www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

نجات کوهپیمای مصدوم از اعماق دره شیرپلا

پس از گذشت یک روز از سقوط کوهپیمای جوان از ارتفاعات توچال، سرانجام صبح امروز یک فروند بالگرد هلال احمر جهت انتقال وی به بیمارستان اعزام شد؛ مسوول هماهنگی امداد کوهستان اعلام کرد: تاخیر در امدادرسانی به دلیل تعطیل شدن پایگاه امدادی مستقر در منطقه توچال رخ داد.

حوالی ظهر روز گذشته، زمانی که تعدادی کوهنورد از «کلکچال» به سمت ارتفاعات آن منطقه صعود می‌کردند، به صورت اتفاقی متوجه وجود جوانی در اعماق دره شیرپلا شدند که از ارتفاعات همان منطقه سقوط کرده بود.
بدین ترتیب بلافاصله وقوع حادثه به اطلاع پلیس و اورژانس رسید، اما پس از گذشت چندین ساعت از اعلان خبر هیچ نیروی امدادی جهت انتقال مصدوم اعزام نشد.
در این میان سرانجام شب گذشته در پی اعلام وقوع حادثه به امداد کوهستان جمعیت هلال احمر شمیرانات از سوی اورژانس تهران، امدادگران در قالب یک تیم امدادی به ارتفاعات آن منطقه اعزام شدند، اما به دلیل صعب العبور بودن «دره شیرپلا» و تاریکی هوا، انتقال شخص مصدوم امکانپذیر نبود، از این رو کوهپیمای مصدوم، شب را در همان حالت تا صبح به سر برد.
سرانجام پس از گذشت ساعت‌ها از وقوع حادثه، جوان حادثه دیده به هویت «نیما» 19 ساله با اعزام بالگرد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از موقعیت مورد نظر به بیمارستان منتقل شد.
اسماعیل اسکندری، مسوول هماهنگی امداد کوهستان سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص تاخیر انتقال جوان حادثه دیده از ارتفاعات توچال به خبرنگار ایسنا، گفت: تاخیر در انتقال مصدوم به دلیل نبود نیروهای امدادی در منطقه بود.
وی با بیان این که پیش از این، یک پایگاه امداد کوهستان در منطقه شیرپلا مستقر بود، اضافه کرد: این پایگاه امدادی، از حدود یکسال پیش به دلیل به خطر افتادن امنیت پایگاه و هجوم برخی افراد ناشناس تعطیل شد و این در حالیست که به صورت مکرر با مسوول کمیته پناهگاههای فدراسیون کوهنوردی و مسوول پناهگاه شیرپلا، مذاکراتی در خصوص راه‌اندازی مجدد این پایگاه صورت گرفته، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
به گفته مسوول هماهنگ امداد کوهستان سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با توجه به سرد شدن هوا و صعب العبور بودن منطقه شیرپلا و افزایش حوادث در این فصل، وجود یک تیم امدادی فعال در منطقه بسیار مورد نیاز است.
اسکندری خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل عدم هماهنگی مسوولان کوهستان تنها سه پایگاه فعال بوده و سه پایگاه دیگر تعطیل است. از سوی دیگر در پی سرد شدن هوای کوهستان، شرایط امداد هوایی از طریق بالگردهای هلال احمر تقریبا غیرممکن است.
نظرات 1 + ارسال نظر
کاش داریوش بودم سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:06 ب.ظ http://zoeram.blogsky.com

سلام
چرا اینقدر فونتتون کوچیکه
نمیشه خوند
هر جا که هستید موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد