www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

صعود از قله دنا در کهگیلویه و بویراحمد بدون مجوز تربیت بدنی ممنو

فضل‌الله مختاری رییس تربیت بدنی شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف حفظ سلامتی کوهنوردان، صعود از قله‌های دنا بدون هماهنگی و مجوز تربیت بدنی این شهرستان ممنوع است. به‌دلیل بارش برف سنگینی که هر ساله در فصل بارش بر دامنه‌های دنا می‌نشیند،مسیرهای کوهنوردی ناپیدا می‌شود و در نتیجه کوهنوردان با خطرات زیادی مواجه خواهند شد.

وی گفت: سخت گذر و صخره‌ای بودن مسیرها، نبود جان پناه، وجود مسیرهای متفاوت و ناشناخته در برخی موارد، صعود گروههای کوهنوردی را با مشکل مواجه کرده است.

مختاری اظهار داشت: تربیت بدنی دنا به دلیل نداشتن امکانات امداد و نجات ، تجهیزات کوهنوردی ، امکانات رفاهی، سرویس هوایی و نیروی انسانی نمی‌تواند به کوهنوردانی که بدون هماهنگی در مسیرها گرفتار می‌شوند، کمک کند.

اداره تربیت بدنی شهرستان دنا همچینن دراطلاعیه‌ای، از تربیت بدنی استانها، هیاتها، گروهها، دسته‌های آزاد و دولتی، کوهنوردان و طبیعت گردان سراسر کشور خواست چنانچه قصد صعود و بازدید از دامنه‌ها و ارتفاعات دنا را در فصل زمستان دارند برای پیشگیری از خطرات احتمالی بااین اداره هماهنگی کنند.

در این اطلاعیه که روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، نوشته شده است:
کوهنوردانی که قصد صعود به‌دنا را دارند تمام امکانات و تجهیزات لازم برای کوهنوردی را به همراه داشته باشند.

دنا به طول ‪ ۶۰‬کیلومتر در فاصله ‪ ۲۰‬تا ‪ ۸۰‬کیلومتری یاسوج دارای ‪ ۴۴‬قله بالای چهار هزار و ‪ ۴۰۰‬متر است که از اولین بارش پاییزه تا آخر فصل بهار، پوشیده از برف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد