهیدو امورایثارگران کشور گفت: کوهنوردان تحت پوشش این سازمان امسال به قله "ایلندپیک" در کشور نپال صعود می‌کنند.
مهدی ریاحی‌کیا چهارشنبه درگفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهارداشت: بمنظور آماده‌سازی کادر ‪ ۱۸‬نفره کوهنوردان و همراهان آنان برای صعود به قله هفت هزار متری "ایلند پیک" تا کنون اردوهای مختلفی برگزار شده است.
وی یادآورشد:اردوهای آماده‌سازی کوهنوردان برای رسیدن به آمادگیهای لازم تا دو هفته قبل از اعزام تیم به کشور نپال ادامه خواهد داشت.
مدیرکل تربیت بدنی بنیاد شهید و امورایثارگران خاطرنشان ساخت: پارسال نیز ‪ ۳۰‬نفر از کوهنوردان جانباز قطع پای تحت پوشش این سازمان با موفقیت به قله "کلیمانجارو" در قاره افریقا صعود کردند.

این منبع،صعود جانبازان قطع‌پا به این قله را در دنیا منحصر بفرد عنوان کرد.
ریاحی‌کیا افزود: هرچند صعود به قله" ایلندپیک" کشور نپال که در مجاورت قله "اورست"قرارگرفته مشکل به‌نظر می‌رسد اما کوهنوردان جانباز این مرزوبوم با توکل بر خدا و عزم و اراده‌ای پولادین صعود موفقی خواهند داشت.
متولی‌ورزش خانواده‌های شاهد و ایثارگر کشور در ادامه از صعود دسته جمعی خانواده‌ها به ارتفاعات داخل کشور به‌عنوان یکی دیگراز فعالیتهای ورزشی این سازمان نام برد که با هدف گسترش این رشته انجام می‌شود.
وی یادآورشد: در اجرای تقویم ورزشی این سازمان هر هفته یک برنامه صعود کوهنوردی با شرکت کوهنوردان شاهد و ایثارگر به همراه خانواده‌های آنان در استانهای مختلف انجام می‌شود.
ریاحی‌کیاابراز داشت: برای گسترش رشته کوهنوردی در بین خانواده‌های شاهد و ایثارگر، همه ساله کارگاههای آموزشی گروهی و همچنین آموزش مربیگری در مراکز استانها و شهرستانهای پرجمعیت کشور برگزار می‌شود.
این مقام مسوول، افراد تحت پوشش فعالیتهای ورزشی سازمان بنیادشهید و امور ایثارگان کشور را یک میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار نفر عنوان کرد.
به‌گفته وی، ‪ ۱۹۶‬هزار نفر جانباز بالای ‪ ۲۵‬درصد از کارافتادگی که ‪۳۶‬هزار نفرآنان دارای کلاس‌بندی پزشکی ورزشی هستند تحت پوشش قراردارند.
آماردیگری نیز حاکی است که ‪ ۹۷‬درصد ایثارگران تحت پوشش سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران کشور بالای ‪ ۳۵‬سال سن دارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد