www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

تجهیز جانپناه‌ها به تابلوهای هشداردهنده

رییس کمیته پزشکی فدراسیون کوهنوردی گفت: تمام پناهگاه‌ها و جان‌پناه‌های کشور به تابلوهای هشداردهنده آموزشی مجهز می‌شوند.
دکتر "حمید مساعدیان" روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، بابیان این مطلب افزود: باتوجه به فرا رسیدن فصل سرما با حمایت‌ها سرپرست فدراسیون کوهنوردی ‪ ۶۰۰‬تا‪ ۸۰۰‬تابلوی هشداردهنده آموزشی برای کوهنوردان در طول مسیرهای ارتفاعات دماوند، علم کوه و سبلان نصب خواهد شد.
به‌گفته‌وی دراین تابلوها مطالب و اطلاعات پزشکی برای مقابله‌با سرمازدگی و همچنین بیماری ارتفاع برای کوهنوردان ذکر شده است.

وی تنگی نفس، سردرد، حالت خواب آلودگی و سرمازدگی را از نشانه‌های بیماری ارتفاع و سرمازدگی عنوان کرد و گفت: اکثر کوهنوردان به علت آگاهی نداشتن از راههای مقابله با همین موارد جان خود را از دست داده‌اند.
رییس کمیته پزشکی فدراسیون کوهنوردی گفت: نصب تابلوهای هشدار هنده در طول مسیر کوه‌پیمایی را در راستای ارتقا دانش و آموزش مقابله با بحران در ورزش کوهنوردی اعلام کرد.
وی‌افزود: هرشخصی با خواندن مطالب مندرج در این تابلوهابه راحتی می‌تواند جان همراهان و خود را نجات دهد.
مساعدیان از آغاز فعالیت یک مرکز غیرانتفاعی امداد و نجات در کوهستان خبر داد و گفت: در این مرکز سعی شده از کوهنوردان حرفه‌ای و آموزش دیده این فدراسیون به همکاری دعوت شده است.
وی از دیگر برنامه‌های این کمیته در خصوص آموزش را هماهنگی با هیات‌های کوهنوردی استانها در برگزاری کلاسهای آموزشی به صورت منطقه‌ای در استانهای شمالی و غربی کشور اعلام کرد.
وی هدف از برگزاری این دورهای آموزشی را ارتقا سطح آگاهی و دانش کوهنوردان و همچنین آشنایی آنان با آخرین دستاوردهای "طب کوهستان" عنوان کرد.
به گفته وی در سال گذشته با توجه به ارائه برنامه‌های آموزشی و تقویم کاری این کمیته هیچ گونه اعتباری "حتی یک ریال هم برای اجرایی و عملیاتی کردن برنامه‌های آموزشی" به این کمیته پرداخت نشد.
دکتر مساعدیان در پایان ضمن ابراز امیدواری گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین رییس سازمان تربیت بدنی امیدواریم بتوانیم در فصل جدید این فدراسیون اعتبارات لازم را برای اجرایی کردن برنامه‌های خود دریافت کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد