www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

نداشتن بودجه ، مشکل عمده ورزش کوهنوردی

عضو کمیسیون مشاوران فدراسیون کوهنوردی گفت: اکنون نداشتن اعتبار مشکل عمده ورزش کوهنوردی و مانع گسترش آن است.
"علی‌اصغر مریخی" دوشنبه‌شب در همایش کوهنوردان کرجی افزود: به همین دلیل تمرین، آموزش و صعود به قله‌ها برای علاقه‌مندان این رشته با تنگناهایی روبه روست.
به گفته وی، این امر نه تنها زمینه رکود این رشته را فراهم کرده بلکه هرساله شاهد حوادث ناگواری در زمینه مصدومین و مرگ برخی کوهنوردان هستیم.

وی افزود: صعود به قله کوهها در فصلهای مختلف بخصوص زمستان یکی از راههای مهارت و ورزیدگی کوهنوردان است که علاقه‌مندان و ورزشکاران این رشته از آن محروم هستند.
وی گفت: این در حالی است که پیشکسوتان کوهنوردی می‌توانند با انتقال تجربه‌های خود به جوانان، زمینه گسترش این رشته را فراهم کنند.
مریخی، نحوه امداد و نجات، گیاه شناسی، هواشناسی و زمین شناسی را از جمله تجربه‌هایی برشمرد که باید به علاقه‌مندان جوان این رشته انتقال یابد.
وی گفت: یک کوهنورد مراحلی مانند، آموزش مقدماتی، کلاس کارآموزی،انتخاب رشته اعم از سنگ نوردی، کوه پیمایی، غارنوردی و بالا رفتن از مسیرهای یخی و برفی " را باید بیاموزد.
مریخی، توسعه و رونق این رشته را در گرو برگزاری کلاسهای آموزشی مقدماتی به صورت رایگان برای علاقه مندان دانست.
وی گفت: درکشور علاوه بر رشته کوههای البرز و زاگرس قله‌های منفردی مانند سبلان در اردبیل، تفتان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که شرایط مناسبی برای علاقه‌مندان به این رشته فراهم کرده است.
در این همایش که با هدف گرامیداشت ‪ ۲۰‬آذرماه به عنوان روزجهانی کوهستان در مجتمع آموزشی امیرکبیر کرج برگزار شد، حدود ‪ ۵۰۰‬نفر از کوهنوردان و پیشکسوتان این رشته حضور داشتند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد